Från förra vintern 😍
 

Bifogade filer

  • received_944271143580209.jpeg
    received_944271143580209.jpeg
    33,2 KB · Visningar: 15
Jag har aldrig sett norrsken som jag kommer håg iallafall 🙁 Men jag skulle gärna vilja för att jag tycker att det är väldigt fint!
Jag vet inte om det är nåt fel på mina ögon eller vad det är efter som att jag aldrig ser det även fast iprincip hela Sverige verkar ha norrsken. Eller ifall jag alltid missar det eller vad men ja. Nångång hoppas jag!
 
Jag har aldrig sett norrsken som jag kommer håg iallafall 🙁 Men jag skulle gärna vilja för att jag tycker att det är väldigt fint!
Jag vet inte om det är nåt fel på mina ögon eller vad det är efter som att jag aldrig ser det även fast iprincip hela Sverige verkar ha norrsken. Eller ifall jag alltid missar det eller vad men ja. Nångång hoppas jag!

Det är säkert inget fel på dina ögon; du har nog bara missat! Det gjorde jag med bra länge innan jag äntligen fick se 😃
 
Fotona man ser från södra Sverige är tagna med mobiler som förstärker färgerna etc. Jag som kommer från norra Västerbotten där grönaktiga norrsken var väldigt vanliga, blir helt ställd av dessa bilder. Sådär ser det inte ut, utan mobilkamera. Våra norrsken sträckte sig högt upp på himlen, sprakande och virvlande i grönt och kanske lite rosalila. Det man ser nu i södra Sverige tyckte jag mest liknade skenet från nån by eller stad. Inte norrsken. Men så fotar folk med mobilerna och det liknar, på bilderna alltså, nåt från Nordpolen typ!!

Alltså förlåt en grinig norrlänning, men…..
 
Fotona man ser från södra Sverige är tagna med mobiler som förstärker färgerna etc. Jag som kommer från norra Västerbotten där grönaktiga norrsken var väldigt vanliga, blir helt ställd av dessa bilder. Sådär ser det inte ut, utan mobilkamera. Våra norrsken sträckte sig högt upp på himlen, sprakande och virvlande i grönt och kanske lite rosalila. Det man ser nu i södra Sverige tyckte jag mest liknade skenet från nån by eller stad. Inte norrsken. Men så fotar folk med mobilerna och det liknar, på bilderna alltså, nåt från Nordpolen typ!!

Alltså förlåt en grinig norrlänning, men…..

Jag förstår att färgerna är starkare i norr än här i Östergötland för blotta ögat, absolut!! Men det där virvlandet osv ser man även här med blotta ögat om än inte lika starka färger :)
 
Fotona man ser från södra Sverige är tagna med mobiler som förstärker färgerna etc. Jag som kommer från norra Västerbotten där grönaktiga norrsken var väldigt vanliga, blir helt ställd av dessa bilder. Sådär ser det inte ut, utan mobilkamera. Våra norrsken sträckte sig högt upp på himlen, sprakande och virvlande i grönt och kanske lite rosalila. Det man ser nu i södra Sverige tyckte jag mest liknade skenet från nån by eller stad. Inte norrsken. Men så fotar folk med mobilerna och det liknar, på bilderna alltså, nåt från Nordpolen typ!!

Alltså förlåt en grinig norrlänning, men…..
Det är ju fortfarande norrsken. Man får tänka på det som varianter av norrsken. Sen just i går var det ovanligt starkt även långt ner söderut. När det var som starkast hos oss såg man tydligt färgskiftande färger som rörde sig över himlen.
 
Jag har aldrig sett norrsken som jag kommer håg iallafall 🙁 Men jag skulle gärna vilja för att jag tycker att det är väldigt fint!
Jag vet inte om det är nåt fel på mina ögon eller vad det är efter som att jag aldrig ser det även fast iprincip hela Sverige verkar ha norrsken. Eller ifall jag alltid missar det eller vad men ja. Nångång hoppas jag!
Man ser inte alltid med blotta ögat, däremot kan man se genom mobilen och då syns färgerna.
 
Fotona man ser från södra Sverige är tagna med mobiler som förstärker färgerna etc. Jag som kommer från norra Västerbotten där grönaktiga norrsken var väldigt vanliga, blir helt ställd av dessa bilder. Sådär ser det inte ut, utan mobilkamera. Våra norrsken sträckte sig högt upp på himlen, sprakande och virvlande i grönt och kanske lite rosalila. Det man ser nu i södra Sverige tyckte jag mest liknade skenet från nån by eller stad. Inte norrsken. Men så fotar folk med mobilerna och det liknar, på bilderna alltså, nåt från Nordpolen typ!!

Alltså förlåt en grinig norrlänning, men…..

Ja tänk vad kul att vi här nere i söder och också kan få fota norrsken! Absolut att det förstärks massvis i kameran, men det finns ju där.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
636
Senast: Glimra
·
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 915
Senast: Myrten
·
Fritid Om några veckor ska jag för första gången åka till London på semester en vecka. Jag ska bland annat se Harry Potter och det fördömda...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 162
Senast: sjoberga
·
Fordon Hej Buke, jag vänder mig hit då det brukar finnas så mycket kunskap utöver hästeriet. Det har börjat lysa en röd varningslampa i min...
2
Svar
21
· Visningar
1 302
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp