Nummer 9 om våra 06:or

Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Japp plätt lätt.....:devil:

Idag öser regnet ned...det som var så fin höstdag igår när vi red ut! Suck.

Det blir klarare och lite kallare i nästa vecka:)!
Fick ta en akutrunda med proppis igår!
Dottern skulle rida men dom var inte riktigt överens..
Men fy vilket busväder, skönt med en häst som inte går i taket när det regnar och blåser utan har samma energi nästan oavsett om det 25 grader varmt.

Mitt förra hbl var väldigt "nyckfull" från dag till dag och det kan jag verkligen inte säga om Loppan även om hon kan vara mer mjuk och fokuserad vissa dar.

Nu laddar jag för shopping med min gammla mormor. Hööks och Ikea bla:)!

KL
Idag var Rivica hopphäst igen.:laugh: Gick sin första runda på 110 och nollade på Clearround i Kungsbacka :D
Hoppade först en runda på en meter o var i flera bommar men blev felfri. Fick stanna kvar på banan då hon var först på 110 så det blev ingen vila emellan.
Himla käck pålla.:bump:

Jag såg förra helgens tävling, jisses vad hon äter mark! Hade precis släpat mig upp efter att jobbat natt och kom precis när hon skulle rida, bra med tävlingar som börjar på em ;)

Ska du rida KM?

I skogen är det fullt ös medvetslös som gäller för oss :) Är kontrollerat men tanke på form finns inte, gas & broms är det som ska fungera för oss :)

Maui, hur mår Rivica? Såg hennes 110 runda på film, vilka framsteg hon gjort :)

KL

Här hemma går det bra. Bulan har blivit jättefin i markarbetet, mycket arbete kvar men det är en bra början. Hoppade för första gången igår och till min förvåning kunde hon behärska sig stundtals, de gånger det blev aningens hett så kunde jag ta tillbaka henne utan protester. Kul!!! :D

Tyvärr är det dags att byta sadel igen, hon får en liten svullnad precis bakom manken :( Tänkte testa mig igenom Prestige sadlarna, kom gärna med förslag :)

Fullt upp i veckan med, imorgon dressyrträning och på onsdag första hoppträningen på evigheter :D

Härligt Tessan! Ang sadel så passa bara så du inte får en för smal Prestige. De ser ut att ligga bra när bommen är lite för smal o det straffar ju sig i längden.

Vi skippar KM. Skulle fått rida LA4 och det är vi inte klara för.
Åker till Hällingsjö och tävlar med båda i LB o LA istället. Ska du vara med?

Var hos hovslagare och han kunde inte ens se var sömnen gått in i hoven.:) Skodde henne och hon var som vanligt igen.;)

Har gett upp kampen mot regnet. Köpte manegekort idag.:grin: Åkte till klubben o red. Var ensam i ridhuset. Lyxigt. Stor skillnad mot en halvmörk blöt paddock.:D

Skoj att du är igång med Bulan igen. Är hon helt återställd från korsförlamningen? Har du hoppträningarna hemma eller åker du iväg?

Ja det är jättekul! Det skulle jag nog våga säga att hon är, den gick över på två dagar, sedan var hon bara lite spänd. Varit igång lite mer än en månad nu och hon känns fin. Är bara sadeln som spökar just nu... Tränar dressyr varje tisdag för en gammal farbror som faktiskt bor inne i Horred, tror han är 70+ men jättebra. Den gamla skolan och det är precis vad vi behöver.
Ska hoppa för Nina S på ons, det är första gången för henne och då åker jag till Vbg. Annars blir det hoppning hemma men det är egenträning, men iaf 1ggn /v är tanken :)
Vet du om Ewa har några lediga platser?

Härligt Tessa att höra att allt rullar på och det går bra:)!

*kl*
Funderar på om jag sälja Loppan..Tycker inte jag klarar av henne "ändamålsenligt":cry:.
Satt och skulle drilla igenom henne på min blöta ridbana igår ( sjö på halva ) och det gick inge vidare. Hon gör inga dumheter men jag får liksom inget bra arbete på henne. Jag vill ju kunna jobba med samma saker som vi gör på träningen annars känns det ju liksom meningslöst om jag åker iväg cirkus var tionde dag men sen inte lyckas jobba vidare hemma.

Jag älskar den där hästkraken men det är så förbannat tråkigt och stressande när det inte blir någon ordning. När jag misslyckas.

Tränare ikväll igen för sen åker dom utomlands. Får hoppas jag får en bättre kännsla och hon är mer med mig och genom kroppen.

Annars får jag väl sänka kraven, lulla rakt fram i skogen ännu mer och lägga in tömkörningsjobb, jag vet inte..
Usch, förlåt för att jag är så negativ men känner mig lite deppig. Det blir nog bättre efter att träna.

Men Polly, ibland tycker jag att du har väldigt höga krav på dig själv.
Jag förstår absolut att du vill jobba vidare efter en träning men det är stor skillnad när någon tittar och när man rider själv (iaf för mig).
Och det underlaget som var igår, tror du inte att det påverkar åtminstone lite? Du vet ju hur min häst hade betett sig...:)
Jag vill bara peppa dig, tänk vad bra det gått när du tävlat. Du och Loppan passar så bra ihop och jag tycker att du är värd den här fina hästen.
Du är ambitiös och du tränar, kämpa på, du ska se att det löser sig!

Du kan skriva till henne på facebook. Hon har ju kommenterat många av Saras inlägg så du borde hitta henne lätt.;)
Hon har alltid platser över eftersom man inte binder upp sig utan betalar när man är där.
Har träningar på tisdagar, klockan 8 för de som inte är så rutinerade.
Kul om ni kommer. Idag ska Sara inte hoppa men annars är hon nästan alltid där. Rider kl 8 med Rivica och Marco och kl 7 med Hedda.

Deppa inte ihop nu. Så känner jag ibland också.:)
Man måste ha bättre miljö för att ha höga krav. En blöt, regnig och dåligt upplyst bana = sämre ridning. Sänk kraven.

Jag köpte manegekort för att få lite bättre ridning.:laugh:
Sänk kraven nu under vintern så kanske de har lossat till våren och går som en dans i solskenet.:D

Nu är du ju ute o dillar igen??? Vem var det som alldeles nyligen fick utmärkta poäng på tävling???? Sen kanske Loppis inte är den lättaste häst att rida, vad vet jag, men så illa kan det inte vara iaf. Tänk på alla hennes fördelar, snäll att rida ut, barnen kan både hantera o rida henne, snäll att lasta o ha med på tävling, snäll att tävla på, snäll att träna både det ena o det andra med. Inte så lätt att ersätta en sån häst!:bump:

Fråga dig själv vad du är ute efter. Vill du tävla? Förmodligen är svaret ja. Då blir följdfrågan, på vilken nivå? Som alla andra skriver, SLUTA VARA SÅ HÅRD MOT DIG SJÄLV. Herregud, om jag tänkt så och gett upp så hade jag varit hästlös. Jag är ingen Grand Prix ryttare, ej heller Elit, Nationell eller regional. Men jag är nöjd med de små framsteg jag gör, även om de skulle sluta med att jag enbart rider hemma.
Du måste tänka på att du jobbar, har barn, ett hem (gård), hundvalp, en man ;) Det tar tid att bli bäst då.

Ta det nu lugnt, visst kan det vara så att L ska säljas men tänk först ut vad DU vill med hästeriet :)

Tack alla Ni är så himla gulliga :love:! Behöver lite pepp för det känns gga down just nu..Men blir uppriktigt glad!
Men, nä, Lopp kommer inte att säljas-än..Det är ingen som vill ha na i nu läget, jo, jag såklart:D..

Jag måste försöka vara nöjd över alla plus hon har och det är jag för det mesta.
Det är väl hennes otroliga energi som är lite svår att hantera ibland bara och att innan hon blir loss och coolar ner så är det meckigt.
Hon är inte nervigt het utan bara ofokuserad, lite för stark och springig ibland.

Förhoppningsvis så med lite forsatt jobb och allroundridning så kommer vi till det stadiet att hon "väntar" lite, vilar bättre på steget och jobbar än mer genom kroppen..

Just nu känns det som om jag rattar runt en formel 1 bil utan att kunna köra;).

Mitt mål är att kunna tävla lokalt/regionalt på La nivå och träna msv och egentligen är det ju det jag gör redan men jag är för korkad för att förstå..

Såklart jag är supernöjd (ibland). För att faktiskt aldrig ha tävlat och då på en häst som mestadels jag ridit själv. Faktiskt på våra åtta starter ändå liksom ha fem blåda rosepetter och hyffsade resultat..Halvfabrikatshäst som funkar när det väl gäller;).

Träningen gick ok. men blev väldigt kort..Nåja..Film kommer nog då dottern var med så får ni se min suuupersnabba genrepsritt;)!

Du får inte glömma av att hon är RÖD, de damerna har en "energi" som du så fint kallar det. Jag skulle vilja säga heta. Kanske talar jag enbart ur egen erfarenhet men B är HET så det brinner i röven. Om jag kan fokusera och utnyttja det så går hon som en dröm.

Kämpa vidare, men släpp disciplinen någon gång emellanåt och lulla bara. Det gör gott för er båda :)

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
410
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 163
Senast: MiniLi
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka