nu slutar jag rida!! *långt*

Sv: nu slutar jag rida!! *långt*

Hur gick det för dig? Bra hoppas (och tror) jag!! :bump:

hahaha jodå det gick ganska bra:)
vi fick rida med nybörjare (:o) som hade nollkoll på hästarna (där fick iaf jag en + poäng) jag fick till rätt hyfsade skänkelvikningar, i trav :eek: o han va pigg som en liten jagvetintevad... fick t.om. beröm för en galoppfattning, de brukar jag ha jättesvårt för. och sittbenen var heller inga problem o jag kunde byta utan att dunsa 3 gånger i sadeln, satt 2 o sen upp...gick strålande...:)
fast jag har väldigt svårt att sitta ner i traven, det bara skumpar:( korta stunder går det bra sen får jag rida lätt o försöka igen...

jag kände mig dock rätt klumpig som behövde pall på en 147 pålle medan en liten tjej kom upp själv o jättesmidigt på en 170 :eek:

men jag gjorde mitt bästa och är nöjd med mig själv i det stora hela!
och det var JÄTTEKUL att få rida igen :banana:
nu vet jag tyvärr inte när nästa gång blir:(

Senast ändrad:

Det blir nästa månad när jag flyttat ner, så kommer du och rider Victor, världens enklaste häst att sitta ner i både trav och galopp, och vilken galopp sen! :love: Som en gunghäst :D

Kul att det gick bra för dig gumman!! :love: :bump:

nya svängar...
busan byter stall o ska börja rida varje vecka i grupp :o
ska provrida på onsdag:)

häpp...byta grupp igen till en som åtminstone KAN nånting...VARFÖR börjar de galoppera innan de har koll på hästarna öht i skritt o trav? jag FATTAR inte...o VARFÖR är det inte en grundläggande kunskap att den snabbaste gångarten ska vara på spåret...inte sååå kul o tvärnita för att nån ballade ur o inte vågade galoppera... jag hoppas nästa grupp är bättre...alla är ju nybörjare nångång:)
fick iaf en häst som var superbra för mig:) lyssnade bra, fick jobba lagom med honom, kunde sitta ner i trav o galopp, byta sittben osv:)
hoppas jag får ha honom nästa vecka med:p

oj...jag ska nog inte uttrycka mig så hårt :o alla är ju nybörjare nån gång...
tycker heller inte att det är barnen som gör fel, utan ridläraren som ger dem uppgifter de inte klarar av...och låter dem börja galoppera innan de ens kan styra i traven. fast det är ändå rätt kul o se hur de kämpar på, jag vet ju själv hur det är att vara feg osv...men ja, nej jag tycker det är tråkigt att det ska gå så fort, o inte lärs det ut ordentligt heller...galoppera ska de, men hur det är en annan sak, sparka igång dem, smacka igång dem, rid lätt i fattningen, ha långa hängande tyglar och använd spöet...de borde nog öva på att göra ordentliga fattningar för det var tusan inte kul o se:(

men men får se vad nästa vecka bjuder på:)

Åh, vad roligt. Jag sa ju att det skulle gå bra!! Skulle du göra bort dig, inte en chans, du är världsbäst ju!!! :D
Se till å få lite fart på självförtroendet och ha kul. För visst var det kul!!!?!!:banana:

hahaha ja förutom gruppens okunskap så var det väldigt skojsigt:)
hoppas nästa grupp är bättre...
du är så himla söt gumman!! :love::love::love::love::love::love:

Roligt att läsa att det går frammåt för dig :rofl:

Känner igen mig i den sits du satt i. Red själv på ridskola och i början av tiden var jag med om en olycka, klarade mig utan skador. Men det lilla självförtoende jag hade sjönk som en sten. Jag blev mig aldrig lik med hästar efter det. Men för 4:a år sedan fick vi chansen att bli delvis fodervärd åt ett varmblod. Kände familjen som hade honom sedan tidigare. Dom kom med honom och de första veckorna var frid och fröjd. Men en period blev han lite annorlunda. Jag vet inte hur många brallningar det blev på banan eller bakutare i skogen, jag gick med en klump i magen till och från stallet. Men jag gav mig tusan på att jag skulle klara det, jag hade ju en foderhäst nu, min dröm gick ju i uppfyllelse. Jag blev tuff och började säga ifrån då han betedde sig illa och idag ångrar jag ingenting. Han är världens snällaste och lugnaste häst. Många har lärt sig att komma över sin hästrädsla med honom och andra har lärt sig rida. Och idag förstår jag att om jag hade låtit min rädsla ta över hade jag inte fått uppleva alla fina år som jag har fått med honom och jag hade gått miste om en så speciell vän.

Så ge inte upp. Din häst kan dyka upp för dig när som helst :rofl:
Hoppas jag inte tröttade ut er nu ;)

Grattis gumman så skal det låta :)) You GO GIRL

Kämpa på....

Måste själv berätta en liten solskins-historia från kvällens ritt.....

Har fått ny sadel och min Islandshäst som mest har grisepassad i hela sin karriär som ridhäst (13 år) hadde perfekt adskilte gångarter i kväll och höll tölten ren länge så att jag började grina av glädje....

:)))

Sadel??
:laugh:

Hej!

Du måste ju ha haft världens sämsta tränare! Kan dom inte lära dig de olika knepen för att rida "rätt"?

:/

jadu, ridlärarna jag hade som ung var kanske inte de bästa, inte för mig iallafall, mig struntade de i fullständigt så jag fick göra så gott jag kunde o hoppas på det bästa...
på bara de 5 ggr jag ridit totalt nu har jag lärt mig jättemkt:) (eller jag lärde mig inte så mkt på senaste men jag fick iallafall beröm för sits, tempo och så, det stärker ju enormt:) + att jag faktiskt KUNDE sitta ner i trav o galopp.
JAG KAN JU! :banana:

utan att ha läst alla trådar frågar jag; måste du RIDA då? Du kan till exempel börja köra häst i stället. Då behöver du inte ta hänsyn till din dåliga balans, åtminstone om du häller dig till vnalig körning och "dressyrkörning".
Då umgås man ju ändå med hästar.

Jag har för övrigt ridit länge och är fortfarande en urkass/högst medelmåttig ryttare så jag förstår din frustration.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har brutit armen på två ställen de gick av uppe vid armbågen lite längre ner. Det som hände Va jag skulle vara hos en kompis o rida...
Svar
10
· Visningar
2 867
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 489
Senast: Lager
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 267
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 730
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?