Var norrsken här ikväll, men vi gick ut försent! Bor lite dåligt till också (i stan...)
Men fick till detta i fjällen förra helgen!
Visa bifogad fil 153143
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var norrsken här ikväll, men vi gick ut försent! Bor lite dåligt till också (i stan...)
Men fick till detta i fjällen förra helgen!
Visa bifogad fil 153143
Jag skulle gärna försöka, och vet en plats i närheten där det kanske kan vara möjligt trots allt. Men.. hur vet man vilken tid man ska vara ute?Haha, jag missade tydligen det ikväll med en halvtimme. Nu lägger folk ut att de fotat vid 21:30.
Men det är ny chans i morgon och ev på Lördag.
Ladda ner appen Aurora.Jag skulle gärna försöka, och vet en plats i närheten där det kanske kan vara möjligt trots allt. Men.. hur vet man vilken tid man ska vara ute?
Visa bifogad fil 153168
Har sett det flera gånger här men detta var första gången med rosa.
Förut har det varit längre bort och mer centrerat. Nu var hela himlen full och det var svårt att få bra bild.
Bor i västra Värmland
Facebookgrupperna är jättebra. Jag är med i två olika och får ”förvarningar” där när det är på g.Var ute igår, men hade inte kameran med mig, så har inga bilder på när det var som starkast.
Höll på att köra av E20 på vägen hem, för då var norrskenet över nästan hela himlen och syntes från bilen, i full färd.
Åkte sen ut igen, med kameran. Norrskenet var fortfarande synligt gör ögat, men inte lika skarpt.
Jag har jagat norrsken aktivt i 10 år nu. Kan rekommendera en FB-sida, som lägger upp aktuella analyser, skapar observationstrådar och håller oss andra på tårna. Finns även mindre grupper, t ex för olika landsdelar, som lägger upp bilder. Så kan man kolla hur långt ner andra observerat och själv lägga upp bilder eller observationer.
Mobiler verkar vara lite varierande kring om de öht klarar det. Min nuvarande telefon verkar bitvis kunna fixa det med bara "nattläge", medan min förra mer eller mindre vägrade ens försöka.Vad har ni för slutartid på mobilen för att fånga upp norrskenet? Tycker aldrig jag riktigt får till det.
Jag kör med automatiskt nattläge. Har en Iphone 12 pro max. Men ställer in ljusare bild.Vad har ni för slutartid på mobilen för att fånga upp norrskenet? Tycker aldrig jag riktigt får till det.