Nummer 9 om våra 06:or

Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Håller med om att motivationen är sådär..

KL:Varit ledig på dagen och tömkörde faktiskt lite. Måste bli duktigare på det:crazy:.
Har också hoppat min lite i padocken hemma och jises vad hon sög:D. Tokpigg kan man säga...
Ska ta mig i kragen och hoppträna lite, har ju bra ursäkt nu när min dressyr är ute på försäljning och hänger i butik men, men..
På lördag blir det träning på lilla hemma klubben för samma som var ute för drygt en och en halv månad sedan. Kul!
Nyttigt att rida för någon annan ibland och tur att jag får låna kompisens sadel men det börjar bli jobbigt att åka och hämta och lämna tillbaka..

Kl
En riktigt trevlig ridupplevelse idag.
Hade som plan att galoppträna och pga mörkret så fick jag hålla till på banan.
Stod mest i fältsits och lät det bara rulla på men mot slutet satte jag mig i sadeln och herrejisses vad fin och mjuk han var.
Så idag blev det tydligt, det finns absolut fler sätt än ett som är rätt.
Jag hade knappt tagit i tyglarna men när jag väl bara satte mig ner så lyssnade han sååå fint! :love:

KL
Gick tidigare från jobbet idag och hann till skogen före fyra. Ändå var det riktigt skymning vid halv fem.:devil: Bara att inse att skogen endast kan bli på helgerna numera.
Imorgon är det tävling :D Nu får vi hoppas att hon lyfter på hovarna.
Har även hittat en sista dressyrtävling i början av dec. Samma dag som vi har KM men där måste jag rida LA4 o det är vi inte klara för.

Hon hoppade som en gudinna :D
Felfri och dessutom snabb i omhoppningen.
Kom tvåa i sin första "riktiga" hoppning. :bump:
Oj så roligt det var.

Härligt Maui! Vilken liten stjärna! Film???
Såg vilken tävling. ( Kompis tipsade om den och ska starta..)Nu blev jag sugen me jue:D.

Undra om jag vågar köra la? Förvända, ryggning och sidvärts gör hon ju ok. Det är ju i mellantrav och ökad skritt det inte blir bra.
Får fundera!

*kl*
Uteträning för instruktör idag. Gick sådär, hon blir ju gga springig och jag låser mig och handbromsar för mycket när hon är "på"..
Kallt och lite blåsigt var det också, burr. ( Vilket gör att jag strängt måste överväga ev. start ang inlägg ovan:D..)

Blir sådär vacklig och tappar självförtroendet och känner det som att hon skulle vara hos någon som har bättre förutsättningar och kan "ridhusrida" betydligt mer än jag hinner och kan:cry:..
Men det vänder väl för jag älskar mitt lilla röda energiska sto. Hon är ju inte het eller dum på något vis:)!

Sara har lagt ut film på fb. Finns även på hippsons sida där Sara är en av deras husbloggare.

Följer er här i tråden, kul att se att et går såbra för er. Jag är rejält trött på att vara gravid nu, med 5 veckor kvar, vill rida.
Cookies behandlig är klar nu och han ser ut så här.

EF6C9F1C-orig.jpg

Nu ska han sättas igång igen, och det var på tiden, överskottsenergin hade tydligen börjat spöka ordentligt i huvudet på honom nu.

Härligt Suzie att han får komma igång!
Usch ja, sista graviditetstiden är lite dryg och så är man så förväntansfull samtidigt :)!

*kl*
Igår var min pålla så härlig och jag red en rejäl sväng med dottern+ponny i skymmning/mörker. Full reflexmundering och pannlampa:D! Hon himla mjuk och fin så "övning ger färdighet!..

Hua..har slängt in årets garanterat sista anmälan..en lb1 och la1.
OM det nu går att köra och inte är för dåligt väglag.
Är väl lite osäkert kort med framridning utomhus och så men var bara en timma bort ca så det är ju "nära" för mig;)..

Kul att du anmälde. Lite konstig tävling när de tar 40 ryttare totalt i alla klasser o ska ha tre klasser för ponny o tre för storhäst. Kan ju inte bli många per klass:confused:
Jag anmälde båda kusarna. :)

KL

Hej på er allihop! Nu är jag hemma igen efter en helt fantastisk semester i Florida! Superväder med tropiska kvällar, sol o bad, ca 25 grader i havet!:D Snacka om att batterierna är laddade igen.

Låter som ni hunnit med en hel del här iaf? Suzies häst ser ju himla mycket bättre ut på bilderna, rör han sig bättre också eller har ni inte hunnit kolla det än?
Maui: Grattis till fint resultat med Rivica! Ska kolla videon när jag hinner.
Polly: Det kommer säkert gå jättebra med LA, det är bara att rida som vanligt!
happy: Visst är det helt underbart när hästen känns som om den vore oljad?
Tessan: Du gjorde helt rätt o Rosie kommer få det superbra!

Har säkert missat en hel del här nu men hoppas ingen tar illa upp! Kom ju hem igår så jag har inte hunnit rida än men imorgon är det slut på vilan för lilla 4-åringen! Hon ska gå 2 veckor till men sen är det 1 månads vila som väntar. Britta växer o blir tjockare för varje dag som går o det är ju inte konstigt för snart är det ju jul o hon är i 6:e månaden!

Det låter ju helt underbart med sol och värme.
Nu förstår jag att du är laddad inför ridning.

Polly: det kommer gå jättebra på tävlingen, kul med en sista nu innan vintern.

Det blir som det blir..Liiite jobbigt utan dressyrsadel och "lånesadeln" ligger inte helt optimalt, den släpper bak:crazy:.
Se om jag kör barbackaträning på fredag när det bär av till tränaren..

Nova..Inga fler detaljer;), skojar, gud vad härligt ni måste haft det. Avis? Nää, bara liiite:p..

Jag vill också åka till Florida.:d
Hade varit så skönt att slippa lite regn och mörker.

Kul att allt verkar gå bra med Britta och magen. Spännande med ett föl.:)

Ja, jag börjar se fram emot en liten fölis på samma gång som jag är livrädd för att nåt ska gå fel!:cry: Britta själv är jättetrevlig o snäll nu, hon gillar livet som hag-råtta med stor mage!:D

Red min 08 idag för första gången sen vi åkte, hon är verkligen en klippa som inte var annorlunda att rida idag mot någon annan dag....sen klippte jag henne efteråt, hade björnpäls verkligen, o hon stod som ett ljus o sov t om i slutet trots att även det var nåt hon gjorde för första gången...vilket psyke den tjejen har!

Härligt med poppsarna!
Var det Britta som var lite märrig innan?

*kl*
Red barbacka idag och hon var så mysig så, jobbade lite förvänd galopp och skolor och sidvärtes! Gga mjuk och fin men vill aldrig riktigt sluta munnen utan grejsar med tungan lite, alltså detta gör hon alltid, inte bara idag.
Inte så mycket i trav och galopp men, hm, munnen ska ju vara still..Red utan snokrem och på ett helt rakt bett som hon faktiskt känns jättefin på. Ingen hävstång utan bara rakt med fasta ringar.
Red lite i skogen sen och letade utegran men hon fick sådan hjärtklappning så jag misstänkte att stora herr grå var i närheten och då hade jag ingen vidare lust/mod att fortsätta;).

Deppigt med för vi har tagit beslut om att ta bort vår gammla hund..Veterinären kommer hem men har inte fått spikat dag än. Känns skitjobbigt:cry:. Vet ju att hon blir sämre när det blir kallt. Hon var med idag i padocken och när jag red ut men hon går ju på vilja och har egentligen ont och det märks nu ikväll, men samtidigt är hon så lycklig när hon får vara med lite. Annars sitter hon och gråter/ylar medans jag rider ut..
När vet man att det är dax? Gammla tokiga skruttefian:cry:

Det vet man inte utan man får ta beslutet ändå. Baksidan av att vara en ansvarstagande hundägare.:crazy:

Härligt med barbackaritt som funkar! Angående bett så prova att göra tvärtemot alla rekommendationer! Ta det tjockaste bett du kan hitta, två-delat, tredelat, rakt, spelar ingen roll o prova vad hon tycker om det. Har funkat på flera hästar jag haft som haft munnen öppen lite grann. Speciellt ett 3-delat sprengerbett med svart gummikula i mitten, detta bett har jag haft på en mängd hästar som älskat det. Googla så hittar du nog.

Oj vad du kan, barbacka och förvänd, bra!
Jag rider barbacka väldigt sällan numer och kan bara hålla mig kvar än mindre jobba honom på något sätt. I galoppen är det tom mantag som gäller...:D

Ang hunden så tror jag ändå att man egentligen vet när det är dags. Iom att du nu tagit kontakt med vet så är det antagligen dags. Men det är ju lika sorgligt för det...

Njae..det beror nog på hästen..hon rör sig inte så stort tyvärr och galoppen är gga välbalanserad så det är inte så svårt...
Kommer inte ner i hoppsadeln så om jag vill sitta ner och jobba lite så är det barbacka som gäller:D ( om jag inte åker och lånar kompisens sadel, men det är farligt hämtande och lämnande..) Tycker det är lite mysigt också ibland och Loppan verkar nöjd:)!

*kl*Ångrar nästan att jag anmälde mig till la:n men:p, äh, samtidigt så får jag se det som träning..
Satt och läste gammla protokoll, har ju iof bara tävlat "officiellt" en handfull gånger men det är kul att se att vissa saker faktiskt lyckas bli bättre. Första starten vi gjorde så vart det 54% och hon gick bakom lod och på bogarna genom hela programmet typ..

Tråkigt med hunden. Tyvärr blir de gamla. Har själv en 12 åring hemma som vissa dar är väldigt gammal o andra dar hur pigg dom helst. Inser att han inte lever i evighet.:cry:

LA kommer att gå fint :) Är ju inte så stor skillnad mot LB.
Vi får hoppas på hyggligt väder.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
410
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 163
Senast: MiniLi
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka