Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är aktiv skogsmulleryttare, har aldrig varit annat egentligen, hoppning o dressyr har aldrig varit min grej...detta med AR har jag nosat lite på o gillat allt jag lärt mig hittills o jag hoppas att jag en dag kommer tillbaka till detta ridsätt utan att ha egen häst (då det inte finns möjlighet till det)Detta är till TS, kommer inte ihåg om det är du...
Varför inte byta disciplin, det behöver ju inte vara körning utan ett nytt ridsätt. Jag tyckte att jag kört fast och provade western för att se omd et var något för oss. Det var så skönt för tränarna var lugna och tog det i min takt, började med skritt och fortsatte. Jag provade efter ett tag att rida för en klassisk tränare igen. Hon ville bara att jag skulle galoppera runt runt...mitt självförtroende sjönk totalt. Bara en massa skrittande från mitten...
Distansträning är också väldigt kul och omväxlande för både häst och ryttare. Jag funderar lite på AR nu för att undersöka fältet. För övrigt så känner jag mig värdelös ofta, särskilt i galoppen..hmm...kan ju också vara hästens utbildningsgrad som också påverkar. Allting blir så mycket lättare med en äldre läromästare.
hehe om det är nåt jag fått med mig från ridskolan så är det just att känna mig värdelös o uppgiven var alltid sämst på allt, fegast osv... visst skulle jag kunna börja träna om jag hittade en häst jag fick träna lugnt med o på rätt sätt, dvs inte för en tränare som bara bryr sig om vart dressyrhästen har sitt huvve eller en hopptränare som bara räknar antal hål på stöden...Sådär kan jag oxå känna att man är värdelös och sånt men man ska inte ge upp.
Du kankse kan börja träna eller rida på ridskola?