Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
My god, de är som ett skämt. Jag kommer inte ur sängen! :rofl:
17097191_10154528021693666_8908959222113255531_o.jpg

Drömmen. :love: :D :rofl:

Åh, en kollega till en vän vill att vi ska ta över deras setter då de ska skiljas, och inte kan ha hunden kvar. Trevlig, 2,5 år, hane, tävlat i lydnad, oproblematisk, men showlinjer.... Sambon är jägare....

Tankar?

Under dagens långpromenad kom jag på att det inte alls är långt kvar till LC-säsongen drar igång. Några veckor bara. Hundarna är inte i toppform och jag konstant trött :grin: Såå nu måste jag klura ut hur jag ska kunna få hundarna i bättre form och sedan skriva en träningsplanering. Jag tänker inte lägga flera tusenlappar på tävlingar och sedan komma dit utan att vara på topp.

Åh, en kollega till en vän vill att vi ska ta över deras setter då de ska skiljas, och inte kan ha hunden kvar. Trevlig, 2,5 år, hane, tävlat i lydnad, oproblematisk, men showlinjer.... Sambon är jägare....

Tankar?

Är det viktigt att den ska funka till jakt? Annars så kör på om ni gillar den. Och kanske kan den ge något i jakten med lite tur och träning :)

Det blev faktiskt inte så illa (bortsett från den eviga skåneblåsten då :cautious:), var inte ens knädjup lera på planen! :up:

Man får ta ljusglimtarna där man hittar dem... :D
Skönt att slippa knädjup lera - så jäkla svårt ta sig därifrån då :D
Här fick vi en rejäl tur på fältet, så två av tre kortbeningar fick springa av sig ordentligt (en får fortfarande vara i band pga rehab) och än har inte himlen öppnat sig :) Men jag chansade inte, så vi kör hjärngympa inomhus ikväll istället....ifall det vräker ner då :p

Skönt att slippa knädjup lera - så jäkla svårt ta sig därifrån då :D
Här fick vi en rejäl tur på fältet, så två av tre kortbeningar fick springa av sig ordentligt (en får fortfarande vara i band pga rehab) och än har inte himlen öppnat sig :) Men jag chansade inte, så vi kör hjärngympa inomhus ikväll istället....ifall det vräker ner då :p

Svårt att skolka från sin egen kurs, annars hade det varit lockande när jag såg hur det såg ut här i förmiddags faktiskt! :laugh:

(Och för att inte missförstås, det var jätteroligt - som vanligt! - idag, så är glad att jag inte fick för mig att stanna hemma. :D
Däremot fick gärna vädret samarbeta lite mer än det gjort hittills... :cautious:)

Här har regnat större delen av dagen. Efter morgonpromenaden åkte samtliga hundar ut i hundgårdarna. Några fick dela gård. De fick var sitt märgben att mysa med sen drog jag igång operation storstädning.
Har man 5 hundar och hela vintern har bestått av regn och gegga blir inte hemmet kul, fast man städar regelbundet.
Dörrar, möbler, väggar, dörrkarmar...över allt finns lerskvätt.

Nu är hundarna åter igen rastade, några har fått komma in (de turas om) och vi tar en slappardag i soffan. De verkar tycka det är helt okej :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
730
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
329
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 112
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?