Sv: Nu är jag UPPRÖRD!!!
Pengarna
"att jag avlar bara för att det är kul,"
Ja varför avlar du annars?
Pengarna
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"att jag avlar bara för att det är kul,"
Ja varför avlar du annars?
*knapplån*
Helst ska man ju avla för att man faktiskt har något att tillföra rasen och det den används för.
Fyrvägskorsningar tillför inte någon ras någonting.
Du får väl faktiskt skylla dig själv om du skriver in här i "blandrasdebatten" och uttrycker dig så j*a klantigt? Vad hade du väntat dig - stående ovationer??som sagt, ni här på bukefalos får tro va fan ni vill.. det är ganska korkat å bara utgå ifrån text istället för verklighet..
Ja lustigt nog tycker SKK o rasklubbarna att sällskapshundar bara behöver se ut på ett visst sätt(sunt eller osunt). Att de har en passande mentalitet har alltid varit oviktigt.
PL
Ja, tyvärr. Önskar att initiativförmågan och det sunda förnuftet vore större hos uppfödare över lag.
Jag hoppas att en dag kunna använda min hund i avel (fina linjer). Den är av en ras som inte brukar MH-testas och där SKK anser att HD-status saknar betydelse. Ändå kommer jag att MH-testa och bara använda i avel om HD-statusen är A eller B.
Jag bli sååå ledsen när jag ser hur folk korsar oh har sig med desa hundar.
Fick nu se en annons på blanding mellan siberian husky och Amstaff Hur FANKEN TÄNKER FOLK??
dom ska desutom ha 7000 kr ??
Gud alltså SNÄLL inskaffa regler för sånt här...