Sv: Nu har det hänt igen.. "glömma" sitt barn i bilen
Det är hemskt, tragiskt och ofattbart egentligen.
Men det kan verkligen hända vem som helst tyvärr, precis som Escodobe skriver.
Jag har glömt Sebbe i bilen en gång
Skulle springa in och hämta ut ett paket, och han sov, så jag glömde HELT bort att han ens var med i bilen. Tog ca 5 min att hämta ut, och när jag började köra sen igen vaknade han och skrämde livet ur mig
Jag har glömt mina hundar ett antal gånger också, när dom följt med någonstans. Tar matkassarna från sätet bredvid mig, tar ut sonen - och går in. Och inser rätt snabbt att det är en konstig känsla av tomhet, det gör inte ont på tårna eller låter hela tiden... Hmmm.. Sen får man springa ut igen till parkeringen
Jag funderar på en sak som stod i en länkad artikel där. Det kan tydligen vara livsfarligt att springa över gatan till bankomaten också, för då kan bebisen dö om den lämnas ensam. Är det inte lika varmt i bilen om ena föräldern sitter kvar? Det är extremt få människor som plockar ut sin sovande bebis ur bilen för att gå 5 m till bankomaten och ta ut pengar.
Har man AC är det bara att lämna bilen igång så är den sval och skön, men det finns ju trots allt många som kör utan AC dagligen, och där är det VARMT i bilen bara man står stilla en kort stund vid rödljus eller liknande.
(Jag har dock aldrig glömt någon i en extrem värme eller så, utan det har varit normala temperaturer där det inte är någon fara, som tur är.