Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag på jobbet dök det upp en kvinna som var jätteförtjust i salukis :D Hon var trevlig också, så hon fick följa med och säga hej till mina dårar. Dårarna uppförde sig och kvinnan blev verkligen glad. Det känns fint att någon kan bli så glad bara av att få säga hej lite snabbt till mina hundar.

Tyvärr orkade jag inte låta ett pensionärspar hälsa senare under dagen. Mötte dem ute och de ville hälsa, men jag ville bara hem (trött, hungrig) så jag fräste ifrån och marscherade vidare. Jag har ju ingen skyldighet att låta allt och alla hälsa, men hundarna gillar det och när andra faktiskt frågar och verkligen uppskattar det så känns det som att jag borde offra lite tid på att låta dem klappa lite...

I dag kom jag och Calibra oss iväg med våran "spårkorv" innan den blev härsken :D
Vi åkte bort till grustaget och jag lade ett spår på ca 50 m med vinkel som slutade vid en hög rör (plast och cement) och lastpallar. La ut korv på och i rören och pallarna.

Spåret tog hon snabbt. För snabbt. Hon har verkligen glöd i spåren men man måste dra i handbromsen annars kan hon bli lite slarvig i ivern.
Söket gjorde hon fint. Inga problem att söka sig upp på föremål eller gå igenom :up:
Efteråt tramsade och lekte vi med hennes älskade anka.
Men jag hade absolut kunna gjort spåret mer utmanande. Men jag ville mjukstarta då det var första gången på grus. Jag underskattade henne grovt :love:

Nu 9 månader och ser ut som en "riktig" hund :)

17021756_1483727884972973_1534928595630318953_n.jpg

Varför bara 3 veckor på dig ? Man är inte tvungen att ha en måttanpassad krocksäker bur när man hämtar en valp, även om det kanske är det bästa. De flesta av mina valpar är hämtade i tygburar. Andas och leta i lugn och ro efter den bur du vill ha och ta en annan till hämtningen :)
Tack för att du skriver något så självklart egentligen. :o Jag andades lite igår och tittade sedan på några olika alternativ, tror att jag vet hur jag ska göra nu. :)

I dag kom jag och Calibra oss iväg med våran "spårkorv" innan den blev härsken :D
Vi åkte bort till grustaget och jag lade ett spår på ca 50 m med vinkel som slutade vid en hög rör (plast och cement) och lastpallar. La ut korv på och i rören och pallarna.

Spåret tog hon snabbt. För snabbt. Hon har verkligen glöd i spåren men man måste dra i handbromsen annars kan hon bli lite slarvig i ivern.
Söket gjorde hon fint. Inga problem att söka sig upp på föremål eller gå igenom :up:
Men jag hade absolut kunna gjort spåret mer utmanande. Men jag ville mjukstarta då det var första gången på grus. Jag underskattade henne grovt :love:

Så snygg hon är!

Wow, fin fäfer :love::love:

Imorgon blir Dallans valpar 4 veckor! Tiden går fort men samtidigt långsamt, längtar så efter att få hem henne igen och komma igång med träningen.
På måndag får hon och valparna i alla fall bo hos mig tillfälligt under veckan, det ska bli så mysigt :love:.
Senast dom var här var som bara små korvar som låg i valplådan men nu har de börjat gå och upptäcka varandra och världen runt omkring :)
Tiken har i alla fall inte fått några men av den ögoninfektionen hon drog på sig bara några dagar gammal som gjorde att man fick öppna upp ögonen i förtid. Det känns skönt!

Imorgon blir Dallans valpar 4 veckor! Tiden går fort men samtidigt långsamt, längtar så efter att få hem henne igen och komma igång med träningen.
På måndag får hon och valparna i alla fall bo hos mig tillfälligt under veckan, det ska bli så mysigt :love:.
Senast dom var här var som bara små korvar som låg i valplådan men nu har de börjat gå och upptäcka varandra och världen runt omkring :)
Tiken har i alla fall inte fått några men av den ögoninfektionen hon drog på sig bara några dagar gammal som gjorde att man fick öppna upp ögonen i förtid. Det känns skönt!
Oj! Är de redan fyra veckor!!
Skönt att ha henne hemma snart igen :)

Har inte hunnit uppdatera på ett tag, men vi var ju på återbesök med vargpojkarna i förra veckan. Ts hjärta var bättre! Lägre puls, och ingen förstoring av hjärtat. Med P var det sämre :( hjärtat hade växt en hel del sen förra kontrollen, men pulsen hade gått ner vilket var positivt och förklarar varför han är piggare och gladare. En medicin till, så får vi se hur det går.

Alla överens om att vi låter honom göra det han orkar och vill så länge. Risken finns att han faller ihop och försvinner under en promenad, men då har han iaf fått vara hund! Hoppas dock att den nya medicinen kan stoppa tillväxten av hjärtat...

Inte jättekul nyheter, men inte oväntat heller. Skönt att T var bättre så klart, men det är P som står mig närmast (är ju inte mina hundar, utan lånar dem när jag vill!)

Har inte hunnit uppdatera på ett tag, men vi var ju på återbesök med vargpojkarna i förra veckan. Ts hjärta var bättre! Lägre puls, och ingen förstoring av hjärtat. Med P var det sämre :( hjärtat hade växt en hel del sen förra kontrollen, men pulsen hade gått ner vilket var positivt och förklarar varför han är piggare och gladare. En medicin till, så får vi se hur det går.

Alla överens om att vi låter honom göra det han orkar och vill så länge. Risken finns att han faller ihop och försvinner under en promenad, men då har han iaf fått vara hund! Hoppas dock att den nya medicinen kan stoppa tillväxten av hjärtat...

Inte jättekul nyheter, men inte oväntat heller. Skönt att T var bättre så klart, men det är P som står mig närmast (är ju inte mina hundar, utan lånar dem när jag vill!)
Åh vad tråkigt! :( Vad är det som gör att hjärtat växer?

Efter sisådär 6 år har jag kommit underfund med vad Benji har för egentliga krav för att må bra.
Han är egentligen den perfekta aktiva sällskapshunden. Kommer överens med allt och alla, älskar att leka och ligga och gosa i soffan. Får han hänga med familjen och rusa av sig ordentligt några gånger i veckan i skogen, kanske lite apportering en gång i veckan, då är han mer än nöjd med livet.

Tinja däremot behöver typ hälften mental aktivering och hälften rusa i skog och mark. Hon klarar sig ett tag på det ena eller det andra, men till slut märker man att hon får myror antingen i skallen eller i tassarna :rofl:

Vaknade för en stund sedan och hade en hund på varje sida om mig. Jag njuter av att det är lördag och låter bli att gå upp. Det är så mysigt och Ebrah har lagt sig lite närmare för att verkligen vara nära nära :love: (Aysu använder mina ben som ryggstöd men sover för djupt för att bry sig om att komma och bli klappad)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
730
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
329
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 112
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII