Nummer 9 om våra 06:or

Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Gick sämre i LA fick 63% klagade på att galoppen var för lång. Den som brukar vara hennes bästa. Vi var nog lite trötta.

Grymt imponerad, stort grattis till finfina procent och placering.

Ett av mina hemliga mål är att starta LA dressyr på godkända procent...:angel:

*kl*
Igår var heeela familjen ute på en liten ridtur.
Jättemysigt faktiskt.
Gubben på nya ponnyn, jag på en het låne cob, yngsta dottern på Loppan och andra dottern på låne/inridnings cobben;).

Lite galopp blev det också utom på Loppan..

Våndas över hennes framtid och vad man får för besked..

När är det du skall tillbaka?

Kul Emma att du åkte iväg och hoppade med Bulan. Tyvärr är filmen lika dålig som om jag hade filmat den själv. Ser ju inte alls hur det ser ut.:crazy:

Det var ju inte precis inzoomat så man ser mer än en liten prick på skärmen. Tittade iof i telefonen.:laugh:
Nova klagar när jag filmar dottern att jag inte zoomar.

Lång? Känns som det är det sista som den hästen kan bli ;)

Det gick ju bra med den gamle iallfall? Jag ska ta ut min gamle på söndag på hemmatävlingen. Kanske byter över till MB:4 , vi får se ..han har precis kommit hem igen så jag kanske inte hinner fixa till bytena och lydnaden inför dom.. inte så lätt när dom ligger vid A med en häst som vet om det flera 1000 meter innan :p

Maui: Nästa åb är den 5/9 och då ska jag rida henne där så får vi se..:confused:
Som hon rids nu känns inget alls och har inte gjort på hela tiden.
Får se när man tar henne på böjt spår där då vad som händer.

Var väl lite plumpt av veterinären att uttrycka ev. utdömning som alternativ, tror inte man bara dömer ut utan att kunna peka på en faktisk orsak..

Klart jag oroar mig som tusan men är ju bättre att bara invänta återbesöket.

Låter ju härligt att hela familjen kan ut och rida.:)
Nu håller vi tummarna för att det blir ett positivt ÅB...

Kl
Här börjar vi hitta tillbaka till rätt spår igen. Pållen har känts lite omotiverad och inte bjudit fram till bettet som vanligt men efter några kravlösa pass i skogen (och tillbakabyte till gamla nosgrimman) känns det bättre igen. Ett riktigt ok pass på banan igår, nöjd häst= nöjd matte!!

Har funderat på det där med nosgrimma...kan det verkligen göra sådan skillnad. Vet iof att han alltid gått bäst med remont men tycker det är så gräsligt fult så jag köpte nytt, snyggt, rundsytt med achengrimma. Pållen var skitsnygg men gick skitdåligt, så jag har bytt tillbaka...
Men kan det verkligen göra sådan skillnad, eller var det tillfälligheter...(funderar):confused:

Jag är inte missnöjd med LA. Den kändes bra.;)

Den gamla har gått fantastiskt bra i sommar. Och jag som funderade på att ta bort henne efter fölningen.:crazy: Tur att jag satte igång henne igen.

Jag växlar bett o nosgrimmor mest hela tiden. Känner ingen skillnad.:D

Imorgon är det unghäst hoppning för Rivica. Ska gå 90 och en meter. Är inomhus igen. Skönt för här regnar det som vanligt.

Rivica skötte sig fint på hoppningen ;) felfri på 90 och rev frambommen på en oxer med fram. Såg trevligt ut.;)

Jag växlar också mellan tre olika nosgrimmor/ bett men använder olika vid olika tillfällen, tex pullargrimman med D-ringsbettet vid hopp och galoppjobb osv. Vid dressyrpass har det blivit remont med tvådelat tränsbett för det har funkat bäst vid de tillfällena...

kl
Hade ett riktigt bra pass på banan idag. Tycker att min häst känns starkare och orkar bära sig på ett annat sätt, speciellt i galoppen. Riktigt kul!!
Nu nästa vecka startar min dressyrträning igen, var tredje vecka och jag ska verkligen försöka vara med. Problemet är att ta ledigt från jobbet var tredje ons em, men det får helt enkelt lösa sig...:)

Hästen fick en veckas vila här nyss, han hade lyckats trampa av sig båda skorna och den ena ganska fult. Hovslagaren hade inte tid direkt men som tur var gick det att spika på ett par skor trots att hovarna gått sönder så pass och nu ha jag fått foglossning så rida är inte så lämpligt, men han hålls igång på andra vis och medryttaren rider ju. :bump:

Japp! Särökliniken igen..hoppas det blir sista men, äh, man känner ju efter och inbillar sig och tror och tycker..suck..

Loppan är ju kanske lite en sån häst som måste hjälpas lite i ridning för att hitta bärighet ibland..
Lite knasigt nu när man bara rider rakt fram, tkr hon stupar fram på bogarna mm..Äh, våndas och håller tummarna av hela mitt hjärta att det ska bli någorlunda poitiva besked och att man kan börja sätta igång lite mer..

Var på kliniken första gången v 27, känns som en evighet men det är ju faktiskt "bara" 10 veckor sedan lite drygt..

Ja, hoppas verkligen att du får klartecken att köra på som vanligt igen...
Jag tycker att 10 veckor är en hel evighet, men det är klart att det kunde varit värre.:)

Lycka till. Hoppas allt går bra.:)

Ska dit på fredag med Saras häst som har varit halt i snart en månad:crazy:
Pratat med veterinären som tror på en blödning i hoven. Varit hos hovslagaren två gånger man han kan inte så någon hovböld. Kan ju inte gräva i hoven om man inte ser något. Ibland stapplar hon som om hon hade världens hovböld och dan efter går hon nästan rent. Är väldigt orolig. Tänk om det är något allvarligt.:crazy: Väldigt oroligt.

Usch då..hoppas dom hittar vad det är.
Tkr det är nog så jobbigt med en "skada" som min där hon eg. inte är "halt" fast det liksom "är" något ändå:confused:.

kl
Nu till jobbet strax för att kunna sluta kl 11, idag ska jag träna...
Åå så kul!!

Maui: Är det Saras fina unghäst som är halt??

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
408
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 163
Senast: MiniLi
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 341

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Retrievertråden
  • Hjälp

Hästrelaterat