Sv: Nu är jag UPPRÖRD!!!
Jo, jag kan köpa hennes förklaring....har själv fått en kull på en tjuvparning och är noga med att följa upp "valparna" TROTS att jag inte tog nån mer kull ( tiken blev kastrerad direkt det gick ) ...Speciellt om det nu skulle vara en blandning av de raser som tråden handlar om så skulle iallafall JAG vara ytterst intresserad av vad som händer "mina" valpar och hur dom utvecklas.....helt utan några planer att avla på mera.....alla är så misstänksamma.
Nyfiken som jag är skcikade jag ett mail till tjejen som satt ut annonsen oh frågade vad hon sysslade men min fråga var inte tänkt som något påhopp..
Då berättade hon att valparna kommit till av ren tjuvparning och att hon provat med en abortspruta men de hade inte fungerat..
JO JAG TYCKER DE HANDLAR OM PRISET..
Med tanke på att du kan få en renrasig amstaff för mellan 6-12 000 kr och en Siberian husky oxå där mellan..
har man råkat ut för en tjuvparning så brukar man ta de som är rimmligt så att man får SÅLT valparna.
Och sen skriver dom i annonsen att dom vill fullfölja vaparna oh se hur dom blir(de eh förståligt) men hur vet man om baktanken inte är den att om de vissas mycket intresse kan dom ta en kull till....
Tar man 7000 för en korsning som kan bli hur knäpp men säkert hur go som hälst när man vet att en renrasig ligger på typ samma..Och man säger att de va tjuvparning men jag tycker att deras annons nästan syftar på att de här är en SKIT bra blanding oh vi vill ta fler kullar...
Rätta mig om jag har fel men så känns de..oh de gör mig bådde ledsen,arg och fundersam över om våra renrasiga hundar kommer att överleva..samma punkt borde man kanske lägga in i innaveln oh sönderaveln.
Jag är villig att diskutera HUR MYCKET som om deta..för förstår inte folk att deta är ett PROBLEM så är det illa..mycket illa.
Jo, jag kan köpa hennes förklaring....har själv fått en kull på en tjuvparning och är noga med att följa upp "valparna" TROTS att jag inte tog nån mer kull ( tiken blev kastrerad direkt det gick ) ...Speciellt om det nu skulle vara en blandning av de raser som tråden handlar om så skulle iallafall JAG vara ytterst intresserad av vad som händer "mina" valpar och hur dom utvecklas.....helt utan några planer att avla på mera.....alla är så misstänksamma.