Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är så himla himla glad, Svansson har varit på två (för honom i hans nuvarande hälsotillstånd) längre promenader den här veckan och han är så positiv och pigg! Hann pinnar på utan några bekymmer, skuttar hit och dit och känns allmänt nöjd. Det är så skönt att se att rehabandet fungerat såpass bra att vi faktiskt kan gå lite längre iaf två gånger/vecka och att han är glad :love: (all annan tid är det kortare promenader, lite nosarbete och annan träning som inte sliter så mycket på hans armbågar - så han gör ju grejer ändå såklart men det är inte riktigt samma sak som att ta långpromenader och få springa lite)

34q670g.jpg

Chanel, ikväll kallad "Wild And Crazy". :rofl::rofl:

Sitter och funderar på om jag ska våga ge mig ut och cykla med hundarna imorgon. Jag har aldrig cyklat med Ebrah förut :p (tänker mig alltså cykeltur där de travar bredvid cykeln)

Går säkert jättebra. Alla mina har varit jättelätta att cykla med. De har fattat fort. Även de som gick uselt i koppel.
Undantag labben. Hittade hon en 10 år gammal glasspinne eller godispapper så var det tvärnit och iväg :o

Går säkert jättebra. Alla mina har varit jättelätta att cykla med. De har fattat fort. Även de som gick uselt i koppel.
Undantag labben. Hittade hon en 10 år gammal glasspinne eller godispapper så var det tvärnit och iväg :o
Jag hoppas det! Funderar på utrustning också... en del av mig tänker halsband på hundarna, för att lättare få stopp på dem, den andra delen tänker sele, för att det är skonsammare för dem... kanske blir sele på Aysu och halsband på Ebrah...

Jag hoppas det! Funderar på utrustning också... en del av mig tänker halsband på hundarna, för att lättare få stopp på dem, den andra delen tänker sele, för att det är skonsammare för dem... kanske blir sele på Aysu och halsband på Ebrah...

Om det är meningen att de ska dra så hade jag inte använt halsband på dem.

Om det är meningen att de ska dra så hade jag inte använt halsband på dem.
Självfallet inte :grin:

Skrev även inlägget 4 snäpp upp här i tråden. I sista meningen står det vad jag planerar.
Sitter och funderar på om jag ska våga ge mig ut och cykla med hundarna imorgon. Jag har aldrig cyklat med Ebrah förut :p (tänker mig alltså cykeltur där de travar bredvid cykeln)

Tillägg: drar de så lär jag flyga av och dö. Därav att jag tvekar på att alls ge mig ut med cykel. De är starka och framförallt vansinnigt snabba... jag kan nog inte hålla koll på en vanlig cykel som går 60-70km/h :p

Tonto bestämde sig för att gräva i en snöhög och skavde sönder tassarna och är full av småsår och irriterad hud runt klorna. Han är halt när vi går ut, inomhus är han ohalt. Stackars liten, har klippt bort päls och gjort rent. :crazy::(:down: Pratade med veterinär idag, men de tyckte att jag skulle avvakta med att komma in.

Tonto bestämde sig för att gräva i en snöhög och skavde sönder tassarna och är full av småsår och irriterad hud runt klorna. Han är halt när vi går ut, inomhus är han ohalt. Stackars liten, har klippt bort päls och gjort rent. :crazy::(:down: Pratade med veterinär idag, men de tyckte att jag skulle avvakta med att komma in.
Åh nej :( göra rent ordentligt och sedan låta honom gå med skor/vattentäta strumpor ute någon dag?

Zinkpasta torkar ut bra om de vätskar sig. Jag har samma problem här efter skaren som varit.

Åh nej :( göra rent ordentligt och sedan låta honom gå med skor/vattentäta strumpor ute någon dag?

Tog honom i badkaret och tvättade rent ordentligt, gjorde sedan rent fötterna med antiseptisk spray och våtservetter. Lindar fötterna när vi går ut, men ska köpa vattentäta sockar imorgon! Får bära honom till gräset för det gör ONT att gå på grus och jag står inte ut med att han haltar. :cry: Inne kan han dock hoppa och skutta runt.

Självfallet inte :grin:

Skrev även inlägget 4 snäpp upp här i tråden. I sista meningen står det vad jag planerar.

Tillägg: drar de så lär jag flyga av och dö. Därav att jag tvekar på att alls ge mig ut med cykel. De är starka och framförallt vansinnigt snabba... jag kan nog inte hålla koll på en vanlig cykel som går 60-70km/h :p

Okej. Jag glömmer snabbt bort vad folk har skrivit. :idea: :D

Vi hade en tid bokad hos vet, men dom tyckte inte att det behövdes åka in med, så vi bestämde att avvakta. Men nu oroar jag mig istället. :crazy: Blir så trött på mig själv.

Tog honom i badkaret och tvättade rent ordentligt, gjorde sedan rent fötterna med antiseptisk spray och våtservetter. Lindar fötterna när vi går ut, men ska köpa vattentäta sockar imorgon! Får bära honom till gräset för det gör ONT att gå på grus och jag står inte ut med att han haltar. :cry: Inne kan han dock hoppa och skutta runt.
Så gjorde jag när jag hade en lillskrutta som virrat runt på en stubbåker en natt så tassarna var mer eller mindre köttfärs. Bar ut o satte på gräsmattan o bar in igen. Torra bomullsstrumpor.

Så gjorde jag när jag hade en lillskrutta som virrat runt på en stubbåker en natt så tassarna var mer eller mindre köttfärs. Bar ut o satte på gräsmattan o bar in igen. Torra bomullsstrumpor.
Jag har haft fruktansvärda tasskador på ett par hundar, de dumhuvudena visar ju inte för än efteråt att de har ont... Visst gör det ont, både på dem och i själen på mig, men det är ju inte mycket att göra åt annat än sund sårvård och tålamod.

Vad ska de göra tänker du? Håll rent, håll tassarna torra, smörj om såren vätskar annars låt det vara. Det svider men är ju inte farligt, och det kommer läka.

Tänkte mest att de skulle få kika då jag tycker det ser rött och äckligt ut, men du har såklart rätt. Det finns inte något mer att göra i nuläget.

Jag blir så jävla nojjig när hundarna har ont. :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
730
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
328
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 112
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård