nu slutar jag rida!! *långt*

Sv: nu slutar jag rida!! *långt*

Jag tror att du har för höga krav på dig själv! Ibland blir det inge bra när man bara sitter och funderar på hur man ter sig på hästryggen. Är det inte ens lite kul och mysigt och ta en sväng i skogen och bara vara?! Utan att tänka på en massa saker som hur man sitter och vad man gör?

Självklart ska du göra det som känns bäst, men jag råder dig till att släppa kraven på dig själv för då blir det nog mycket roligare! Rid ut i skogen och ha det mysigt istället!

skulle jag gärna göra om jag hade en häst för det... just nu finns det en person i min närhet som förstör rätt mkt för mig tyvärr :cry:

har dock satt ut annonser om sköthäst som ev behöver promenadridas (skritta ut i skogen på långa tyglar) o så...vi får väl se...min fot just nu är katastrof...:cry:

Då är det alltså inte dig det är fel på!

Det kan inte vara så att du bara inte hittat en häst som passar dig och att du därför är osäker, och sen plussat på osäkerheten med de gånger du haft oturen att skada dig... Jag anser själv att jag rider ganska bra, har placeringar i LA dressyr o LC hoppning, helt ok. Men ibland händer det att jag kommer upp på en häst jag inte klarar att rida i form i ngn gångart och som har så maffig trav att jag har känslan av att flyga som en vante bara hästen skulle frusta till...

Kan du inte få tag på en snäll medryttarhäst, kanske inte en maffig sak på 170 utan nån mindre som du känner dig trygg på att motionsrida. Kanske även att ägaren kan tänka sig att hjälpa dig med ridningen utan stress :)

Ge inte upp!

jag har eventuellt hittat ett ställe där hästarna ska skötas och promenadridas i skritt...iallafall den äldre som nu är pensionerad tävlingshäst...vi får se hur det känns när jag varit där:)

Det låter ju bra! Får hoppas att du får den hjälp du behöver och lycka till nu då!

hoppas det går bra för dig :) kanske du får tillbaks glädjen och lusten att rida om du bara får gosa och borsta och skritta ut lite på någon trygg äldre pålle .. :)

Att rida och hålla på med hästar är ju det bästa som finns, jag tycker inte att man hela tiden behöver sträva så himla mkt framåt det ska vara kul också. Jag har ridit i snart 20 år och haft egen häst i över 5 år och jag tävlar fortfarande 1m 1.10 klasser för jag har inte haft några stjärnhästar. Superroligt och mysigt har jag och mina hästar det dock och jag tycker det blir roligare och roligare för varje dag. Jag tror det är viktigt att rida regelbundet för instruktör, oavsett på vilken nivå man än rider, för att hela tiden utvecklas och tycka det är kul. Kämpa på. Hälsningar från Linda (som kanske, kanske ska starta 1.20 i vår.)

Pilatesboll kostar 279 kr på Stadium, inte dyrt väl?

*har inte läst igenom tråden, bara första sidan, så kanske tar upp nått som redan är sagt..

Sluta inte rida! jag lovar att du kommer att ångra dig.. men om det är så att du inte känner att det funkar så kan du ju börja om från början. Börsja i en nybörjargrupp på ridskola eller om du har nån hästkunnig kompis som kan vara "ridlärare" åt dig och bara börja med simpla grejer.. typ gå igenom hur man sadlar,tränsar, sätter på benskydd, hur du ska sitta korrekt och massa sånt som du kanske redan kan, och för att öva upp sittsen är voltige på en stabil häst väldigt bra. Börja att göra balans övningar i skritt och sen övergå till trav när det känns ok.. osv. Att helt enkelt ta allt från grunden och repetera, repetera och åter repetera. En rutinerad ryttare gör ju inte bara nya saker hela tiden, de övar ju ofta på sånt de redan kan, fast de försöker göra det ännu bättra! Lycka till! och ge inte upp! :D

Puttar på tråden...
tack! :bow:

från Linda (som kanske, kanske ska starta 1.20 i vår.)
lycka till!:D

Pilatesboll kostar 279 kr på Stadium, inte dyrt väl?
jo...alldeles för dyrt, tyvärr :cry:

RajRaj:
jag har ev hittat en tjej som kan hjälpa mig med lite lektioner och häst får jag låna av en kompis så om det funkar kanske, kanske jag får tillbaka glädjen...nybörjar o balansövningar gör jag såfort jag får tillfälle...är jag ensam skrittar jag runt på långa tyglar o försöker hitta balans o sittben o slappna av...
dessvärre tror jag att mitt stallsällskap inte är den rätta för mig...hon har alltid väldigt bråttom med väldigt mkt...dock måste jag få berätta lite framgångar (jag rider fortfarande inte men det händer att jag "åker" häst);
jag fixade kompisens 2 hästar alldeles själv en dag...red ena, mockade kanonbra, sopade stallgången så t.om. stallansvarig var nöjd, fick på täcken rätt (kan ha svårt med det...en gång satte jag ett utoin :o) foder o allting blev rätt...det gjorde mig såklart lite gladare:)
dessutom klarade jag för ett tag sen av att linda 4 ben med fleecelindor o paddar på samma tid som jag i början lindade ett... men...glädjen finns fortfarande inte...tror tyvärr jag har hamnat i fel stall men det finns inte så många o välja på...

*kramar om*

Om bara du/jag hade bott närmare varann..

Här finns det inga (förutom jag :devil:) som kan klaga ;)
Och två underbara gamla skruttar som har tålamod som få :)

well...jag är ju sjukskriven...kan komma o bosätta mig hos dig ett tag :angel: lite nyfiken på dina skruttar faktiskt hihi:love::love::love::love: o så får jag träffa diiiiiiiig! <3

:love: Ska jag slå upp ett tält åt dig? :angel:

Mina skruttar är väldigt speciella, lite småfjantiga sådär, men skulle aldrig tänka på att göra något som man inte räknat med :)

Tokan har världens underbaraste barbackarygg! :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har brutit armen på två ställen de gick av uppe vid armbågen lite längre ner. Det som hände Va jag skulle vara hos en kompis o rida...
Svar
10
· Visningar
2 867
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 489
Senast: Lager
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 267
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 730
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar