Nummer 9 om våra 06:or

Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Inte tokigt alls men hon behöver komma mer genom kroppen. Skänkelvikningarna är jättefina, speciellt för vänster skänkel och överhuvudtaget är det höger sida som hon inte ställer igenom. Ryggningen var ju helt super!:love: Prydlig ritt och du får säkert helt ok poäng på den. För att få mer än ok så måste hon arbeta mer genom kroppen o få bättre takt o schvung.

Tips på övningar för detta är: Rid MASSOR i förvänd galopp, runt fyrkanten, på volten, i serpentin you name it! Och när du rider förvänd så ska du ställa henne åt alla håll o kanter! Dvs hon ska kunna gå höger ställd ordentligt när du rider vänster galopp, böj igenom hela hennes kropp i galopp, mycket enklare än i trav när man har en sån häst som du.
Sen på volten i trav kan du göra övergångar trav-halt-ryggning-trav. Hon ser lite sömnig ut nu o behöver väckas, med denna övning så ska du vara mycket noga med att hon verkligen svarar på hjälpen DIREKT!

Prova dessa 2 övningar i 1 vecka o gör dom dagligen.

:bow::bow::bow:Tackar, det ska jag jobba med! Super med lite tips:love:!
Sömnig känns hon inte men det t-a-r l-i-t-e tiiiid innan hon lyssnar och kommer tillbaka:D. Men vad jag gillar ditt tänk med förvända och galopparbetet där. Det ska jag verkligen anamma!
Tror "sömnigheten" försvinner på tävling..Hon brukar Haussa upp sig i positiv mening faktiskt..Märklig häst som kan kännas mer "ridbar" på tävling än annars ibland och det ska jag väl inte sörja över..

Vet att jag verkligen måste jobba med högersidan.
Vart ju lite tokig träning igår med..hade tid halv sju och sen skulle det vara ridlektioner efter. Vi kom inte igång förrän typ tjugo i och jag hann rida fram dåligt och lite så för en "lektion" på tjugo minuter tycker jag ändå hon skötte sig. Rann iväg lite före med baken i första förvända och blev lite spännd i andra.

Länger inte super men du ska veta vilken skillnad i kännsla mot innan, nu händer ju lite och blir inte enbart spring. Ryggning har vi jobbat mycket på i skogen;), bla. Är inte så rädd att hon ska bli bakåttänkande.

Tung dag idag för vi avlivade vår gammla labrador. Har våndats ett tag, speciellt idag. Hon såg ju ganska nöjd och glad ut det sista även om hon var lika halt som hon varit i ett par år. Var på vippen att avboka i förmiddags men nu känns det ändå som det liksom var "rätt" och dags..
Måste ge en eloge till den underbara veterinären som dessutom kom hem och lät vår kära lilla Myra somna in hemma med mina och äldsta dotterns smekningar som ett sista farväl..

november2012060_zpsf2ab3079.jpg

Beklagar...
Mycket söt hund.

Tycker ni passar så bra ihop du och Loppis. Blir impad över dina fina skänkelvikningar...

Så tungt. Det är det tråkiga med att ha djur.
Har själv en liten hund som börjar bli väldigt gammal.

*kl*
Såg nog ut som en jätte teletubbie idag när jag red ut:D. Men det var skönt med skoteroverall! Mysig tur förutom att jag är tidsoptimist och fick liiiite brått på slutet, hade tid på vct för min tennisarm..Sjukgymnastik och voltaren gel:crazy:.
Det är bara liiite svårt med stödjande höger yttertygel, gör fb. ont även om man inte håller så hårt, morr..

Blir lite off med ridningen resterande i helgen för jag å gubben ska julhandla och sen bo på hotell i varberg :D. Blir nog mysigt det med att komma ut lite..Rätt skönt att barnen klarar sig och sköter hästar mm.
Håll tummarna att hus och fä överlever, hi, hi..

Låter skönt med vuxentid.
Här blir det också vila för pållen i helgen för vi åker till Malmö. Hela familjen och träffar släkt och bor på hotell...

KL

"Men kom igen nu mamma, kom ut från sadelkammaren så att vi kan ge oss iväg! Jag är påklädd och klar för länge sen'! " :rofl:

252285_301530376632790_1266205251_n.jpg

Supersöt Gaia:)!!! Underbar pannlugg!

Happy: Visst blir det gott att komma iväg lite. Bävar dock för G-kås idag:D..

Jättesöt Gaia! H*n ser ju t om riktigt irriterad ut över att du är så långsam...:D

Härligt med hotell övernattning! Jag älskar hotell frukostar....:o

Visst gör hon :D Är det hyfsat väder så har jag övre halvan av stalldörren öppen, och när hon är färdigklädd så brukar hon få gå fram dit och sticka ut huvudet och kika runt och filosofera medan jag ta på mig, gärna i sällskap med stallkatten. Igår var den stängd, så då var hon ju tvungen att hitta på något annat :p

Annars kan det se ut så här:

425806_163833990402430_1501828024_n.jpg

426409_163834757069020_743587402_n.jpg

561115_243900332395795_438188182_n.jpg

379810_102297246556105_2079523893_n.jpg

Senast ändrad:

Dud vad fina bilder! Speciellt den där katten lägger huvudet mot hästen:love:!
Ser så mysigt och harmoniskt ut!

Nova: Visst är frukosten bäst, det hålkler jag med om:D!

*kl*
Fy, hur ska jag hinna få ordning på ridningen denna veckan..
Lär väl känna mig rätt oförberedd inför söndagens start men, äh, får ta det som det är..Hoppas hinna åka till ridhus lite men vi får se. Imorgon blir det lite träning i "tantgruppen"..

Det kommer ju en vår och vintern kan vara härlig stundtals den med:)!

Ja, de gillar varandra :) Det händer ibland att Mulle (katten) ligger på Biancas rygg när stallägaren kommer på morgonen :love:

KL

Har deltagit i fantastisk träning för Linda Algotsson idag! Hon är verkligen jätteduktig som tränare och har ett enormt sinne för detaljer! Allt utgick från den tyska utbildningsskalan med takt och balans som ledstjärnor! Lilla Harriet tyckte det var jobbigt som tusan men löste alla uppgifter iaf, det var coffin byggd av hinder-vattenmatta-hinder, ett smalhinder bestående av en murdel, plankhinder som hoppades snett och ett par terränghinder som vi hade ställt in. Superkul men jag är helt slut nu.

Snön vräker ner. Känns inte speciellt lockade att tävla på söndag. Undra om de kan fixa en bra framridning. Ångrar att jag anmälde mig.:crazy: Kan ju hoppas att de ställer in.
Funderar på att ge henne lite vila istället tills det blir bättre väder igen.:)

Mmm..har också funderat hur det blir med framridning och så..

Gav mig iväg på lite träning idag. Lätt dumdristigt för fy vad svår kört det var.
Snöade så jag knappt såg något. Fick alternera mellan hel/halvljus och leta efter snöstolpar för att loklisera vägen, dumt, dumt..

Loppan skötte sig ok. men hade behövt både längre framridning och ett längre pass men jag gillar den här tränarens "tänk"..
Mycket fokus på att hon ska böjas igenom och ta det lugnt och försöka vila på steget och var väl egentligen bara "ridbar" sista tio minuterna:).

Jobbar länge imorgon men får se om jag kan ta mig ut med pannlammpa och pulsa iväg en liten tur.

Det lät ju riktigt roligt med en så´n clinic:)! Härligt att Harriet verkar så positiv!

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
410
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 163
Senast: MiniLi
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka