Sv: Nordiska!

Herregud, tänk att det finns så kloka människor som tar kort på alla hinder....nu har jag ridit den 1*-iga sisådär 10 ggr och det gick jättebra!:rofl::rofl::rofl:

Har du inte hört varför? Började som en plojgrej när Tilda inte var med så hon skulle få se hindren.

Sen kom Tilda på att det var jättesmart att fota alla när vi gick, så kunde hon rida banan om och om igen på datorn i lastbilen på kvällen. :D
Och sen gå den igen dagen efter.

Den ungen kommer aldrig att rida en lång... isåfall friar hon till någon som har motorfordon. :angel:

vad hände i ponny klassen nu på nm? var de en svår banan lr va var de som hände?

jo men nåra SM kvallade fick problem som bea Olivia och Caroline. Ebbas ponny brukar ju även den vara mycket säker. och de equipagen brukar ju inte ha stopp i 1* klasser- men jag tänkte mest om de va ågot som gav extre utslag lr om de bara blev missförstånd. Jag tyckte de va jätteduktiga i övrigt de va inte så jag mena, missförstå mig rätt. Superkul för Angnes med sparkling som vann:D

Det var en tuff helg, dressyren okej för det flesta men i vårt fall blev Grålle getingstungen i skapet under skrittdelen (supertråkigt) :cry:
vi kylde och kylde, tempa o tempa och gick och gick... Gav dock dottern klartecken att starta terrängen, men med facit i hand var det nog dumt gjort.
Grålle var inte sitt vanliga hysteriska jag vid startfållan men galopperade väl iväg iaf. Banan 3080m kuperad, var den tuffaste Emma ridit och red 0a på hinder men med tidsfel.

Veterinären kollade såklart och tyckte nog han va något stel fortfarande efter ngn timme. Vi skulle skritta...

Söndagen då - gick igenom vet.besiktning så vi tänkte - vi provar banhoppningens 110 (trots proppens utlovade 105), men Grålle ville inte alls, såå kan det gå. Väl hemma sent ikväll har han feber och rör sig lite stelt i bak, veterinär tillkallad. Trist avslutning för oss., dottern superledsen förstås!:(
Men superkul för de andra. verkligen grattis.

Det var en ganska utslagsgivande terrängbana, flera svåra avsnitt som faktiskt enligt de som varit med lite längre kunde mäta sig med ** standard, beas stopp kom i en brant backe som avslutades med ett uthopp i vatten. Där flög förresten en av norskorna, den andra på det andra vattnet. Elsa fick stopp på en palisad toppad med ris. Olivia på lydnadshinder, näst sista - valde alternativet sen.

Senast ändrad:

Vad tråkigt för er! Vi har också haft väldigt mycket getingar nu det sista så både barn o hundvalp blivit stuckna flera ggr om. Har bara väntat på att en häst skulle få ett stick också.

Hoppas han mår bättre snart och att ni hinner med nån mer tävling så säsongen avslutas lite bättre.

Det var en tuff helg, dressyren okej för det flesta men i vårt fall blev Grålle getingstungen i skapet under skrittdelen (supertråkigt) :cry:
vi kylde och kylde, tempa o tempa och gick och gick... Gav dock dottern klartecken att starta terrängen, men med facit i hand var det nog dumt gjort.
Grålle var inte sitt vanliga hysteriska jag vid startfållan men galopperade väl iväg iaf. Banan 3080m kuperad, var den tuffaste Emma ridit och red 0a på hinder men med tidsfel.

Veterinären kollade såklart och tyckte nog han va något stel fortfarande efter ngn timme. Vi skulle skritta...

Söndagen då - gick igenom vet.besiktning så vi tänkte - vi provar banhoppningens 110 (trots proppens utlovade 105), men Grålle ville inte alls, såå kan det gå. Väl hemma sent ikväll har han feber och rör sig lite stelt i bak, veterinär tillkallad. Trist avslutning för oss., dottern superledsen förstås!:(
Men superkul för de andra. verkligen grattis.

Det var en ganska utslagsgivande terrängbana, flera svåra avsnitt som faktiskt enligt de som varit med lite längre kunde mäta sig med ** standard, beas stopp kom i en brant backe som avslutades med ett uthopp i vatten. Där flög förresten en av norskorna, den andra på det andra vattnet. Elsa fick stopp på en palisad toppad med ris. Olivia på lydnadshinder, näst sista - valde alternativet sen.

Äsch, inte Elsa såklart Ebba.... med det fina efternamnet:angel::angel:

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
569
Senast: Mli
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 322
Senast: hamilton1
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 661
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 724
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridkjol