Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har aldrig sett norrsken som jag kommer håg iallafall Men jag skulle gärna vilja för att jag tycker att det är väldigt fint!
Jag vet inte om det är nåt fel på mina ögon eller vad det är efter som att jag aldrig ser det även fast iprincip hela Sverige verkar ha norrsken. Eller ifall jag alltid missar det eller vad men ja. Nångång hoppas jag!
Fotona man ser från södra Sverige är tagna med mobiler som förstärker färgerna etc. Jag som kommer från norra Västerbotten där grönaktiga norrsken var väldigt vanliga, blir helt ställd av dessa bilder. Sådär ser det inte ut, utan mobilkamera. Våra norrsken sträckte sig högt upp på himlen, sprakande och virvlande i grönt och kanske lite rosalila. Det man ser nu i södra Sverige tyckte jag mest liknade skenet från nån by eller stad. Inte norrsken. Men så fotar folk med mobilerna och det liknar, på bilderna alltså, nåt från Nordpolen typ!!
Alltså förlåt en grinig norrlänning, men…..
Hur högt upp på på himlen når de?Jag förstår att färgerna är starkare i norr än här i Östergötland för blotta ögat, absolut!! Men det där virvlandet osv ser man även här med blotta ögat om än inte lika starka färger
Det är ju fortfarande norrsken. Man får tänka på det som varianter av norrsken. Sen just i går var det ovanligt starkt även långt ner söderut. När det var som starkast hos oss såg man tydligt färgskiftande färger som rörde sig över himlen.Fotona man ser från södra Sverige är tagna med mobiler som förstärker färgerna etc. Jag som kommer från norra Västerbotten där grönaktiga norrsken var väldigt vanliga, blir helt ställd av dessa bilder. Sådär ser det inte ut, utan mobilkamera. Våra norrsken sträckte sig högt upp på himlen, sprakande och virvlande i grönt och kanske lite rosalila. Det man ser nu i södra Sverige tyckte jag mest liknade skenet från nån by eller stad. Inte norrsken. Men så fotar folk med mobilerna och det liknar, på bilderna alltså, nåt från Nordpolen typ!!
Hur högt upp på på himlen når de?
Hur vet man när det kan vara norr sken och var man ska kolla?
Okej jag ska försöka ta reda på vilket håll som är norr här då Jag är inte så bra på sånt!Mot norr. Har du fb så tex gå med i sidan norrsken, ofta upptäcker jag det den vägen numera
Man ser inte alltid med blotta ögat, däremot kan man se genom mobilen och då syns färgerna.Jag har aldrig sett norrsken som jag kommer håg iallafall Men jag skulle gärna vilja för att jag tycker att det är väldigt fint!
Jag vet inte om det är nåt fel på mina ögon eller vad det är efter som att jag aldrig ser det även fast iprincip hela Sverige verkar ha norrsken. Eller ifall jag alltid missar det eller vad men ja. Nångång hoppas jag!
Fotona man ser från södra Sverige är tagna med mobiler som förstärker färgerna etc. Jag som kommer från norra Västerbotten där grönaktiga norrsken var väldigt vanliga, blir helt ställd av dessa bilder. Sådär ser det inte ut, utan mobilkamera. Våra norrsken sträckte sig högt upp på himlen, sprakande och virvlande i grönt och kanske lite rosalila. Det man ser nu i södra Sverige tyckte jag mest liknade skenet från nån by eller stad. Inte norrsken. Men så fotar folk med mobilerna och det liknar, på bilderna alltså, nåt från Nordpolen typ!!
Finns det fler norrskensjägare än jag här?
Jag bor i södra landsändan men har ändå lyckats se två gånger på ett år. Ikväll är det lite chans till det igen men det finns dessvärre en del moln här.
Vilka ska ut och spana mot himlen?
En bild från Augusti
Visa bifogad fil 153129
Japp. Jag tog det nere på stranden på badplatsen.Är detta fotat vid din närmsta sjö?
Japp. Jag tog det nere på stranden på badplatsen.