Nummer 9 om våra 06:or

Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Så fina bilder! Visst längtar man..Allting är liksom lite lättare på sommaren - flygfäna då:crazy:!

*kl* Har ambitionen att ge min häst en riktig rykt och manfix idag men det kan stanna vid just ambition:D. ( Hon ser ut som ett riktigt troll..)

Så fina bilder! Visst längtar man..Allting är liksom lite lättare på sommaren - flygfäna då:crazy:!

Men det har du ju rätt i, det är ju härligt med vintern, inga otäcka flygfän.:)

Jag funderar på en lugn runda i skogen idag. Ska bara laga middag först...

Vilka ljuvliga bilder :love: Jag älskar vintern men efter dina bilder så längtar jag till värmen och lite kläder :)

KL

Idag har B fått nya pjuck runt om. Måste säga att jag är så himla nöjd med min hovlagare, det kostar en del men jag har aldrig haft så fina hovar som nu :laugh:

Då blir jag genast intresserad av att veta vad din hovis tar betalt? Min tar 900 med nya skor och snösulor.

Jag har också en fantastisk hovslagare, duktig till tusen och rutinerad som få...
Aldrig haft problem som har varit hovrelaterat.
Min tar också 900 inklusive snösulor....

Min är duktig och rutinerad men har lite attityd om man säger så..:crazy:.
Vill inte byta heller då här inte är så gott om och många har liksom börjat och slutar sen sko efter ett tag. Skodde sista November och blev inga snösulor då men försöker få tag i honom men han har nog gått upp i rök:crazy:..

Idag var padocken snöfri och eftersom det inte är någon tjäle i backen så gick det hyffsat att rida där idag..Gott!!

Ojoj, får väl skylla på att jag bor nära Gbg då. 1275kr för helskoning och 4 broddhål i varje sko. Brodd + snösulor tillkommer. Första gången jag bad honom fixa det så fakturan slutar nog på 1500kr skulle jag gissa på.

Dressyrträning idag. MY GOD vad bra det börjar gå nu. Då kan man ju tro att vi sysslar med avancerade saker men icke. Sedan jag började för den här farbrorn så har vårt fokus varit på att ha en lugn och lösgjord B och idag kom allt som ett brev på posten. Bärig och fin i skritt och trav. Galoppen är också fin men jobbigt. Back to basic men ack så nyttigt :)

Igår red jag barbacka på henne. Hihi, Jiiihaaa!!! :D

Härligt Tessa när det går framåt:)!

*kl
Tömkörde idag och det funkade fint. Tycker att min "tråkfuxmärr" i vissa lägen är gudomligt vacker och då gör det inget att vintern ger oss lite dåliga förutsättningar till det mesta utan gläds åt min pålla och bara älskar henne:love:. Sen att hon musklat sig lite mer och hullat på sig och andra små bagateller som "passagen" och skolan hon gjorde när ponnyn med ryttare försvann bort i håll när vi jobbade på banan och coolar sig bra jag pratar lite strängt-back to work!! Make my day!

Får nog på sulor också..märklig karl den där hovisen..morr

Vem tränar du för?
Skulle tränat idag men min tränare var sjuk så det blev inget. Ger henne jullov nu i en vecka. Lite att fixa med hemma :D
Har en kompis som skor. Kostar 500 oavsett vad han gör. Sulor mm tillkommer.

Gör nog som du, Maui, ger min häst ledigt några dagar.
Har massor kvar att fixa till jul samt ett julspel, en julkonsert och 5 snickare som byter alla våra fönster just nu....:crazy:

5 snickare????:o Har ni vunnit på lotto???:D

KL

Kul med bra träning Tessa! Är så skönt när allt faller på plats.

Själv gör jag tvärtemot er som ställer av, min lilla har ju vilat nu för jag har "jullov" från jobbet och då ska hon igång!

5 snickare????:o Har ni vunnit på lotto!
Ha,ha, ja om det ändå vore så väl....
Nej, det kostar vad det kostar, en snickare i två veckor eller 5 st i tre dagar. Kändes viktigt att få det klart till jul, vilket byggfirman lovat, så då får de se till att hålla det löftet...:D

*kl*
Var iväg till tränaren idag! Åh, vad jag vill träna oftare, det är ju så otroligt skoj för hon är som en liten maskin, ja, inte att det blir perfekt men så himla positiv hela, hela tiden:love:.
Lite vilja slå sig fri eller hur man ska säga i början på framridningen och lite "på" men det är konstigt för känns nästan som hon ändrar sig bara min tränare börjar instruera..

Vi jobbade basic i början med att hon skulle ta ut steget osv men sen var det värsta överkursträningen för vår "vinterlullfas", nä, skämt åsido men sen är det så svårt att underhålla allting hemma när man bara kan rida rakt fram i skogen:mad:.

Jag ställer av beroende på väder och vind men funkar det att rida så kör jag på för det kommer nog att jag bara bestämmer mig för att breaka lite men jag är tokigt motiverad och ridsugen även om förutsättningarna inte är dom bästa underlagsmässigt hemomkring..

Åh, träning..... Vad det låter kul. Det är ju så härligt när man får den där positiva känslan, förstår att du blir motiverad.
Min pålle vilar och blir allt rundare om magen....:crazy:

Ja, det är kul..Man vill bara mer och mer men just nu får det bli som det blir istället:D! Fick tex hemläxa att bla jobba mer på förvända..mm och..hur?!

Men det kommer en tid när man förhoppningsvis får den där röda tråden i både hemmaridning och träning..är ju inte så lätt nu:)!

Min får bara en vecka nu.
Nu har snön försvunnit och det är stenhårt i backen. Då är det ridhus som gäller och just nu hinner jag inte köra dit så därför vila. Sen kändes hon lite mattare på slutet så jag pasade på.;)
Tycker det är bra att ge henne vila när hon kan gå i stor hage. När det bara är grushagen som gäller tycker jag inte det blir bra vila.

Har redan anmält mig till tävling nästa år. Gfrk har "seriedressyr" som startar i januari och är en blandning av c-r och tävling. Lite lagom att börja med.:laugh:

Ingen egentlig vila för sin egen skull utan en vecka för min skull;), för att jag ska hinna med allt nu innan jul. Men jag längtar redan efter att rida, han har vilat 4 dagar nu....

KL

Har äntligen ridit min lilla 4-åring igen efter hennes vila! Pigg o glad men jättesnäll ute i snön! Hade en härlig tur på berget med lagom snö o hästar som frustade o hade jättekul!:D

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
410
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 163
Senast: MiniLi
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka