NPF- utredning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tråden har kommit lite långt från huvudämnet. Varken TS eller någon annan vet om hen faktiskt har en npf diagnos. Kanske bättre att göra klart utredningen och sedan ta avsprång därifrån och inte ta för givet att det finns en npf problematik. Det kan vara en annan diagnos eller ingenting neurologiskt eller kliniskt alls.
 
Växthus...pst Norrland består även av lövträd. Oerhört förvånad att du vekar tro att det bara är barrträd uppåt landet.
Jag har åkt norr om dalälven upp till Ockelbo och det räckte för mig. Och jag gillar som sagt inte mörker, köld och en massa snö.
Tråden har kommit lite långt från huvudämnet. Varken TS eller någon annan vet om hen faktiskt har en npf diagnos. Kanske bättre att göra klart utredningen och sedan ta avsprång därifrån och inte ta för givet att det finns en npf problematik. Det kan vara en annan diagnos eller ingenting neurologiskt eller kliniskt alls.
Utredningen är klar sen över ett år tillbaka. Men jag känner att jag inte är säker på att resultatet blev korrekt. Eller så är den det och mina problem beror på något annat. Det saknas ju inte anledningar till annat.
 
Jag har åkt norr om dalälven upp till Ockelbo och det räckte för mig. Och jag gillar som sagt inte mörker, köld och en massa snö.

Utredningen är klar sen över ett år tillbaka. Men jag känner att jag inte är säker på att resultatet blev korrekt. Eller så är den det och mina problem beror på något annat. Det saknas ju inte anledningar till annat.

Fast alltså Ockelbo är knappast representativt för hela Norrlands fauna.

Skiter fullkomligt i om du inte vill bo i snö och kyla. Det jag kommenterade var att Norrland inte består av enbart barrskog.
 
Eller borde jag ge upp och sluta hoppas på att bli frisk?
Nej du borde bara ge upp med gräsmattan tills vidare.
Du bor ju billigt och bra för övrigt.
Om du bara kunde släppa trädgården för ett tag så att du kom ut ur cirkeln som du springer runt i så kan du nog bli frisk.
Men du är så livrädd för förändringar att du inte vågar ändra på något alls och då så blir du inte frisk.
Om du kör på i samma spår så blir det ju samma resultat.
 
Senast ändrad:
Min dröm var att bo på en hästgård med massa hästar och eget stall.

Aldrig mer! Till slut tyckte jag bara det var ett helvete att sköta om alla hästar och allt runt omkring stallet.
Ja det kan verkligen nöta.
Jag vill nog ha två ridhästar på varje gård numera.
Men jag är inte längre ensam med att sköta det.
Jag kan sticka iväg när jag vill.
(Och det inte är pandemi.)
 
Leta efter annan diagnos än utmattningsdepression. Ta all hjälp du kan få.
Få slut på din ensamhet. Där kan en flytt vara en fördel.

Få människor mår bra ensam.

Du startar den ena sorgliga tråden efter den andra. Kämpar emot varje tips.

Var hygglig överseende mot människor så kan du få vänner.
Men du måste också bete dig. Ge och ta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
13 480
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 487
Senast: Hajfisk
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 124
Senast: Linda_A
·
Kropp & Själ Är det någon här som själv har, eller känner någon som har, Ehlers-Danlos syndrom? Jag har flera gånger skrivit inlägg här på Buke om...
Svar
12
· Visningar
2 219
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Uppdateringstråd #2
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp