Sv: nu slutar jag rida!! *långt*
mahahah nu ni
jag funderar lite på att fortsätta rida om det fortsätter som idag!
hästen brukar gå som en kamel med mig, spänd som en fiolsträng, antagligen höll jag för hårt i henne pga osäkerhet, idag släppte jag lite på mina spärrar, bestämde mig för att lita på henne, slappnade av o gav efter på tyglarna...DÅ hände något, för mig nästan magiskt! plötsligt hade jag hela hästen under rumpan o INGENTING i handen, hon blev jättemjuk o fin...det har aldrig hänt mig förr
jag vågade både trava o galoppera o hon var nästan lika mjuk o fin hela tiden bara jag själv slappnade av (var lite nervös i galoppen först så då gick det inge vidare....) sen skrittade vi över ett hinder på banan, ett kryss på ca 15 cm*...sen travade vi över det, o så småningom föll hon in i galopp innan o tog ett litet skutt... jag är så glad så jag nästan spricker
det är ju såhär det ska kännas! jag vill alltid känna såhär när jag rider! jag vill inte vara rädd o spänd! det är ju då det går åt skogen!
* sist jag hoppade, för första gången på 8 år var ett rättuppstående som vid 40 cm slutade med att jag svimmade, flög av o fick hjärnskakning....min kompis sa att "det var ju inte ens ett hinder!" "joho, 2 bommar + 2 hinderstöd = hinder!
"
vi får se hur länge detta håller i sig nu.... men just nu är jag glad!