nu slutar jag rida!! *långt*

Sv: nu slutar jag rida!! *långt*

De flesta hästar KAN hopp högt, men alla BÖR inte göra det pga deras kroppsstrl. Och visst det finns smäkrare små ponny-tinkrar men våran är redan 160cm hög. Jag har aldrig sagt att jag bara ser problem med själva tinkern utan just mina föräldrar som vill att jag ska rida in den men inte låter mig göra det. Det är inte ngn annan som uppskattar hästen, och jag tror du har missuppfattat mig.. Jag tkr väldigt mkt om denna hästen och ser fram emot att rida in den men det kommer inte att bli lätt att klara det helt på egen hand. Synd att det är svårt att förklara hur det ligger till för du verkar ha missförstått och minst av allt vill jag att du ska tro att jag inte uppskattar att vi har hästar.

Det kan absolut vara så att jag har missuppfattat allt. Det är det som är problemet med såna här forum, det är bra på alla sätt och vis, man kan få hjälp och stöd, men samtidigt är det väldigt lätt med missförstånd eftersom man inte kan känna genom texten vad det ligger för mening bakom orden om du förstår.

Jag ber om ursäkt för missförstånden.

Om du verkligen gillar hästen så tycker jag att du ska skaffa en tränare som kan hjälpa dig med inridning, du kan ju erbjuda dig att betala en del själv, beroende på hur gammal du är och hur mycket pengar du har så klart.
Sen så finns det ju alltid böcker och liknande om tömkörning om det är det du är intresserad av. Om du skaffar dig en tränare så kan säkert tränaren i sin tur höra sig för med andra hästkunniga, det finns säkert någon som kan något om tömkörning som kan ge lite tips.

Jag tycker verkligen att du ska leta efter en tränare som kan komma hem till dig, det blir så mycket lättare för er. (enligt mina åsikter då) Tränaren behöver ju inte kunna så mycket om tömkörning, det kan ni säkert klura ut tillsammans.

Jag har fixat en tid för träning den 26 aug, hon kan inte förren då :) sen lär det ta ett tag innan jag kan träna nästa gång med. Jag har redan erbjudit mig att betala allt själv, jag får ca 1000kr/mån.

Tyvärr finns ingen lämplig plats att vara hemma hos oss under träningar. Vi har en paddock men underlaget är riktigt dåligt i den, tänk dig en riktigt mjuk sandstrand som man sjunker ca 20cm varje steg man tar :crazy: men närmsta ridhus att åka till ligger 30min bort och om man ska gå till ett ridhus så kan man gå genom skogen med hästen, vilket tar ca 45min. Som tur är har jag n väldigt snäll granne som kan köra mig ibland :)

Gud vad kul!!!:D

Förstår att det inte är det bästa underlaget och det är ju inte så lätt att bara byta, men om ni nu har lite tid på er kanske ni ska fundera på att göra något åt (en massa jobb, jag vet, men det blir ju billigare i längden än att köra till ridhuset)

Men kul att ni ska komma igång. Grattis!

Tack :)

Joo tanken har vart från början att vi ska lägga in stenmjöl (blanda med sanden). När det är dåligt väder (blött) så går det att rida i paddocken men vi är rädda att om vi lägger stenmjöl i så kommer den vara för hård då, men istället går den att rida i när det är torrt ute :crazy: Så vi har inte bestämt oss riktigt än

knapp
på lördag är det dags för första lektionen efter sommarn...samma häst, samma instruktör...men i grupp! jag kommer dö! :cry:

agge_hel_0064_maj05.jpg

sötplutten :love:

Är det en nybörjargrupp, eller en där de andra ridit ett tag? Det kommer att gå hur bra som helst ska du se! :)

Har du tur hamnar du i en grupp som den jag rider i, vi har hur kul som helst både till häst och vid fikabordet. Och alla har vi våra svagheter och ingen skäms för det ;)

Men gud va söt, han ser ju ut som en liten bäbis!!:love:
Hur gammal är han, kan inte vara mer än en plutt ju:D

han är född 95 så han är...*tänker* 13?:D alldeles lagom:)
hmpf...häromdan försökte en kompis (med egna tävlingshästar) ge mig dåligt samvete för att jag rider lektionshästar :mad:

jag kom på förresten :idea:
på dessa 3 lektioner har jag lärt mig det jag velat lära mig i 15 år:
sittbenen, jag vet numer när jag sitter på fel (det händer, då byter jag men de bytena är än så länge inte vackra)
jag har fått till bra framdelsvändningar
även skänkelvikningarna har funkat bra:)
galoppfattningarna blev bättre, ändå kom mkt av detta sista lektionen, vilket var dagarna före jag åkte in på sjukan o blev kvar i 3 veckor + op, jag mådde pissdåligt, hade ju spytt som en räv i 2 dygn men gjorde så gott jag kunde på lektionen (den ville jag för allt i världen inte missa!)
jag tog det lugnt, övade mest på skänkelvikningar, lite trav o galopp, men det är rätt skumpigt för nån som mår så illa (jag klarade mig bra i stallet dock, på vägen hem var det värre) men jag kämpade på och var jättenöjd.
så även om jag är lite nervös för just att vi är fler (kanske rädd för o krocka med nån, vad vet jag?:o) så tror jag att detta ändå sitter så pass bra att det kommer gå bra på lördag:) :banana::banana:

han är grymt söt, lille agge!:D får se om det går att få nån ridbild nångång, o hur det skulle se ut :rofl:
jasså?:o vart finns ni? jag är lite sugen på att rida fjording nu, det var massa år sen (mitt första ridborgarmärke tog jag på ett envist litet fjordsto :love:) kanske kan avlägga en visit nångång i framtiden? :)

På gränsen mellan västergötland och Närke.:D

Han är underbar, föredetta turridningshäst som älskar att arbeta. Gör ALLT man ber honom om utan att tveka. Har aldrig bockat eller liknande.
Därimot kan det vara besvärligt att rida ut ENSAM på honom men med sällskap eller på inhägnat område är han lovely.:love::love:

är det långt från nyping? det kanske går o slå ihop med en spelning nån gång...det verkar grymt mysigt med en sån häst :) :love:
om erbjudandet står kvar när jag klurat ut nån lämplig spelning (mest troligt nästa år :mad:) kan jag återkomma då?:D

Va, han ser mer ut som 5 eller nåt. Skitgullit, men det är nog för allt lurv och så stort huvud.

Huhm, puckon, varför skulle du ha dåligt samvete för det. Speciellt som ridskolehästen i det här fallet är en sån där underbar varelse!!:love:

Va, han ser mer ut som 5 eller nåt. Skitgullit, men det är nog för allt lurv och så stort huvud.

Huhm, puckon, varför skulle du ha dåligt samvete för det. Speciellt som ridskolehästen i det här fallet är en sån där underbar varelse!!:love:

hahaha det ska jag hälsa honom, efter lektionen så han inte blir helbusig :rofl:

ja hon är inte den smartaste precis...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har brutit armen på två ställen de gick av uppe vid armbågen lite längre ner. Det som hände Va jag skulle vara hos en kompis o rida...
Svar
10
· Visningar
2 867
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 489
Senast: Lager
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 267
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 730
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?