Nummer 9 om våra 06:or

Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Härligt med såna hästar! Loppan är också himla okomplicerad på det viset..

*kl*
Skulle trailat till ridhus idag men blev stopp i den lilla backen:mad:..Tur min snälle gube var med. Vi körde hem istället så fick det bli en liten skogstur i mörkret men vad gott det var att komma ut och hon är så himla cool att rida ut på så i pannlampans sken:love:. Ibland "glömmer" jag nog hur mycket jag borde uppskatta hennes stora hjärta och snällhet för snäll är hon istället för att bli frustrerad över andra saker som inte funkar men som säkert trillar på plats så småningom.

Visst är det så, att man glömmer att uppskatta hur vänliga och mysiga de är.
Man tar det för givet på något sätt...
Men det är väl som man säger: "sådan matte sådan häst" ;)

Ha, ha..fast jag och Loppan är väldigt olika med många saker:angel:!
( Fast jag försöker vara snäll..)
Idag sista jobbpasset och går fram till ett sen ledig till juldagens em..Skönt som "uska" att ha ledig julafton :D

Men Happy..Har du testat ridkjolen än? Nyfiken:)!

Kjolen är en julklapp till mig från mig:D, så den ligger inslagen under granen.
Jag har tom rimmat till mig själv....:banana:
Så jag har inte fått den än (familjen tycker jag är konstig:)).

Måste ju vara bästa sättet att få exakt det man vill få :D

God jul på er allihop.

Här blåser storm o är ruskigt kallt. Rivica vilar än. Hon hade kolik i fredags så veterinären fick komma och slangs henne. Tog lite tid innan det släppte men nu är hon ok igen som tur är.:)

Haha :) Det är tack vare att Bulan är snäll och lättsam som hon fortfarande är kvar. Världens kelgris och alltid super((sjysst)) <--- Stavning?? i all hantering. Så jag uppskattar det alltid med henne :D

Happy, du är inte alls konstig ;) Vi hästtöser är ju lite coco.

Nova, du verkar återigen ha hittat rätt. Tänker ofta på Majken när du skriver om din nya. Härligt! :)

Maui, jag läste detta på FB :( Usch så tråkigt. Hoppas hon slipper skiten mer. Vad tror du det beror på?

KL

Idag har vi storm hemma :( Skulle tagit en ridtur med hästarna var helt vilda nu när det blåser så. Tror B motionerar sig helt själv då ;) Jag har ju en liten åring hemma. Fyttade hit i mitten av november, en vecka efter Rosie åkte. Hon har vuxit 3cm på knappt en månad. Har tyckt att benen sett långa ut men nu är de ikapp Bulans. Stackarn, tänk vilken värk...

Blir lugnt med ridning nu under julen, hur gör ni?

Tessa..så får man inte göra..skaffa en åring utan att presentera va det det är för något för oss:D!

Jag kikar och drömmer om en liten, tkr det är kul med bebisarna men min kära make upplyste mig om att det liksom inte är läge och dessutom "skaffa påläggskalv när din bara är sju:confused:"..

Å det har han ju iof rätt i kanske:p.
Bättre å lägga energi på det jag har..

Maui: läste också, inge kul det där..Ponnyn hade en kolikattack i höstas.

Happy: Hysch, då¨låtsas vi som jag inte sagt något, hi, hi..
Ser också fram emot en del paket som jag vet vad det är i:D, Hv-tröja från maken och skitsnygga stallkängor dito från min far;).

Bara jag får mest paket så är allt frid å fröjd:angel:! Skojar, klart mina änglar vinner där!

Åh, jo, här bluir nog lite ridlugnt ett par dagar åtmindstonde..Fya vilket blåsväder..

God jul på er allihopa !!!

På tal om Majken så kan jag hälsa från henne! Hennes nya Matte skickade ett härligt foto där ögonen glittrar som bling (eller helt galna vilket man nu väljer att tycka!:D) o hon skrev om sin "underbara Majken" vilket gjorde mig så himla glad. Jag tycker det är fantastiskt att jag hittade ett så bra hem till denna häst som förtjänar att vara älskad o numero Uno!

God Jul till er alla!

Haha, kan man inte. ;) En kort presentation då. Köpte mig en liten Julia, korsning som Nova sa. Pappa är Cohiba, morfar Svante och mormor Bridge News (c-ponny) Blir väl ca 160. Trevlig liten tösabit som är sällskap åt B just nu :)

038B0C54-9E74-45C1-928C-F605AB667A6A-510-000000E3CE27F286.jpg

Nu har du ju två söta "åringar" i familjen....:). Man vill nästan äta upp dem!

Maui: himla otäckt med koliken, tur att det gick bra!

Nova: ja det är en fröjd när man hittar rätt köpare. Vi har ju lånat ut c-ponnyn till en underbar familj. Vi blir så glada varje gång vi får mail eller sms.

Polly: hälsa gubben att jag har tittat på påläggskalvar i flera år ;), skulle gärna ha en liten fölis vid sidan om.

Slutligen vill jag önska er en riktigt GOD JUL! Hoppas ni får en härlig helg!
:banana::bump::banana::bump:

Veterinären sa att det var mkt kolikfall nu. När det växlar mellan tö o kallt hittar hästarna ofta dåliga saker i hagen som de stoppar i sig. Sen kan de dricka för lite, men det tror jag inte hon hade gjort. Är niga med att de har vatten ute hela tiden. Och på natten innan hade hon tömt hinken i boxen.

Inatt fick vi minst 15cm snö. :D nu kan vi nog galoppera i grannens kohage.:laugh: men det ska visst töa strax.

Spännande med en liten åring. Hon blir alltså 2 nu vid årsskiftet? Hur hög är hon? Är orolig att vår lilla är för liten.:crazy: Hon var knappt 150 för nån månad sen.

Ha nu en riktigt skön helg och njut av god mat o lite julklappar.

Jag har också hört om flera andra som haft problem med kolik...usch!

Jo det är spännande. Trots som kommer och går, kan knappt inte komma ihåg att Rosie var sådan men hon var ju lite äldre. Hon blir två i maj :) Då är ju Maui större än Julia, hon mätte 147 iförrgår. Tror inte du behöver oroa dig. Läste någonstans att längden som de har vid 1,5år är ungefär 90% av deras vuxna storlek om man drar ett genomsnitt. Då skulle J enligt detta bli ca 158 tror jag.
Anledningen till att jag tror hon blir större än så är för att hon har längre ben än Bulan idag och förhoppningsvis växer kroppen ikapp :)

Fina barn:) Främst lilla Alva:love:. Hon ser ut som en riktig docka!

*kl* Vilket ruggväder idag. Undras om man ska ta en liten runda ändå bara för att få lite luft:)!?

Fast jag backa ur ang. ridning..vart så himla isigt..får bli några off dar.
Kollade klart.se och det var väl himla nyckfullt väder mellan varmt och gga kallt väder framöver..Dock inte nå vidare snö så det kan ju töa bort..nu har det vart jul;).

Du får berätta om kjolen..verkar ju rätt praktiskt och varmt och skönt:)!

Ja rejält halt var det men vi kunde trava en del iaf. Det var härligt med en tur iom att min vilat en vecka.
Kjolen var toppen! Varmt runt benen men ändå en bra kontakt med sadeln iom att den bara hänger utanpå benen. Min familj tyckte jag såg töntig ut men jag tycker det är snyggt! Och framförallt väldigt praktiskt...:)

Idag ska hästen få möta klippmaskinen och sedan blir det till att sadla på och bege sig ut på en liten tur, efter 2 veckors vila...

Det kan ju bli lite hur som helst tror jag...

Han hatar snön, ute i hagen vill han inte vara utan rymmer och springer till sin box direkt... Trots en rundbal med fri tillgång på mat har det varit ett himla pysslande för att han ska vara nöjd...

Nu senaste veckan har han fått en ny hagkompis, en liten vit ponny som har bestämt att han inte får vara nära höbalen och kamelen har fått lite stryk och sedan blivit ledsen och gått ur hagen, igår efter 40min...

Annars har han varit ute från 9 till 12... Nu ska det ut ännu en bal i hagen, så de finns två balar för tre hästar att välja på, så kamelen kan vara ute till lunch i alla fall...

Låter besvärligt när de inte vill vara ute. 9- 12 är ju inte speciellt lång utevistelse. Blir han inte knas av att vara ute så lite?
Mina har alltid bråttom ut på morgonen men vill iof alltid in på kvällen också och går ute varje dag mellan ca 7- 17 (fodras 2 gånger i hagen).

Så länge det är barmark vill han vara ute och har inga tendenser att rymma...

Så fort snön kommer, går han igenom tråden eller hoppar över den... (gett han några stötar, avsiktligt)

Idag rymde han två gånger och sprang till boxen...

Undra om man kan köra honom till närmaste anstalt och låna deras betong inhängnade utegårdar?!

Skrittmaskin står högt på min önskelista just nu...

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
410
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 163
Senast: MiniLi
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka