Nummer 9 om våra 06:or

Sv: Nummer 9 om våra 06:or

kl
Idag red jag inte fel iaf på min dressyrtävling.... men tyvärr hjälpte det föga.:(
Hästen min lite "vinglig" och låg i formen:(, så poängen slutade på 61%.
På det stora hela skötte han sig men som sagt lite låg och tung, inte riktigt så fin som han kan vara. Men bara att ta nya tag...:)

Dottern min fotade men nästan varenda bild var tagen i fel ögonblick så jag har inte så mycket att bjuda på men här kommer några:

IMG_0707.jpg

Framridning:
IMG_0708.jpg

Fullt ös i mellangalopp :D:
IMG_0720.jpg

Tjusiga ni ser ut ;)

Var tävlade ni någonstans? Har du fler tävlingar inplacerade?
Kul att ni kom till start. Går säkert bättre nästa gång.:)

Men det är väl ändå okej % tycker jag! Fina är ni som bara den :)!

*kl* Idag fick jag "låna" Loppan och jag och äldsta dottern tog en härlig skogstur!
Tänkte starta en pay´n ride om fjorton dagar med den femåriga welsh coben som är här och då kan lilla dottern ta nya ponnyn i dressyr och stora köra en liten hopp eftersom dom har dressyr förmiddag och hopp em.
Blir spännande för mig eftersom welsh cobtjejen knappt tar höger galopp och blir väldigt på bogarna i just höger, dax att börja jobba den lille damen:)..

Är en så´n där häst som jag blivit otroligt kär i. Tur hon är dräktig och troligtvis inte blir ponny annars hade jag nog gärna köpt henne:love:..

Tack så mycket båda två!!
Tyvärr lider jag av någon form av mindervärdeskomplex, tycker alla andra är så duktiga och har så fina hästar. DET är något jag måste jobba på, att inte känna mig sämre...

Idag var vi i Bratteborg och framåt nu kommer jag rida div 3 i Länghem och därefter Svenljunga. Vi har också anmält oss till klubbmästerskapet i min klubb och det går i LB:2 som jag red idag. Så vi har lite pågång...Kul, kul:bump:

Lycka till imorgon, Maui!!!!

Åh, Länghem och Svenljunga hade jag också velat vara med i, snyft..
Se om jag kan åka och kika..
Kanske ev. om jag skulle våga mig på Svenljunga..hmm..

Vi vann klassen:D duktiga Rivica. Fick ihop drygt 68%. Fyra sexor resten sjuor. Gick riktigt bra med fattningarna. Kröp lite bakom nån gång. Glömde driva :o
Verkligen roligt.

Är hemma och byter häst. Ska rida i laget LB med den gamla. Nästan så jag ångrar att jag inte tog Rivica där med.:)

Ååå vad roligt, Maui!!! Grattis!
Där ser man att träningen givit resultat, nu är ni heta....;)

Tack. Ja framgångarna fortsatte:) kom två i LB2 med den gamla som var lagklass och sedan vann laget omgången. Kunde ju knappast gått bättre.:D

Kungsbacka har tävlingar om två veckor. På lördag em är det LB3 om nån vill komma och tävla.:)

Vi var på nordhalland så det var nära och bra när jag hade 8,5 timmar mellan starterna.:(

Grattis till vinsten men GAAAH vad långt mellan starterna???:confused:

happy: Det är väl helt ok med 61%? du får bara bita ihop o ta nya tag, tävla på så går det säkert bättre.

KL

Vi har ju haft vår andra o sista tävling i helgen så min 4-åring har fått vila igen...tur det är en unghäst som klarar av dessa små avbrott hela tiden utan att bli vild!

Jag åkte ju hem emellan och kunde äta lunch och göra lite vad som helst.;)
Nackdelen med dressyren att det kan vara långt mellan starterna. Då hinner ju både en själv och hästen tröttna.

Har anmält dottern till hoppning igen med Rivica. Blir i början av oktober när hon är tillbaka från sin USA trip. Kul att hon vill hoppa henne. Tar bara en 90 runda.:)

*kl
Ska få lite "proffesionell" tömkörningshjälp nästa onsdag:banana:..
Jag gillar att tömköra men det är svårt..Speciellt vänster varv.
I höger är hon hur fin som helst.
Blir jättespännande. Hoppas kunna filma.
Igår red min lilla dotter samt två av hennes kompisar. Hmm, Loppan jättepownie..

Idag rider dottern också..jag städar, mockar och skutsar till dressyrträning med hennes ponny, hon rider min och sin..Hmm, blir inte helt rättvist kom jag på:crazy:!

kl
Nu har jag ridit på en stoor slagen vall några dagar. Vi trivs verkligen både pållen och jag när vi har så stora ytor att röra oss på.
Red mycket tempoväxlingar idag och det kändes riktigt bra, mjuk och följsam pålle :love:.

Vilken raring!!!
Men jag tror bestämt att det finns lite krut i damen....:)
Ser så roligt ut, blir lite avis faktiskt. Jag vill ju också hoppa terräng...
Får se till att vinna på Lotto, så jag kan köpa mig en häst till.:)

Ser så himla kul ut! Hoppas kunna komma ut i vår åtmindstonde och skutta lite med min..

*kl* Idag var Loppan lite tjock i och ovanför kotan upp i skenan fram. Inge varm och inget halt. Har små sår ( ej muggaktigt, sitter högre ) men tror ändå att det är därför..
Red en lugn tur med dottern i skogen.
Längtar till jag kan träna. Hon känndes sådär idag, lite stum..
Jobbigt bara att jag hela tiden oroar mig :(men allt trillar väl på plats när hon kommit igång mer och jag som sagt kan rida lite för tränare.

Igår var här ett underbart höstväder med hög och klar luft.
Vi gav oss ut på lite nya vägar i skogen och hittade riktigt fina vägar, får absolut rida dit fler gånger.
Idag öser regnet ner, jag har möte på jobbet ikväll så det blir vila för pållen.

Känns som om det regnar mest hela tiden. Får vara glad för de små solglimtar emellanåt som tittar fram. Ska försöka hinna ut i skogen efter jobbet idag då regnet har slutat:)

Tessan, det var längesen du skrev, hur går det med dina pållar o fsgplaner?

KL

Var iväg på Lusitanofeira i väst i Kungälv med Bianca igår. Hon gjorde matte SÅ stolt och blev Bästa lusitanosto i väst 2012, Bästa lusitanoavelssto i väst 2012 och fick hela 73 poäng i avelsvärderingen, med fina omdömen om att hon bl.a. är en bra representant för rasen! :love: :love: :love:

248469_272551389530689_1482486224_n.jpg

66194_272552522863909_1484264468_n.jpg

250303_272551916197303_241692799_n.jpg

184028_272551942863967_733629375_n.jpg

217871_272552242863937_1611626274_n.jpg

304554_272552029530625_357076475_n.jpg

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
408
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 163
Senast: MiniLi
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 341

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025

Hästrelaterat