Nu har jag bestämt mej.

D

Duplica

Det här är mitt första inlägg på hund, men förhoppningsvis kommer jag snart hänga här en del. :)
Jag har nämligen bestämt mej för att adoptera en hund från Djurens Vänner i Malmö. Ska ringa dit på måndag för blankettgrejs och tid för hembesök och allt vad som ska göras. Längtar så jag nästan spricker! :bump:

Sv: Nu har jag bestämt mej.

Vad är det för ras, hur gamal?
Har du bilder?
Lycka till och berätta gärna om din hund!:banana:

*dubbelpost*

Senast ändrad av en moderator:

Jag vet inte, faktiskt. Har inte varit i kontakt med dem än, men ska som sagt ringa på måndag.
Jag är ute efter en mellanstor hund som kan vara en bra förstahund även om jag har varit mycket i kontakt och haft passhundar och så. Det spelar inte så stor roll vad det är för något, bara det klickar :love:

men jag återkommer såklart när jag har pratat med dem. :)

Vad härligt att se att det finns någon som vill ge våra svenska hemlösa hundar en chans! Hoppas att du träffar en hund som passar dig.

Lycka till!

Vad kul!Om det inte har en hund så kolla www.hundstallet.se.Nu har hundstallet mest "problemhundar"men ibland får de in sådana som inte har större bekymmer i världen än att de saknar hem.

Är inte hundstallet i stockholm, eller finns det överallt? Jag bor i Malmö..

Hmmm...Du har så rätt.Hundstallet finns i Stockholm. Sorry,jag skriver som han i Lorryjänget brukade säga"Jag tänkte inte på det..."

Haha, det är lugnt. Nån som vet ifall det finns nåt annat hem i närheten av Malmö?

Hittehund finns det en förening som heter...
Tar hand om omplacerings hundar.

Var själv på väg att adoptera där igenom men blev lite krångel och sen hittade jag Neo istället...

//Joel

*delknapp*

Tack allihopa! Jag återkommer som sagt. Pga förhinder kunde jag inte ta kontakt med djurens vänner idag, men jag gör ett försök imorgon. :)

Är det någon förresten som vet hur lång tid en sån här process kan ta?

Update: har nu anmältmitt intresse till djurens vänner och de skulle återkomma .. tyvärr visste de inte alls hur lång tid det kunde ta :(

Hej

Jag har för mig att det ska finnas ett hundstall i örkelljunga och så finns det ju en hemsida som heter hundarutanhem oh dom hundarna är gatu hundar från irland och det finns en massa olika storlekar,raser och åldrar och dom kostar 4700..

lycka till

Har tänkt till lite de senaste dagarna och valp kanske är bättre ändå. Tittar fortfarande runt efter den "rätta" hunden.

Har nu fått tips om lite kullar här och var som jag ska titta på. Så vi får se hur det går, ska titta på en kull där mamman är bordercollie/labbe och pappan är beardie.. Imorrn ska jag också ringa på en annons om valpar där mamman är liten labbekorsning och pappan e tibetansk spaniel/papillon.

Jag måste ändå höja ett varningens finger för den första korsningen.

Har du otur så kommer det bli en valltokig hund som inte riktigt vet hur den ska valla.

Vad har du tänkt göra med din hund? :)

Jo, jag ringde mest på impuls men efter lite eftertanke kom jag på att den nog blir lite för energisk och vallig för min smak. Ska mest ha den som sällskap, lite hobbyagility och stallhund.
Men jag kan ju åka och titta iaf, det var min tränares stallägare typ. Men den andra kullen kändes nog mer aktuell trots allt.

Du gör ju som du vill helt klart.

Men jag tror att en labbe/bordercollie korsning kommer kräva mycket mer än sällskap och lite hobbyagility ..

Törs jag fråga varför du inte väljer renras och den ras som passar dig, nu när du letar valp menar jag ?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 022
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 729
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 271
Senast: Hermelin
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 478
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka