Era bästa hundrelaterade köp

Nu blev jag sugen på att testa vinterstöveln! Jag köpte powerboots eller vad de heter men jag fryser rejält om fötterna om jag står still även i dom. Har inte ens varit särskilt kallt. Och priset på dom är ju typ de dubbla mot de du tipsar om så jag måste nog köpa ett par!
De är som helgjutna tjocka foppatofflor med en löstagbar socka som extra foder.

Mina bästa köp hittills:
Min arrak orginaljacka 🥰
Arrak parkas (inte frusit något än i vinter)
Mina wobbi stövlar (sköna och relativt varma)
Mitt hexa koppel, älskart ❤️

Bilen! Caddy maxi fyrhjulsdriven :love:
Silverfilt! Vad gjorde man innan dessa?
Husvagnen! Så underbart att ha sitt eget bo med sig överallt, älskar den verkligen och underlättade ju hundlivet enormt, spec när vi hade två som inte riktigt gick att ha ihop och man inte visste om hotellrummen skulle gå att skärma av osv. Så skönt att inte behöva oroa sig.
Hundhuset/hundgårdar. Har inte lika lyxigt som @AraSlei men iallafall mycket förvaring och minskad stress är ju guld värt!
Broddskor! just nu några billiga noname men det går ju inte att vara utan broddskor..
Pannlampa/ficklampa - maken står för inköpen men det är ju guld värda. Ficklampan ligger alltid i jackfickan.

Har också en Caddy Maxi Life 🫶🏼

Hahaha, mitt hundhus är också lyxigare än mitt eget lilla lopphus så att :laugh: förra vintern som var svinkall var det varmare hos hundarna än i mitt hus 🙄

Hundvagnen! :love: Den gör det möjligt att få med alla hundar och all packning fast jag åker själv på utställning. Dessutom älskar småttingarna att åka vagn! 😂 Den gamla kan bete sig så hon får gå brevid. 😁

3egL3fu.jpeg

SporttiPomppa hundtäcken från Pomppa
De sitter så sjukt bra och har 10.000 i vattenpelare. Bästa täckena!
Human dogbed från Amazon
Så stor så alla mina RR får plats i den, håller formen och överdraget är lätt att ta av och tvätta. Man får plats i den själv också och den är sjukt bekväm.
Dubbskor från IceBugs
Behöver ingen förklaring ;)
Bajspåsar från ÖB
Billiga och bästa kvalitén

Finns nog fler saker men dessa kommer jag på så här på rak arm :)

Har en skåpbil som är likvärdig med caddy, hade knappt haft den nån månad innan vi konstaterade att vi lätt kunnat ha nåt större 😜..
Dock jättenöjd med att ha köpt skåpbil, blir inte så varmt på sommaren när det bara fönster fram, ingen insyn (eller utsyn) om man inte vill..
Nästa gång blir det troligen lite större lastutrymme även om det otroligt smidigt med mindre bil när man ska parkera tex.

- Arxus Primo Country Zip stövlar. Det är blött nästan året runt i skogen, så de är toppen. Med raggsockar på vintern och tubsockar på vår och höst. Sköna att gå i.
- Spårlina i läder. Trasslar inte, fastnar inte.
- Siccaro torktäcke till äldsta hunden som har groteskt mycket underull.
- Nilfisk dammsugare. En sådan "silvertunna" som används av städfirmor. Hade två vanliga hushållsdammsugare av dyrare modeller som gick sönder på grund av mängden päls och grus som finns på golven här.

Mina flexikoppel. Jag tycker att de har oförtjänt dåligt rykte och älskar mina! Nu när mina vovvar är mer eller mindre stendöva och ser kasst ger det dem möjlighet att röra sig utanför en 1,8 m radie och även att växla gångarter.

Efter att Sarek sprang bort i skogen för några veckor sedan vågar jag inte längre ha dem lösa. Han var kanske 20 m från mig men varken såg eller hörde mig tillräckligt bra, så han blev orolig och försökte leta upp mig. Benen är pigga fortfarande så när han sprang åt fel håll var han betydligt snabbare än mig. Tack och lov var vi i en känd skog och han bakspårade sig tillbaka inom ett par minuter. Men min panik... En 14-åring med hjärtproblem hade ju inte klarat sig länge.

Mina flexikoppel. Jag tycker att de har oförtjänt dåligt rykte och älskar mina! Nu när mina vovvar är mer eller mindre stendöva och ser kasst ger det dem möjlighet att röra sig utanför en 1,8 m radie och även att växla gångarter.

Efter att Sarek sprang bort i skogen för några veckor sedan vågar jag inte längre ha dem lösa. Han var kanske 20 m från mig men varken såg eller hörde mig tillräckligt bra, så han blev orolig och försökte leta upp mig. Benen är pigga fortfarande så när han sprang åt fel håll var han betydligt snabbare än mig. Tack och lov var vi i en känd skog och han bakspårade sig tillbaka inom ett par minuter. Men min panik... En 14-åring med hjärtproblem hade ju inte klarat sig länge.

Jag tycker också flexi har oförtjänt dåligt rykte. Använder det på min wachtel som inte får gå lös på promenader, och han uppskattar verkligen den extra friheten det ger :)

Trimbordet. Utöver att det underlättar pälsvård är det självklar plats för all skötsel (tänder, klor, koll av ev skråmor). Sen duger det bra som avlastningsbord, marknadsstånd, buffébord och diverse annat. Bara att fälla ihop och ta med i bilen.

Jag hade tidigare ett som var så stabilt att man kunde stå på det, men det blev överflödigt med två trimbord i en flytt så jag gav det till en vän. Det bordet var av en lite större storlek än vad jag egentligen behöver. Det jag har kvar börjar bli lite risigt så inom ett par år ska jag unna mig ett nytt av samma märke som det större jag hade (Tholo). Sen lär jag inte behöva köpa fler under min livstid.

Oranga platta långlinan från Biltema. 👍

Vintertäcket från Non-stop, sitter väldigt bra!

Hundhuset som är lika välisolerat som bostadshuset och har en hundgård som är delvis under tak. Absolut bäst, så skönt att kunna lämna hunden där och veta att hon har det gött oavsett utomhustemperatur/väder.

Flexikoppel Xtreme 8 m, fantastiska! Ger jakthundarna lite extra yta att röra sig på och med expander närmast halsbandet så blir det inte ryckigt om det dyker upp ngt kul.

Ulltäcke, köpte det begagnat. Ordentlig krage och magplatta, går ner rejält över låren och håller värmen fantastiskt. Münstern älskar det!

Midjebälte med expanderkoppel, så skönt att slippa hålla i koppel ibland och fundera på koppelttrassel :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Uppdateringstråd 31
  • Motverka stumma höftböjare

Hästrelaterat

Tillbaka