Nummer 7 om våra fina 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Jag försöker jobba lösgörande hela tiden men är förmodligen rätt dålig på det:o..Är ju därför det blir fisig ridning men om jag släpper fram för mkt i nuläget så springer hon..Har svårt att få igenom halvhalterna även om det faktiskt känns som det går bättre och bättre..Kanske får ta lite tid och rätt vad det är så hamnar vi rätt om jag sas jobbar i rätt riktning?
Km "hemma" på söndag..rider nog en lb1:a då, är också lite sugen på att skutta runt henne men det ids jag inte säga högt så hysh..

Har beslutat mig för att lämna iväg henne en kortare tid på foder..
Mest för att kunna fokusera mer på barnen och deras ridning under en kortare period. Håller inte att vara tre som ska iväg..Dessutom jobbar jag knas å har inte högsta lönen tyvärr..Kunde ju haft henne å bara "lullridit" men det skapar rätt stor frustratration..
Bara få lite koll på skollorna, tog biopsi i måndasgs..

Jag tror inte alls att du är dålig på det bara att du har så enormt höga krav på dig och loppan och att det ska vara perfekt. Det är ju sällan det med våra ungpållar. Därför menar jag att du ska suga åt dig allt du kände i lördags för det var ju ni tillsammans som fixade en 2:a plats!!! :D
Det tar lång tid för "rätt" muskler att sätta sig och vissa hästar bygger långsammare än andra, så oroa dig inte, det kommer.

Ska du lämna bort henne? Hittat fodervärd? Gooch, vilket steg men så är det ju när man inte känner att man räcker till. Själv så har jag ågren inför våren men jag tror jag kommer lösa det hyffsat bra ändå. Om Bulan och Rosie går lika bra som de gör just nu fram till mars så är de väl värda en skön ledighet.

Gällande skållorna, har du helklippt henne? Gjorde det på Rosie i lördags och igår var de nästan helt borta, skulle vilja säga att mitt recept just nu när det inte regnar är att inte pilla alls. Bara borsta och hålla dem torra. Hoppas ni slipper dem inom kort.

Fasen, det säger tränaren också ibland:crazy:..-Du är så kritisk, Malin..får jag höra.. ;) Samtidigt så var jag jätteglad för hennes instruktioner om att jobba mycket med övergångar och halvhalter, hjälpte ju mig genom programmet även om jag kunde gjort ännu mer och lättat fram henne..
Jo, har hittat en tjej och ett koncept som känns bra även om det också känns jättejobbigt:cry:! Funkar det inte för dom eller hon känns ovillig etc så ska hon tebaks;)..Annars är det meningen fram till maj/juni och ev förlängning om vi vill ( båda parter alltså...)
Jag var ju på besiktning inför foderavtalet och skållorna är ju värre och fler, trots dunder kur enl vetten. Kan ju också vara allergi. Får provsvar i slutet av veckan, vill inte mecka med att utesluta kraftfodret än, innan provsvar. Bädd är bytt till halm ( skulle ändå så bli ) så det är inte den tror jag..
Väntar med att klippa till jag fått svar..Tror ändå själv på svampinfektion men kan ju ha fel..

Malin, Blivande fjordSM-pristagare ;)??? Moha..

Malin, Blivande fjordSM-pristagare ;)??? Moha..

Hmm, precis som jag trodde: du KAN inte hålla dig ifrån träning och tävling, eller hur?

Känner du att du inte hinner med och har hittat en bra ryttare så tror jag du gör rätt. Hellre låna ut än sälja henne iaf...
Jag tror det kommer suga i din "träningstarm" så mycket att hon kommer tillbaka fortare än kvickt;).

Himla tråkigt med skållorna, hoppas på bättring där.

Var o en ska göra det som känns bäst o om det är att lämna bort henne just nu så får det ju bli så. Men ta mig som varnande exempel och skriv ett kontrakt som verkligen motsvarar det du TROR att ni är överens om för när det händer nåt så är man inte varken överens eller så goda vänner som man trodde....:crazy:

Den historien har jag verkligen haft i åtanke, usch..
Ska försöka skriva så vattentätt som möjligt..Det känns som det kan vara bra, jag ska ju också tillsammans med barnen rida och träna lite med åtmindstonde den gula saken..Loppan är bara fem. Barnen växer och får långa dagar på sikt så jo, det känns riktigt att ge dom lite intensiv tid nu om allt blir som jag tänkt å vill med min skrutta. Fasan är ju att hon ska skada sig men beviserligen kan dom göra det hemma också..:cry:

*kl* Lilla Km:et på söndag..tänkte ev hoppa liten låg bana också, gulp..Barna brukar tycka det är så muntert när jag rider fel vägar etc:D..
Idag red 13-åringen ut på Loppan i sällskap med lillasyster på den gule, jag är hemma och är sjuk..har lite feber och ont i halsen.. Bussiga lilla hästskrälle:love:..
Ikväll måste jag köra till stora hoppträning..Huttrar redan..Tack å lov för alvedon:).

Låter jättekul med både hopp och dressyr i helgen...
Lycka till!!

Kl
Jag har fortfarande eländiga ridsår på insidan av knäna. Blev mycket bättre ett tag men i veckan här fick jag två nya. Fasiken också att jag är så känslig, såren hindrar mig en hel del i ridningen.
Ska rida i hoppsadeln och i de gamla stövlarna några dagar och vila helt lördag och söndag då vi är i Malmö. Hoppas, hoppas det blir bättre...

KL

Igår kom den nya pållan till stallet, hon e stoooor. Hela 170!! :) Är ju 11cm högre än bulan och Rosie. Verkar som om det gått bra under natten. Och nej jag har inte handlat igen, hyr ut min utebox till en tjej som flyttat långväga till vackra Horred :)

haha...tycker du 170 är stort :D
Idag har jag och pållen tränat dressyr för en GP ryttare. Imorrn blir det en skrittur i skogen och på sön ska han på hoppa. Känns som en trevlig helg :laugh:

Nähä hörrni!!!! Nu har våran tråd blivit alldeles för tråkig! Vad händer med Era pållar???!?!??!?!

KL

Nu har jag stött på första "problemet" med graviditeten, hon i länd- och korsryggen vid slutet av ridpassen. Känns tråkigt men ska till BM och ev träffa läkare igen och då se om det kan vara frakturen som spökar. Hoppas att det bara är "normalt" ryggont och att jag kan fortsätta som vanligt. I övrigt så är nu Rosie igångsatt och min granne hjälper mig att rida henne.
Underbart är det att hon är en sådan snäll individ lilla Rosie. Alltid ärlig och en riktigt arbetsnarkoman. Så kul att se!

Hoppas det blir bättre för dig med värken!

Min har som sagt tränat fre och idag sön fick han hoppa...så helgen har flytit på som planerat o hästen har vart duktig :laugh:

Kl

Hemma från en skön vecka på Gran Canaria med mkt sol o bad. Rivica har vilat 10 dar. Nu blir det träning tills underlaget blir dåligt, då ställer jag av henne igen.

Hoppas allt går bra Emma så du kan rida lite till.

Nähä hörrni!!!! Nu har våran tråd blivit alldeles för tråkig! Vad händer med Era pållar???!?!??!?!

Håller med...

Trist Tessa om du ska få problem av grav. redan.:( Tror iof att vissa "problem" man har i början kan faktiskt försvinna med tiden, det hoppas jag på!

Kl
Kom hem lite tidigare än beräknat idag så jag och dottern hann med en lång skogstur. Min häst var ganska laddad, lite tittig och lite stark idag. Nu vilade han ju iof igår så jag brydde mig inte så mycket om det.
Han svettas mycket nu också, det är ju såå varmt. Ska försöka klippa honom lite till i veckan.:) Måste ta vid sadelgjorden och lite under magen tror jag.
Det får bli någon liten variant...

Nu är jag nyfiken på hur det gått för dig också polly??
Vilken klubb är din hemmaklubb?
Inte Isaberg, eller?
Har förresten anmält dottern till clearrounddressyr på Isaberg om några veckor, ska ni dit??

Min "hemmaklubb" är väl egentligen Svenljunga men så är jag också engagerad i en liten klubb som heter "Håska stallklubb" ;)..
Hrmm, tjejkväll da´n innan så jag var lite trötter och min Loppa kan inte visstas på samma ställe som powniegrabbarena:D.. Hon var super spännd. Red lb1programmet på 53%..:p
Nu tyckte jag nog"domaren"var väl snål :D..Klubbmästaren red på 55%..

Min hoppdebut i cr ska vi inte tala om.. 80 gick ok..Fast jag är väl orutinerad å då blev 90 jättehögt:o så där sabbade jag ordentligt för min lilla poppsa, tyvärr..
Träning idag så vi får hoppas hon coolat ner sig och vi får en good feeling..Åker ju ev. till helgen:cry:..

Ha ha neee att vara på party kvällen innan tävling, oavsett höjd o gren, är inte att rekommendera!:D Å 90 är dessutom ganska högt o kräver ridning så det förstår jag att det inte gick super!

Ja här är lite dött men det blir ju så efter att säsongen nästan slutat. Majsan tar det ganska lugnt, går i skogen o 2 dgr/vecka dressyr. Hon börjar bli riktigt trevlig i traven men har lååååångt kvar i galoppen. Måste jobba mer över bommar så hon får in takten o lugnar ned sig lite.

Den grå är dock i full gång o vi var o tävlade "natt tävling" i lördags kväll....:cool: dvs skulle tävla dressyr o arrangören hade nog inte tänkt sig så många starter när dom valde att ha 4 klasser på 1 dag. När jag kollade starttider på fredag kväll fick jag en chock! Min var 20,35?????:eek: Och det tar 1,5 timme dit...lite sent att få reda på det fredagkväll, kunde ju bytt till LA från MsvC om jag fått reda på det tidigare. Nåja, jag åkte iaf efter att ha raggat upp snäll kompis som bor i närheten o som lovade komma o hjälpa till. Å inte är jag ledsen för det för vi slog till med 63,11% i MsvC1 bland alla dressyrloppor!:bump: Kom precis i mitten, 10:a, av 20 så jag var jättenöjd. Är ju lite tuffare konkurrens på den nivån i mitt distrikt så som FT- ekipage som inte är "känd" bland domarna får man vara väldigt glad för godkända %...

KL

Skönt att se att påstötningen fungerade :D Redan fler inlägg att läsa!

dressyrT; Hur gick hoppningen?

Maui, välkommen hem! Såg videon när Sara överraskar Er, hon är bra tokig den där ;) Vi får tro att underlaget håller sig bra då för inte ska du ställa ännu? Läste tyvärr i någon tidning att december ska bli den kallaste på länge, känns dock inte så troligt med tanke på morgonens +8.

Happy, har ridit i helgen och inte kännt av något så antagligen är det från dag till dag. Däremot har det varit i skogen, mest har det gjort ont under dressyrpassen så jag funderar på att hyra in en ryttare som sköter det så kan jag skojsa runt i skogen och hoppa lite då och då.

Polly, Haha, har du ingen film på hoppningen? Tycker du är vågad som ändå vågar dig på de höjderna om du känner dig osäker på hoppning.

Nova, Man får gratulera till fina procent! :) Jätteskoj! Inga mer tävlingar inplanerade för MAjsan?

Nej inga tävlingar mer för Majken. Hon sköter sig så bra hon bara kan på tävling så det är inget jag behöver göra "bara för att". Ska koncentrera mig på att utveckla hennes gångarter över vintern så hon kan hävda sig mer på dressyrbanan i FT. Hopptränar gör vi såklart, 1 gång/varannan vecka.:)

När det gäller hur man känner sig som gravid o ridning så är det bara att hänga med dagsformen. Att sitta ned i traven brukar oftast vara det jobbigaste så det är alltså det man får sluta med tidigast. Men då får man rida lätt istället. Så känn efter o rid som du känner för just den dagen. Du får tänka att denna perioden är den bästa EVER i ditt ridliv för du behöver inte känna någon som helst press att prestera något!:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 486
Senast: Och_Aye
·
S
Distans Nedan är utdrag ur en annan tråd, där jag svarade på ett inlägg Jessica gjorde och hennes text inflikad längst ner: Mycket intressant...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 671
Senast: Habina
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 889
Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix