Nummer 9 om våra 06:or

Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Tack!
Ska pröva att flytta undan lite i fattningen...

kl
Red ett pass på banan idag med. Det var varmt och mycket insekter, men med huvan på gick det bättre.
Idag kändes han riktigt fin, bästa på länge faktiskt. Hade en mycket trevlig känsla och han var så villig, så villig... Kul!!
Framförallt traven var fin idag...

Idag var det dags för en tur till Hajjerna igen!

Alla foton Patrik Mauritzson

300769_259242860861542_1837782421_n.jpg

305015_259242964194865_1292356120_n.jpg

551959_259242990861529_1406805547_n.jpg

576216_259243080861520_467134942_n.jpg

Ohh, shit, en kamera! :rofl:

405541_259242777528217_299734767_n.jpg

Underbara bilder Gaia! Ser sååå härligt ut:love:!

Novali: Vet inte om hon känns annorlunda än innan..
Märker nog ingen förändring förrän jag börjar jobba mer och kommer till böjda spår och nedsittning.

Tycker inte hon tar ut steget så mycket mer eller så, hon har ju ofta kännts ganska ok ändå vid skogsridning. Taktmässig och normålgång sas.

Ang. ponny har vi två på gång, unga irländare men typen är lite den jag vill ha och dom är jättetrevliga.

Ha, ha..igår provred dom en 11-åring som tävlar la och det var intressant:crazy:.. Stämde inte alls för dom då hästen var väääldigt framåt och dessutom stark..Gick på kulbett eller pelham för jämnan..
Idag återkoll på en brun irländare som vår förra tränare ska sälja..

Hej hopp, hinna rida innan innan fölchampionats koll och provridning ponny:)!

Härliga bilder. Ser så roligt ut. :)

KL
Idag blev det tävling för Rivica. Hade ner en over med fram. Tyckte hon var duktig.;)
Sara var arg som ett bi för att pållarna gnäggade efter varandra. Jag trodde Rivica skulle riva transporten för hon kunde inte uppföra sig när jag var hos hovslagaren sist o hade med henne + en till.
Idag stod hon kvar i transporten själv o lät nästan inget men sen när vi tog ut henne o hon fick se Marco blev det liv i båda. Speciellt han gnäggade väldigt. De måste väl vänja sig antar jag. Alla andra kan ha två hästar med sig.:confused:

De flesta vänjer ju sig men andra gnäggar konstant...ni får ju göra detta lite oftare, i träningsmiljö så dom vänjer sig.

Undrar om det är en liten olycksfia jag har köpt? 4-åringen kom in från hagen med stort skärsår i karleden! Var ju bara nån vecka sen som hon stod på penicillin för annat sår...suck.

Tråkigt att hon skadat sig igen:crazy: Vissa hästar är mer olycksdrabbade än andra. Min gammeltant är alltid "skadad" på något sätt.
Dust hade hon bråttom ut transporten och trillade baklänges satte sig på rumpan och sen slog hon runt.:crazy: Fick två rejäla skrapade ovanför haserna bak. Veckan innan var hon insektsbiten på ena ögonblicket så det svullnade upp rejält. Nu är hon svullen vid sadelgjorden av bett. Hon har alltid nåt på gång, man vänjer sig och rider på ändå såvida de inte är allvarligt.

Fick ett kort till, från när vi hoppar hinder efter vattnet för första gången.

542452_451499651557686_2091128124_n.jpg

KL
Idag var det hopplektion igen för Rivica. Hoppade riktigt fint. Var bara dottern o en till så det var nästan privatlektion.;)
Filmade så jag ska bara gå den hopklippet så kommer den. Hon hoppar riktigt fint. Duktiga lilla pålle.:)

*kl*
Återbesök idag med Loppan. Bara behandling och så ska jag sätta igång lite mer med galopp och så och nytt åb om tre-fyra veckor. Hon är väääldigt:devil: svårsprutad. Trots drogning, brems och lyftat ben så reagerar hon så jag hatar när dom sprutar i leden, är ju gga riskfyllt om det skulle skita sig sas men det gick vägen så bara håll tummarna till åb.

Passade på att provrida ponny som fanns i närheten..Hmm, en sån som vi borde ha så nu lever man på hoppet igen ;)..

Roligt att det går åt rätt håll, men ska hon galopperas redan om hon blev sprutad i leden igår?

Om ponnyn står här ner så kanske jag känner till den?

Här är lite filmer från hoppningen.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&list=UUo8zzOTR_utQfYRzNchKMFQ&v=ohiZXUaLpAk

http://www.youtube.com/watch?v=YIRyJIzqlic&list=UUo8zzOTR_utQfYRzNchKMFQ&index=1&feature=plcp

http://www.youtube.com/watch?v=FjiKFU542CM&list=UUo8zzOTR_utQfYRzNchKMFQ&index=2&feature=plcp

Nä såklart inte direkt men nu har hon ju skrittats och travats med målet vara uppe i ca 20 min trav tot per ridpass.

Hon ska skrittas en vecka och sen lägga till trav raka spår en vecka och sen börja alterna in galopp efter det.

Hon har ju nu i 6 veckors tid skrittats och travats med liten upptrappning men det är för tidigt?

Vi har redan bestämt oss om ponnyn..passar oss kanon! Ska besiktigas bara..Gått lite ft och så. Bussig och rejäl mer läromästarponny! Svartbrun Irländare!

Men vad fint hon hoppar! Duktig Rivicca:D!
Blir inte Sara liite sugen på ft med henne??? Hmm..

Hon hoppar jättebra!! Såå fin...:love:

Kl
Jag tyckte synd om min dotter härom dagen (skadad ponny) så hon fick rida min häst med två kamrater i skogen. Pållen skötte sig finfint och dottern var lycklig!

polly: Tycker det låter perfekt med en äldre allround läromästare. Håller tummarna för besiktningen.

Såg bilder på fb på ponnyn. Den såg stor och bra ut. Hoppas det går vägen och blir ett lyckat köp.;)

Roligt när era barn kan rida lite på er hästar. Märks att de inte är så unga längre (hästarna).

Igår fick Rivica en omgång massage o Biolight behandling. Hon hade känts fin i kroppen.:) Så nu kör vi igång. Ska tävla henne till helgen.
Har dessutom anmält dottern till en ny hopptävling :D

*kl*

Min pålle har mest gått och blivit tjockis på betet i sommar, har har ridits men kanske inte så mkt som jag skulle önska, har varit trött och inte mått så bra alla dagar p.g.a. min graviditet, det går ändå framåt och nu kan vi till och med rida med spö om det skulle behövas och det har behövts, då han är extremt sommartrött av sig, samt att jag inte orkar ngt alls längre i mitt tillstånd (spön är livsfarliga annars, vet inte vad han har fått för erfarenhet av spön och piskor i Tyskland heller), jag rider vanligtvis inte med spö.
Medryttaren ska skutta lite hinder med honom nästa vecka, får se hur det går, det blir andra gången på hinder under ryttare, ska nog gå fint, trots att vi ligger en bra bit efter i utbildningen som sagt.

Jäklar vad ni skriver när man blir borta ett tag! Roligt att läsa om allas nya äventyr!!

Kl
Här står tiden mest still just nu, jag har haft en super semester och nu är vi tillbaka i vardagen, tråkigt nog har jag gått å blivit sjuk, men innan den slog ner mig i sängen så red jag för en ny tränare, en kompis som jag inte ridit för på evigheter och tema vilka aha-upplevelser, på knappa timmen kom jag och hästen längre än vad förra tränaren har fått oss på ett år, synd bara att hon inte bor så nära så jag kan träna regelbundet...måste få tummen ur och ta e-kort och köpa en transport!!

kl
Ingen ridning idag...
Har högtryckstvättat min box, kalkat och fyllt på 35 (!) säckar med halmpellets, är trött i armarna men vilken tillfredställelse när det var klart. Blev jättefint!!!:)

35 säckar?!?!?!?!? Går det åt så mycket till en box??

KL

Jag går i tankarna om jag ev ska sälja min Rosie :/ Hon är den bästa jag vet men tiden räcker inte till överhuvudtaget :( Om Ni vet någon mega snäll människa/familj som vill ha den bästa så hojta till. Jag har bara lite arbete kvar med mitt hjärta först innan jag kan göra slag i saken...

Hinner du inte med är det bättre att sälja än att ha dåligt samvete hela tiden. Lilla Alva kommer ju i första hand nu. Är hon inte utlånad till nån just nu?

Undrar också hur stor box du har. 35 säckar är väldigt mycket.

KL
Tävlade Rivica idag (LB1)för första gången på länge. Gick ömsom vin ömsom vatten.:D I första fattningen givetvis vänster blev hon istadig och stannade.:o Himla häst. Bara att sitta lugnt o fortsätta som om inget hänt. 3 på den fattningen. Den andra var inte heller bra. Träna fattningar skrev domaren.:)
Sen gjorde jag sista halten på fel ställe och fick 2 poängs avdrag.:mad: Borde lärt in programmet. Fick ändå ihop 67% o kom trea. Utan felridningen hade vi blivit tvåa.

Imorgon är det lag dressyr med den gamle.:)

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
408
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 163
Senast: MiniLi
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 340

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka