Var norrsken här ikväll, men vi gick ut försent! Bor lite dåligt till också (i stan...)

Men fick till detta i fjällen förra helgen!
Visa bifogad fil 153143

1000054170.jpg
 
Haha, jag missade tydligen det ikväll med en halvtimme. Nu lägger folk ut att de fotat vid 21:30.

Men det är ny chans i morgon och ev på Lördag.
 
Haha, jag missade tydligen det ikväll med en halvtimme. Nu lägger folk ut att de fotat vid 21:30.

Men det är ny chans i morgon och ev på Lördag.
Jag skulle gärna försöka, och vet en plats i närheten där det kanske kan vara möjligt trots allt. Men.. hur vet man vilken tid man ska vara ute?
 
Jätte fint procent inatt men förbannat molntäcke här, så inte värt kliva utanför dörren typiskt. Men ska kika vid kl 0.00 hur procenten ser ut om värt kanske kliva utanför dörren ändå.

Här en bild från en av första gångerna såg det, ingen jätte bra bild men något. Med SSAB i bakgrunden :rofl:

1726176451797.jpeg
 
Var ute igår, men hade inte kameran med mig, så har inga bilder på när det var som starkast.

Höll på att köra av E20 på vägen hem, för då var norrskenet över nästan hela himlen och syntes från bilen, i full färd.

Åkte sen ut igen, med kameran. Norrskenet var fortfarande synligt gör ögat, men inte lika skarpt.


Jag har jagat norrsken aktivt i 10 år nu. Kan rekommendera en FB-sida, som lägger upp aktuella analyser, skapar observationstrådar och håller oss andra på tårna. Finns även mindre grupper, t ex för olika landsdelar, som lägger upp bilder. Så kan man kolla hur långt ner andra observerat och själv lägga upp bilder eller observationer.
 
Var ute igår, men hade inte kameran med mig, så har inga bilder på när det var som starkast.

Höll på att köra av E20 på vägen hem, för då var norrskenet över nästan hela himlen och syntes från bilen, i full färd.

Åkte sen ut igen, med kameran. Norrskenet var fortfarande synligt gör ögat, men inte lika skarpt.


Jag har jagat norrsken aktivt i 10 år nu. Kan rekommendera en FB-sida, som lägger upp aktuella analyser, skapar observationstrådar och håller oss andra på tårna. Finns även mindre grupper, t ex för olika landsdelar, som lägger upp bilder. Så kan man kolla hur långt ner andra observerat och själv lägga upp bilder eller observationer.
Facebookgrupperna är jättebra. Jag är med i två olika och får ”förvarningar” där när det är på g.
 
Jag var försent ute igår. KP på över 6 när jag kollade i appen. Men när jag tittade ute så var det fullt med moln. :meh: Så bättre lycka nästa gång.
Är ju bara början på säsongen och lär inte bli mindre framöver speciellt som vi ska vara inne i en norrskensperiod närmsta åren. :D

Här är en bild från 12/13 augusti. Tagen från min uteplats så behövde inte gå långt. :D

1000011317.jpg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
636
Senast: Glimra
·
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 915
Senast: Myrten
·
Fritid Om några veckor ska jag för första gången åka till London på semester en vecka. Jag ska bland annat se Harry Potter och det fördömda...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 162
Senast: sjoberga
·
Fordon Hej Buke, jag vänder mig hit då det brukar finnas så mycket kunskap utöver hästeriet. Det har börjat lysa en röd varningslampa i min...
2
Svar
21
· Visningar
1 302
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp