Nu har vi invigt

vallhund

Trådstartare
170889.jpg
Samt expander koppel o är mycket nöjda.
172391.jpg

Jag har också midjebälte och expanderkoppel med tvillingkoppel på när jag promenerar där hundarna måste vara kopplade. Väldigt behändigt att ha armarna fria!

Men vilken fantastisk väg!!!!!

Fungerade det bra?
Det är en väg för travhästar. Mjukt och skönt att gå på, och inga bilar :). Men när hästarna kommer så går det FORT! Därav kopplet. Jag är mycket nöjd med själva linan, midjebältet från Hööks är bara sådär. De elastiska banden är alldeles för lätta att dra ut till max, jag hade önskat mer motstånd. Och hakarna där kopplet ska fästa är för tunga och klumpiga. Men det duger så länge, jag ville inte köpa något dyrt innan jag visste hur mycket jag skulle använda det.

@Milosari Jag har också midjebältet från Hööks, men har klippt bort de värdelösa banden och satt en karbinhake runt själva midjebältet som jag sätter expandern i :) Funkar bra för oss!

Jag har också midjebälte, fast från Mr Koppel istället.
Har även tolklina och flera expanderkoppel från samma tillverkare och jag är jättenöjd med dem. De är perfekta för mig när mina axlar och händer strejkar.

Expanderkopplen/linan används också vid klövjningen och alltid på våra långturer.
Min man säger att de är oumbärliga vid löpning och skidåkning med hundarna, fast just det vet jag inget om ;)

/ kayoba

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 338
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 007
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 839
Senast: Tantan
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 421
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar