Nummer 9 om våra 06:or

Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Ja det var fantastiskt roligt! Fick en riktig kick i min ridning o inspiration. Harriet är dessutom helt underbar att sitta ned på i galopp mot hinder, man riktigt flyter med, o det gör ju inte saken sämre!:) Däremot så tar hon ju inte tag i hindren än som man kan önska men det kommer det med tids nog. Nu får hon 3 veckors vila, jag pallar inte denna kylan o vi har ju inte fått nog med snö så det går att snögaloppera. I jul är jag långledig o tänker sätta igång igen, innan dess ska sadlar stoppas om o vidgas, kollas över ordentligt för hon har ändrat sig nåt kolossalt det sista!:cry:

Låter ju fantastiskt kul. Man behöver sådan träning ibland, när man blir så där peppad.

Polly och Maui: trist att det är så kallt nu när ni ska tävla...

Kl
Jag hade inte tänkt att min skulle få vila något speciellt nu men det är klart, om det tänker vara såhär kallt så kanske jag tänker om. :D
Vi har ett jättefält i anslutning till stallet där det är perfekt underlag nu. Det blir nog en del ridning där det närmaste.

Tror knappt att de kan genomföra tävlingen när framridningen är ute...

Känner mest för att stoppa in hästarna i stallet och plocka fram dem till våren igen.;)
Får hoppas att det slutar att snöa och att vägarna blir mer farbara så att vi kan åka till ridhus. Träningen idag ställer jag in. Är för dåliga vägar till tränaren just nu.:mad:

*kl*
Tycker det är lite fint med snön jag. Tog en hyffsad tur med dottern i mörkret. Var riktigt mysigt även om det tyvärr klampade sig en hel del. Häftig kännsla med snötunga granar och orörda skogsvägar:).

Ska se om jag hittar någon bra åkerplätt imorgon. Måste försöka komma iväg till ridhus också.

Torsdag-Fredag blir det ner till min far och gammla söta farmor på julbesök så det blir lite si och så med ridning men hinner nog ta en tur innan jag åker:crazy:..

Hade nog inte tänkt ställa av men beror ju på väder och så framöver.

Nej era är ju 6 år, ska fylla 7 så inte behöver de vila om ni själva orkar hålla igång! De brukar ju fixa vila själva så himla bra när man minst anar det...:mad:

Tävlingen på Söndag inställd! Vilket bra initiativ:bow:!
Känndes lite fundersamt hur det skulle fungera..:crazy:

Gott! Nu ska jag bara lull&mysrida ett tag:love:.

Hittade lite bilder som jag fick innan jag var och tittade på henne. Har så fina foton också från när vi var där men, men..inte på datorn tyvärr..

Loppan och "kusinen" till vänster som typ var född i Mars och såg jättelik ut, han var stor också och växte alldeles för fort. Är nu på k1 eller beridna högvakten tror jag..
GetAttachment2_zps36489584.jpg

Med mamma, hon är väldigt tunn, stoet, men det finns "skäl" eller hur man ska säga..
GetAttachment_zpsf3f06e3a.jpg

Mamma Beryll och isabellfärgade mormor Bellis:
GetAttachment1_zps2ae30571.jpg

Känns bra att det inte blir nån tävling. Hade inte varit kul att köra dit på småvägarna.:) Nu kan vi slöa ända till våren.:D

Jaha, inställd tävling. Det var ju bra, ibland är det skönt att slippa ta besluten själv. Som det ser ut här på vägarna så är det inte roligt att dra släp.
Kl
Men fältet är fin-fint att rida på. Perfekt underlag med lagom med snö. Red där i gårkväll också. Med pannlampa dock så mest trav, men i galoppen så frustade han sådär härligt, ni vet...
Herregud, nu låter jag som en 14årig ridskoletjej....:o

Vi har en stor kohage vi kan rida i men det är massa "tuvor" och ännu är det inte snö så det är bra underlag.
Har dessutom missat att sätta snösulor på hästarna så de får styltor fram speciellt de som redan har vanliga sulor, där fäster snö äckligt bra.:crazy:
Körde till ridhus igår och fick äntligen lite vettig ridning. Blir lektion ikväll och sen bestämmer jag om vi ska starta KM på söndag istället. Måste dessvärre rida LA4 och det är aningen för svårt, men kan ju ta det som en träning.:)

Var riktigt skönt att tävlingen var inställd. Vi hade kommit sist jag å Loppan, nåja, vi behöver ju träna på att tävla men som sagt så kommer det en vår och jag hinner förhoppningsvis få lite kontinuitet i träning någon gång:grin:.

Vart ute på en härlig snötur. Hon är så himla mysig ibland när man rider ut. Riktig må bra kännsla!
Det jobbigaste var att ta sig upp på henne för jag fick hoppa av och kratsa ur isklumpar i framhovarna:D.

Kl
Vilken härlig långtur jag och dottern var ute på idag, det var verkligen "när vintern är som bäst".
Min häst är så otroligt pigg och glad på något sätt, han brallar och skakar på huvudet och är så himla rolig att sitta på.
Känns så bra med tanke på hans "problem", hade han haft besvär från halsen tror jag verkligen inte han varit såhär positiv och glad, och jag blir glad med...:banana:

december201271_zps8a3e2e5f.jpg
Lycka:love:!

*kl*
Här kommer lite bilder från igår med dottern och Loppan..Dom njöt båda två:)!
december201232_zps7109126b.jpg
[/IMG]
december201240_zps60ea9aa0.jpg
december201254_zpsb37d979c.jpg
december201278_zps725c9f4a.jpg

Härliga vinterbilder ;)

Kom ut i skogen i lördags i ett skönt väder.:laugh: Passade på att galoppera på skogsvägarna. Var kallt så det blev inga klampar men idag var det inte bra snö :mad: Stora klumpar. Måste ta mig till hovis o fixa detta.
Har problem att komma uppför backen hemma med transporten så just nu är det jobbigt att komma iväg.
Ska rida lektion i morgon så då måste jag ut och åka. Bra att få komma in o rida riktigt. Har börjat träna skolor med henne. Spännande .:laugh:

Kul med film :) Det laggar lite i min dator just nu så lite svårt att se, men han ser trevlig ut. Hur stor e han?

Maui, ja snön har både för- & nackdelar tyvärr :) Lycka till på träningen imorgon, håller tummarna för att du kommer hem uppför backen ;)

Polly, underbara bilder :D Snö e härligt!!!

KL

Idag damp jag i backen ;) Red utan stigbyglar och POFF, blev hon rädd och jag tappade balansen. Klantigt...! ;)

Senast ändrad:

Ja akta dig för sånt! Enda gången den ursnälla b-ponnyn som bodde hos mig, slängde av sin ryttare o sprang hem, var när hon satt o dinglade med fötterna utan stigbyglar!

Jag börjar få ridabstinens efter en dryg veckas uppehåll men lilla 4-åringen får vila fram till jul. Sadeln är för smal o ska breddas då och sen ska jag skicka den andra sadeln på bombyte, klart billigare än att byta sadel! Hur jag gör med dressyrsadeln vet jag inte än, den är ju också smal så vi får se.

Kul med film :) Det laggar lite i min dator just nu så lite svårt att se, men han ser trevlig ut. Hur stor e han?

Jo då de finns lite kapacitet i de där benen, måste bara få honom ännu starkare i rygg och rumpa för att få ett lite bättre avstamp...

Han är runt 175-176cm vet inte riktigt exakt, han är rädd för mätpinnen =P

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
410
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 163
Senast: MiniLi
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka