Hon är ju inte pensionärMen då har du väl Rätt till bostadstillägg?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hon är ju inte pensionärMen då har du väl Rätt till bostadstillägg?
Det är vid aktivitetsersättning, inte aktivitetsstöd.Men då har du väl Rätt till bostadstillägg?
Men visst har du skrivit att det bara kostar någon hundralapp per gång? Hur ofta klipper du gräset? Inte mer än ett par gånger i månaden väl? Över säsongen (maj till september, antar jag?) blir det ju ändå överkomliga pengar, och det är väl kanske värt att använda lite sparpengar till?Jag har inte råd i år, även om jag inte riktigt vet hur det blir i sommar. Jag vet bara att just nu går jag back och det finns inget som talar för att det blir bättre.
Nu så har du gått varvet runt och kommit tillbaka till gräsmattan som du anser måste klippas.Jag har inte råd i år, även om jag inte riktigt vet hur det blir i sommar. Jag vet bara att just nu går jag back och det finns inget som talar för att det blir bättre.
"Måste" i den meningen att det verkar vara en av de detaljer som ts mår dåligt av - en oklippt gräsmatta. Oklippt gräsmatta och rufsiga rabattkanter där ogräset kryper in. Om det är något man går och grämer sig över och frustreras av varje dag, kan det väl kvala in som nödvändigt att fixa. Annars inte, givetvis. Jag har personligen hellre en vildvuxen trädgård än en kliniskt perfekt med bara raka kanter och snaggat gräs.Vad är det för "måste" med en trädgård?
Förutom att man måste ju kunna ta sig fram till huset för att kunna bo.
Nej men har aktivitetsstödHon är ju inte pensionär
Problemet är att TS har massor av saker som ger stress och ångest men inte verkar beredd på att förändra någonting alls vilket ju gör att inget heller kommer bli bättre. Vill man ha en förändring så måste man också ändra på något annars blir det ingen förändring."Måste" i den meningen att det verkar vara en av de detaljer som ts mår dåligt av - en oklippt gräsmatta. Oklippt gräsmatta och rufsiga rabattkanter där ogräset kryper in. Om det är något man går och grämer sig över och frustreras av varje dag, kan det väl kvala in som nödvändigt att fixa. Annars inte, givetvis. Jag har personligen hellre en vildvuxen trädgård än en kliniskt perfekt med bara raka kanter och snaggat gräs.
Jag har fått flytta på grund av att huset sålts och jag har fått flytta p.g.a. att ägaren ville nyttja boendet själv. Man kan alltså åka ut med lätthet från ett hyrt boende. Jag gillar inte den otryggheten.
Inte om man hyr av ett affärsmässigt företag och har besittningsrätt.
Då så sitter man mycket säkert i sin bostad.
Ja är det nått jag minns från hyresjuridiken så är det att den verkligen är till hyresgästen fördel, blev förvånad flera gånger.Med besittningsrätt så kan man dra det genom Hyresnämnden så sätter de hyran efter bruksvärde.
Hus i dåligt skick blir ju billigt då alternativt så måste skicket fixas och det blir ett föreläggande om det.
Jag tycker att det är litet skrämmande att så många är omedvetna om hur starkt juridiskt skydd en hyresgäst har.
Det går inte att välja noga, beroende på var man bor såklart. Vi som inte är rika och kan köpa bostäder hamnar alltid på "hyresvärdens" villkor. Jag har en kompis vars far har hyrt hus i över 50 år, samma hus, samma ägare. Han är nu 83 och är uppsagd (3 mån) pga ägaren ska ha huset till sin släkt. Fadern fick tyvärr en propp av stressen (han förlorade sin fru för ett par år sedan).Man måste ju välja sin hyresvärd noga.
Hur man har det beror ju på hyresvärden under många år framåt.
Jag behöver ju då en ny trädgård att plantera dem i. Och det är inte så enkelt att ta med sig träd, rosor m.m. Jag har flyttat växter en gång och det var ett hästjobb. Då hade jag inte ens träd.Ta med dig växterna.
Nej, aktivitetsstöd ger inte rätt till bostadstillägg.Men då har du väl Rätt till bostadstillägg?
Jag klipper typ var tionde dag. Att ta från sparpengarna till gräsklippning skulle skära i mig. Jag har liksom redan stress över att inte ha tillräckligt med pengar till nytt avlopp som jag kommer bli tvungen att fixa.Men visst har du skrivit att det bara kostar någon hundralapp per gång? Hur ofta klipper du gräset? Inte mer än ett par gånger i månaden väl? Över säsongen (maj till september, antar jag?) blir det ju ändå överkomliga pengar, och det är väl kanske värt att använda lite sparpengar till?
Jag behöver ju då en ny trädgård att plantera dem i. Och det är inte så enkelt att ta med sig träd, rosor m.m. Jag har flyttat växter en gång och det var ett hästjobb. Då hade jag inte ens träd.
Nej, aktivitetsstöd ger inte rätt till bostadstillägg.
Jag klipper typ var tionde dag. Att ta från sparpengarna till gräsklippning skulle skära i mig. Jag har liksom redan stress över att inte ha tillräckligt med pengar till nytt avlopp som jag kommer bli tvungen att fixa.
Jag hade ett område som inte var klippt när jag tog över det här stället. Det var asjobbigt att få ordning på. Jag är inte alls peppad på att få det så över 2000 kvm.Om det är högsta prio att ett; orka bli frisk, och två; kunna bo kvar, så måste du börja göra något annorlunda. Gräsmattan är en typisk sådan grej som faktiskt går att släppa ett år eller ett par, och sedan återta utan att det innebär ett berg av jobb (rabattkant gissar jag är värre på den punkten?). Så in ängsblommor eller liknande nu, och släpp det tills vidare.
Ska du komma på fötter och kunna ha det liv du beskriver måste du vara beredd att jobba med acceptans och att möta en ångest som annars målar in dig i ett hörn.
(Och ta det från någon som fortfarande grämer sig över hur mycket av mitt liv som bara "gått åt" pga ångest och den förlamande "orkar inte". Det är inte värt det, det enda som händer om man försöker anpassa sig och ge efter för ångestens villkor är att den tillåts styra hela livet.)
Nej "måste" som i överleva."Måste" i den meningen att det verkar vara en av de detaljer som ts mår dåligt av - en oklippt gräsmatta. Oklippt gräsmatta och rufsiga rabattkanter där ogräset kryper in. Om det är något man går och grämer sig över och frustreras av varje dag, kan det väl kvala in som nödvändigt att fixa. Annars inte, givetvis. Jag har personligen hellre en vildvuxen trädgård än en kliniskt perfekt med bara raka kanter och snaggat gräs.
Jag hade ett område som inte var klippt när jag tog över det här stället. Det var asjobbigt att få ordning på. Jag är inte alls peppad på att få det så över 2000 kvm.
För övrigt har jag bara panikångest. Ingen ångest. Och panikångest har jag inte för gräset. Så jag begriper faktiskt inte riktigt vad du pratar om.
Men om du inte har någon ångest för gräset så är det ju bara att strunta i det.För övrigt har jag bara panikångest. Ingen ångest. Och panikångest har jag inte för gräset. Så jag begriper faktiskt inte riktigt vad du pratar om.
Ångest är en stark oro/nervösitet/kroppen är spänd och i flyktlägestuk och inte tillfreds. Det tär på en och det är svårt att ta på. Det är ångest, har man det jämt eller väldigt ofta så är det svårt att veta att man är väldigt ångestfylld fören ångesten mer eller mindre försvinner och man märker vilken lugn man kan ha. Man kan ha en lågintensiv ångest som ligger och tär på en utan att man riktigt är medveten om den.För övrigt har jag bara panikångest. Ingen ångest. Och panikångest har jag inte för gräset. Så jag begriper faktiskt inte riktigt vad du pratar om.
Handlingsförlammning, där man bara inte orkar ta tag i något, där "småsaker" som att dammsuga känns helt oöverstigligt hinder så man ligger och stirrar i taket kan också vara ångest.Ångest är en stark oro/nervösitet/kroppen är spänd och i flyktlägestuk och inte tillfreds. Det tär på en och det är svårt att ta på. Det är ångest, har man det jämt eller väldigt ofta så är det svårt att veta att man är väldigt ångestfylld fören ångesten mer eller mindre försvinner och man märker vilken lugn man kan ha. Man kan ha en lågintensiv ångest som ligger och tär på en utan att man riktigt är medveten om den.
Det är inte så säkert att du måste.Jag har liksom redan stress över att inte ha tillräckligt med pengar till nytt avlopp som jag kommer bli tvungen att fixa.
Jag har sett det där. Mitt avlopp släpper sannolikt ut överskottsvattnet i stenkista.Det är inte så säkert att du måste.
Vad är fel med det?
En ny dom har slagit fast att kommunen måste påvisa olägenhet och miljöpåverkan för att kunna kräva ett nytt avlopp.
https://www.google.com/amp/s/westsidan.com/2021/02/14/kommunen-far-baklaxa/amp/
Jag är inte orolig, nervös eller spänd.Ångest är en stark oro/nervösitet/kroppen är spänd och i flyktlägestuk och inte tillfreds. Det tär på en och det är svårt att ta på. Det är ångest, har man det jämt eller väldigt ofta så är det svårt att veta att man är väldigt ångestfylld fören ångesten mer eller mindre försvinner och man märker vilken lugn man kan ha. Man kan ha en lågintensiv ångest som ligger och tär på en utan att man riktigt är medveten om den.