nu slutar jag rida!! *långt*

Sv: nu slutar jag rida!! *långt*

Antingen har du haft dåliga tränare eller så har du helt enkelt noll talang. Om du nu inte kan bättre än så, efter 15 år.

byt ställe då? kolla om det finns nytt, det är så tråkigt när det är omgivningens fel att man tappar lusten:(

Tråkigt att du känner som att du vill sluta.
Har också ridit i 15 år och haft problem med samma saker som du.
Gick hästhållning på gymnasiet och red väl typ sämst i klassen.:angel: Hade dock en superbra tränare som peppade mig och inte brydde sig om att jag knappt kunde sitta ner i traven (fast det kunde jag eg, blev bara så nervös och spänd att det gick åt skogen), hästarna inte gick så bra osv.

Kanske gör du likadant, spänner dig och blir stressad av att det ser ut att gå bra för andra.
Är man spänd i sadeln funkar ingenting.

Så för att lyckas komma nån vart inom ridningen är en schyst häst och en bra tränare A och O.

Men om du vill pausa inom ridningen, kan du inte köra ett tag då?
Då får du ändå hålla på med hästar och kanske får tillbaka motivationen att rida.

Hej!!
Jag var eller är nog fortfarande en fegis när jag hoppar.:smirk:
När jag började rida när jag var 6 år red jag på en liten ridskola som bara hade lugna trygga fjordingar, man lärde sig att vara trygg på hästryggen och kunna lita på hästarna!:p
Men efter nårra år tycket jag att jag ville lära mig mer än att kunna skritta,trava å knappt galoppera.Då började jag att rida på en till ridskola där dom hade fler hästar. När första lektionen kom va jag jätte nervös!!:eek: Vi skulle ju galoppera!! Det gick bra men jag va alltid rädd i början, särkillt vid hoppning... Vi hade en sträng men ganska :confused: så snäll ridlärare.. Om man inte ville hoppa så blev man tvingad.. Efter ett tag ville jag sluta rida, men fortsatte ändå. Tillslut blev man van och blev inte nervös längre inför hoppningen. Jag var alltid ridgruppens fegis men det gjorde inget!
Alltefter som slutade alla mina kompisar med ridningen. Men jag fortsatte. Hoppningen började bli det roligaste!! Jag hoppade inte högt ca 50 men det va roligt.

Sedan fick jag en egen ponny!!:love:
En väldigt gammalt russ. Han är är världens sötaste :p
Han är tjock , sur och lat men pigg när han själv orkar!!
Han har världens bästa personlighet!!:D
Honom vågar jag göra ALLT på!! Även om jag inte rider så bra!

Sluta INTE rida!!
Lär dig sakta i stället! Börja om från början

Ha det bra!!:banana:

hur går det för dig? :)

vill inte du ska sluta.. :o du verkar ha sån vettig syn på saker och ting :p

du verkar ha sån vettig syn på saker och ting :p

:o tack!:o eller vad man ska säga...det var kul o höra:D
jag har väl inte slutat direkt men nu skrittar jag kompisens bautahalvblod ibland...tyvärr! är en viss person i stallet SÅ otrevlig så jag vill knappt vara där heller längre :cry: det låter helsjukt men jag åker bara dit om jag ska "rida"...annars är det inte värt pikar o så som man får från personen ifråga...men nu har jag inte vart där på länge...tror inte jag kommer klara av att sluta helt men som sagt glädjen är helt borta:(

som jag misstänkte...jag är inte välkommen i det stallet längre...fast jag verkligen inte har gjort NÅNTING fel :cry::cry:
såå...here we go again, men nu får det vara bra!:mad:

Men varför inte???

Usch lider med dig. Hade du bott här hade du mer än gärna fått varit med mig.

Hoppas allt löser

tack söta!:love:
jadu...stallansvarige har bestämt sig för att inte gilla mig så hon har snackat en jävla massa skit, o tydligen hatar en av de andra inackorderade mig också...men henne har jag knappt pratat med? :confused:

jag kan bara ana hur det ligger till o det gör mig ännumer förbannad! :devil: vem kan man lita på här i världen? :cry::cry:

Usch som sagt lider med dig.

Kände du inte någon där??
Har läst tråden snabbt, Hur gick det med gammelhästen du fick promenad rida??

Som sagt flyttar du häråt så hojta :D

Då är vi två med att inte kunna rida ordentligt. Dressyrpass och hoppning kan man glömma likaså höga hästar, Däremot trivs jag som fisken i vattnet när jag rider islandshästar då är rädslan och allt det där bortblåst. Jag sätter mig aldrig på en hög häst om jag inte känner hästen. Så ja förstår men innan du lägger av. Prova en islandshäst. Mvh Hanna

jovisst gör jag det...min kompis...
gammelhästen ägs av stallansvarig o rids nu av en liten unge som bara drar o sliter i henne :cry: (jag har sett henne rida o det var ingen trevlig syn)
de andra i stallet vet jag gillar mig, eller några av dem iaf...men det hjälper ju inte:(

lovar o hojta:D :love:

islandshästar är underbara, men det finns inga här i närheten:(

Senast ändrad:

Ok Liten_busig, du vill sluta rida för inget går bra. Men vill du verkligen rida för att du inte älskar det eller för att du inte håller måtten på vad som anses vara en ryttare sedan 15 års nivå? Ibland tröttnar jag på all prestationhispa och hur mkt vi måste utvecklas inom den traditionella skolan. Prova något annat! Western eller körning kankse är bättre för dig? det finns så mycket mer hästvärlden kan erbjuda! Prova dig fram. Ibland låser vi oss på vad som är tradition i sverige. Sluta bara om det känns rätt för dig, så många gånger som jag suttit å lipat för jag känner mig helkass men kärleken till hästar och sporten har hela tiden fått mig att komma tillbaka.

Lycka till med dina beslut, vad du än gör.

nej egentligen vill jag inte sluta, lugna mysiga turer i skogen på en häst som passar mig vore perfekt...men att hitta det verkar näst intill omöjligt :cry: ofta där jag provridit en ev medr. häst tycker ägaren att jag inte håller måttet, att jag inte rider tillräckligt bra helt enkelt :cry:

att sluta helt känns som det enda alternativet:(

lugna mysiga turer i skogen på en häst som passar mig vore perfekt...men att hitta det verkar näst intill omöjligt :cry:

Att du ska bo så långt borta.. Mina skruttar är ju perfekta till sånt, och jag tror du skulle trivas riktigt bra på iallafall victors rygg :love:

åååh, men då får du inte sluta. Det är andras krav du går efter då. Kolla runt om du inte kan gå en kurs i horsemanship, den ridningen brukar alltid utgå från grunden, och det handlar inte om det traditionella ridskolelunket (så du behöver känna dig som om du har börjat om) utan att du å hästen lär känna varandra. känns så j***la tråkigt att prestationsångesten har skördat ännu ett offer. Jag tycker att du antingen ska skola om dig från klassisk eng ryttare till det som känns bra eller sätta ut en annons om skogsmulle önskar sällskap i skogen. Måste ju finnas någon triangelmärkt eller gammal häst i trakten. Kom igen, jag håller tummarna för dig!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har brutit armen på två ställen de gick av uppe vid armbågen lite längre ner. Det som hände Va jag skulle vara hos en kompis o rida...
Svar
10
· Visningar
2 867
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 489
Senast: Lager
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 267
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 730
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar