Nu har det hänt igen.. "glömma" sitt barn i bilen

Sv: Nu har det hänt igen.. "glömma" sitt barn i bilen

Helt ofattbart, jag håller med.
Sen att komma ihåg att lämna ett, men inte det andra? :confused:

Ja det är sjukt!
Dagis lär ju ha reagerat då tycker jag om bara ena barnet kommer.

ja det tycker man ju, måste man inte ringa och säga att ens barn inte kommer, om det är sjukt eller så? I så fall borde de ju försökt få tag på någon av föräldrarna, men det kanske inte är så i där?
(kanske inte här heller, jag har eg ingen aning)

fy stackars barn...:cry:

Stackars liten...jag FÖRSTÅR bara inte HUR han kunde lyckas glömma barnet så där...han borde väl ha sett att barnet var kvar? Och som sagt om inte annat borde dagis ha reagerat...

Låter väldigt skumt måste jag säga...och väldigt, väldigt tragiskt :(

Ja det är sjukt.
Liksom lämnar ena barnet men glömmer det andra:confused:

Hur kan man glömma ett barn?
Om man glömmer sin plånbok är en sak, men ett barn? :confused:

Fruktansvärt!!!!!! Hur kan man? So någon sade, viit kan man glömma plånboken eller mobilen, men att barn - o dessutom inte ens komma på det förrän katastrofen är ett faktum. Samma sak händer ju hundar vartenda år- riktigt hemskt det med, men ÄNNu värre med ett barn. FGast ångesten hos den drabbade är nog den samma oavsett två eller fyra ben, förstås :(...

Undrar om man kan sova i natt efter att ha läst detta? Så himla, fruktansvärt tragiskt!

Senast ändrad:

Hur kan man glömma ett barn?
Om man glömmer sin plånbok är en sak, men ett barn? :confused:

Jag tror faktiskt det är lättare hänt än man vill tro, om omständigheterna är tillräckligt olyckliga.
Stressad, utbränd och en dålig dag där man försovit sig och chefen skäller på en i telefon samtidigt som man inte brukar lämna barnen...

Naturligvis så är det en fruktansvärd händelse men att det är precis som de som binder fast hundar i kofångaren "JAG skulle aldrig glömma..." INGEN som TRODDE de skulle glömma barnet/hunden hade gjort så.

ja det tycker man ju, måste man inte ringa och säga att ens barn inte kommer, om det är sjukt eller så? I så fall borde de ju försökt få tag på någon av föräldrarna, men det kanske inte är så i där?
(kanske inte här heller, jag har eg ingen aning)

fy stackars barn...:cry:

Detta är jättehemskt :cry: Jag förstår inte hur man kan glömma sitt barn (även om det sover och därför är tyst) och hade aldrig förlåtit min man om han gjort en sådan sak, lika lite som han hade förlåtit mig även om det givetvis inte är medvetet.

Dagiset har vad jag förstår inte reagerat, utan det var inte förrän mamman kom och skulle hämta som olyckan upptäcktes. Detta, att de bara fått ett barn, tycker jag tyder väldigt tydligt på att barnen varit placerade på två dagis. Inget ovanligt här i Sverige heller.

Och nej, om ett barn inte dyker upp en morgon ringer inte dagis och undrar varför. Inte det som vi har vårt barn på i alla fall.

Och nej, om ett barn inte dyker upp en morgon ringer inte dagis och undrar varför. Inte det som vi har vårt barn på i alla fall.

Det gör inte vi heller på förskolan där jag jobbar. Vi undrar, självklart, men antar att barnet är sjukt och föräldrarna glömt att ringa...

kl

Jag gjorde precis en tråd om detta :D
Men skriver här istället då!

Jag tycker faktiskt obeskrivligt synd om föräldrarna.
Mamman som skulle hämta sin lilla på dagis
Pappan måste må fruktansvärt.
Även om sånt här bara inte får hända så är man bara människa, och hur hemskt det än är så är det sånt som kan hända även den bästa förälder.

Jag blir så fruktansvärt arg och ledsen när en hund dött i en bil.
Det händer ju varje år. Har själv vart med och slagit sönder en bilruta för att få ut en hund.

Kom ihåg era hundar och barn! Glöm dem inte i bilen.. (inte andra djur/människor heller för den delen)

Jag tror faktiskt det är lättare hänt än man vill tro, om omständigheterna är tillräckligt olyckliga.
Stressad, utbränd och en dålig dag där man försovit sig och chefen skäller på en i telefon samtidigt som man inte brukar lämna barnen...
.
Håller med..

Ja, det är helt fruktansvärt tragiskt :cry:

Det var ju ett avsnitt av Oprah för inte alltför länge sedan där en mamma hade gkömt sitt barn i bilen som dog. Hon medverkade i programmet just för att visa andra hur lätt hänt det kan vara och som en "wake up call" till andra föräldrar.
Jag vet att det var stor diskussion om detta efter programmet (i Sverige) vilket ju är bra, att det uppmärksammas alltså.

Men tydligen sänds inte Oprah i Norge eller så kollar inte så många på programmet där...

Så jäkla hemskt. Tycker bara synd om barnet, fy för att dö på det sättet :(

Senast ändrad:

Naturligvis så är det en fruktansvärd händelse men att det är precis som de som binder fast hundar i kofångaren "JAG skulle aldrig glömma..." INGEN som TRODDE de skulle glömma barnet/hunden hade gjort så.

Men vilken idiot kör stressad när man har sitt barn i bilen. Chefen får väl skälla bäst fan h*n vill. Smartare o ha barnet i framsätet när man kör själv, hade inte hänt då...

Det är hemskt, tragiskt och ofattbart egentligen.
Men det kan verkligen hända vem som helst tyvärr, precis som Escodobe skriver.

Jag har glömt Sebbe i bilen en gång :o Skulle springa in och hämta ut ett paket, och han sov, så jag glömde HELT bort att han ens var med i bilen. Tog ca 5 min att hämta ut, och när jag började köra sen igen vaknade han och skrämde livet ur mig :crazy:

Jag har glömt mina hundar ett antal gånger också, när dom följt med någonstans. Tar matkassarna från sätet bredvid mig, tar ut sonen - och går in. Och inser rätt snabbt att det är en konstig känsla av tomhet, det gör inte ont på tårna eller låter hela tiden... Hmmm.. Sen får man springa ut igen till parkeringen :D

Jag funderar på en sak som stod i en länkad artikel där. Det kan tydligen vara livsfarligt att springa över gatan till bankomaten också, för då kan bebisen dö om den lämnas ensam. Är det inte lika varmt i bilen om ena föräldern sitter kvar? Det är extremt få människor som plockar ut sin sovande bebis ur bilen för att gå 5 m till bankomaten och ta ut pengar.
Har man AC är det bara att lämna bilen igång så är den sval och skön, men det finns ju trots allt många som kör utan AC dagligen, och där är det VARMT i bilen bara man står stilla en kort stund vid rödljus eller liknande.

(Jag har dock aldrig glömt någon i en extrem värme eller så, utan det har varit normala temperaturer där det inte är någon fara, som tur är.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: monster1
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
909
Senast: Tuvstarr
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 619

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka