Nummer 9 om våra 06:or

Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Jaså är han såå hög? Då måste du också vara ganska lång, eller?
Det syns på filmen att han tycker det är kul att hoppa, fin häst!

Hehe aah jag är en ordentlig drasut på 176cm och de är mest skinn och ben (Som du säkert ser på filmen hihi)

Ja han är riktigt fin!
Jag är bara väldigt ovan med hans språng som kan vara rena 10poängare...

Jag har börjat lära mig att vara närmre i sadeln och då skjuter han till ännu mer (är det ens möjligt?!) och jag flyger näst intill av hahaha

KL

Nu har jag fått på snösulor. Kylan och snön gör att vi kan rida ut hemma. Lite lättare än att ta transport bort till ridspår.;)

Däremot har vi himla problem att få transporten upp och ner för backen till huset.:( Hoppas det blir tö och regn nästa vecka som de pratat om så att jag kan få containern tömd innan det blir mer snö och halka. Annars lär det bli problem...

Har börjat med skolorna nu på träning och det verkar som om Rivica har lätt för det.;) Har hittills fungerat riktigt bra. Målet för nästa år måste vara att rida Msvc.

Råkade snubbla in på denna tråden och herregud, måste ju bara skriva vilken fantastiskt härlig häst du har! Och vad mycket härligare han ser ut att vara utomhus!

Håller med föregående talare om språnget över oxern! :love:

Åh tack så mycket :love:

Han är min hjälte, en sån ödmjuk häst som vill så satans mycket! Han ställer alltid upp på mig, trots att jag kan klanta till de!

Gott att fått det fixat Maui och skoj att det flyter på fint med träning.
Jag hoppas kunna desamma men min hovslagare är ingen fan av sulor dessutom var han här för två veckor sedan. Men det är himla störigt...

Här får det väl bli skogsmulleridning fram till tussilagon blommar:cry:!
Hoppas åtmindstonde kunna tävla lb och la nästa år men nu känns det som allt går bakåt och jag bara får hitta pepp och "gilla läget".
Trots allt himla vackert ute och jag har ridit en sväng:)!

Känner som du att motivationen inte är på topp.
Sen börjar jag bli lite stressad över julen. Tänkte hoppa över ridningen och åka till stan efter jobbet vilket betyder att maken får ta in båda hästarna själv (dottern borta), då undrar han vilka som är våra?? Det är de två med bläs.... säger jag, vad är bläs, undrar han då :o. Det slutar med att jag säger: ta in de två hästarna med röda täcken. Sen får jag hålla tummarna att han sätter dem i rätt boxar...:crazy:
Nej skämt åsido så hjälper han dottern en dag i veckan med intag, så det fixar han, men jag tror faktiskt inte han har full koll på vilka som är våra ändå....:)
Men han är bra på mycket annat......;)

:rofl:

Det där känner jag igen , har två som i lite mer mörker är väldigt lika men det spelar för mig egentligen mindre roll, alla ska ju in.

Ha, ha..Vi har ju stall hemma+en röd och en svart så´det brukar bli rätt:crazy:.
Nä, gubben min är faktiskt väldigt redig även om han kallar sig för obetald dräng och kan bli lite tok ibland..

Ska till Ullared-igen:D..Så idag blir det julklappsshopping för tjejerna.
Mmm..lite jobbigt med motivation och jag skulle behöva fast träningstid men vågar inte binda upp mig då väglget är lite nyckfullt och sen ska ju barnen rida en gång i veckan också..Tar sån himla tid, tyvärr.
Nåja..det kommer väl en tid när dom går över till annat helt och hållet och då gnäller jag för det:angel:..

*kl*Är så ledsen för vår fina gula vi sålde i juni är riktigt dålig..Har ont i ryggen. Visar på fästingburen sjukdom troligen.. Frågan är hur det går, snyft. Veterinären trodde han bara var använd som promenadhäst, han som var så himla fin det sista i dressyren mm:cry:.

Jädra fästingar:devil:..

Näe jag är glad att jag ställt av min lilla häst även om det är fint att rida i snön just nu så är motivationen i bott. Trivs dessutom på mitt jobb så jag lägger mer tid där nu för att kunna med gott samvete vara borta mer till våren!:laugh:

Ang insläpp av sambo så har ju jag en svart o en vit så det är inga jätteproblem men han är inte så förtjust i den vita medan han kan gosa med den svarta hur länge som helst!:crazy: Han påstår att den vita bet honom en gång o är därför en opålitlig frukt!:D

Vilket skitväder vi fick idag. Snöblandat regn o plusgrader. Utan Snösulor hade det inte gått att rida. Testade thidermantygel på Rivica o det var ett utmärkt hjälpmedel. Så förvånad hon blev när jag kunde hålla kvar när hon viftade på sin långa hals. Fick ju dessutom en halsrem att hålla i. ;)

kl
Jag gillar absolut vintern.... MEN visst ser det härligt ut:

IMG_0506_zpsf7d4077d.jpg

IMG_0509_zps2ae10a0c.jpg

IMG_0512_zps47228730.jpg

Kl
Klickade precis hem en liten julklapp till mig själv, en ridkjol :o.
Är det någon som har erfarenhet av en sådan?
Tycker det verkar förbaskat smart och bra, ja, ja vi får väl se ...

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
410
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 163
Senast: MiniLi
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka