Anro

Trådstartare
Fio ligger tvåa - med halva klassen kvar i dressyr, *
Sara leder, Hanna B tvåa med halva klassen kvar i dressyr **

:p

Sv: Nordiska!

Fio ligger tvåa - med halva klassen kvar i dressyr, *
Sara leder, Hanna B tvåa med halva klassen kvar i dressyr **

:p

Japp och fio var inte ens nöjd med sin dressyr....som vanligt!:D känns bekant på nåt vis...:angel:

Hon säger dessutom att terrängbanan är knixig och hon tror den kommer ge stort utslag.

Japp och fio var inte ens nöjd med sin dressyr....som vanligt!:D känns bekant på nåt vis...:angel:

Hon säger dessutom att terrängbanan är knixig och hon tror den kommer ge stort utslag.

Åh Teres ligger trea med Prescott, på 51 straff

Fr Berg 0a i terrängen, dock tidsfel hälsar mammaberg.. vet inte hur mkt än,

En av lagdeltagarna utesluten i terrängen:crazy:

Fio nolla i hoppning o slutade som tvåa!!!!:banana::banana:

Och grattis till min lilla trevliga klubbkompis som slutade 6:a bra jobbat och juniorerna vann landskampen!:bump::bump:

*kl*
Nu är jag hemma efter en lång och segdragen tävling över 4 dagar :eek: Hua det var längesedan jag var på en tävling som gick över så många dagar så jag har glömt hur segdraget det kan bli.

Min rapport:

Vet.besiktning OK

Dressyren gick OK , men han var ju spänd givetvis och jag fick inga bra övergångar inte lösgjord för fem öre så nacken kommer upp i alla övergångar både uppåt och neråt inga direkta misstag iallafall förutom spänd och kort skritt. Svårt i ett sådant program där det inte finns något att bedöma förutom alla fel man gör :D 50 straff blev det iallafall och en femte plats delad med nisse och en norska.
Men till Öveds tror jag att jag har fått snurr på dressyren.

Terrängen: Knixig och jobbig i början och sedan in på smala grusvägar, hoppade bra på dom 2 första hindren sedan blev inte så jättebra med alla trixiga svängar och (för honom) små hinder. Lite tjafs här och där. Galopperade på bra på sandvägarna, han fick bara rulla på och jag manade inte på honom förrän efter sista hindret in till mål. Red 15 sekunder över vilket var helt ok avancerade ett snäpp till fjärde plats.

Vet besiktning igen i morse: Travade som en klocka.

Hoppningen sista dagen är inte vår starka sida för han kan gå iväg rätt rejält men jag fick helt enkelt lägga in ett galoppsprång extra mellan varje linje så han kom lite nära och hoppade upp sig , då gick det bra och han blev aldrig stark förutom vid något hinder och jag red en felfri runda och slutade på andra plats :banana:

Tack alla för gratulationerna :love:jag behövde verkligen dom där pengarna jag fick.

:bow:Grattis igen då Fio (helgens boxgranne):bow:

Vi är trots allt nöjda med vår helg, även om inte resultatet kanske tyder på det. Betti fick fyllt på i bilderboken lite ;)

Dressyren gick ganska bra, några missar som drog ner och Betti fick faktiskt beröm efter klassen av dressyrdomare som inte är känd för att fjäska precis :angel:

Terrängen började jättebra, men efter några hinder gick banan tillbaks mot framridningen och då tyckte Betti att det drog mer än häcken in i skogen så där kom 1:a stoppet och så tog hon en extra titt på vattnet men i övrigt gick hon super och dotter galopperade imål på en glad och nöjd häst

I hoppningen fick både häst och dotter hjärnsläpp mot hinder 4 vilket resulterade i "stillastående krasch-hopp" på både 4 och 5a men sen hoppade hon jättebra (barrad för livet :devil:) resten.

Så Nova du behöver inte oroa dig för att slippa oss på Breeders :D

*kl*

Dressyren gick OK , men han var ju spänd givetvis och jag fick inga bra övergångar inte lösgjord för fem öre så nacken kommer upp i alla övergångar både uppåt och neråt inga direkta misstag iallafall förutom spänd och kort skritt.

Men kära vän...du har ju fattat NADA...det är ju spänd o avknäppt som gäller i år...glöm inte sprättiga framben! Därav dina bra dressyrpoäng...:devil::rofl::rofl:

:bow:Grattis igen då Fio (helgens boxgranne):bow:

Vi är trots allt nöjda med vår helg, även om inte resultatet kanske tyder på det. Betti fick fyllt på i bilderboken lite ;)

Dressyren gick ganska bra, några missar som drog ner och Betti fick faktiskt beröm efter klassen av dressyrdomare som inte är känd för att fjäska precis :angel:

Terrängen började jättebra, men efter några hinder gick banan tillbaks mot framridningen och då tyckte Betti att det drog mer än häcken in i skogen så där kom 1:a stoppet och så tog hon en extra titt på vattnet men i övrigt gick hon super och dotter galopperade imål på en glad och nöjd häst

I hoppningen fick både häst och dotter hjärnsläpp mot hinder 4 vilket resulterade i "stillastående krasch-hopp" på både 4 och 5a men sen hoppade hon jättebra (barrad för livet :devil:) resten.

Så Nova du behöver inte oroa dig för att slippa oss på Breeders :D

Nejdå, jag oroar mig inte ett dugg...jag har kollat lite på Internet o det finns massormed bra konvalescenshem som står klara o väntar på de 2 Bruna Hästarna som behöver vila upp sig hela hösten....:D:devil:

Men kära vän...du har ju fattat NADA...det är ju spänd o avknäppt som gäller i år...glöm inte sprättiga framben! Därav dina bra dressyrpoäng...:devil::rofl::rofl:

Ja det blir ju inga 30-35 straff som dom hade i toppen på OS med den ridningen...
Jag har tävlat emot Hinrich och Marius (som nu leder OS efter dressyr och terräng) i 3* och någon mer avslappnad och osprättig häst får man leta efter.
Undrar vad han hade fått för poäng i Sverige :grin:

KL

Vi red fram till dressyren inne i ridhus med bra underlag. 10 minuter innan det var dags att gå upp i
collecting ring lossnade min häst riktigt bra, lätt fram, eftergiven i sidorna och bra framåtbjudning.
På väg upp till collecting ring började hjärnspökena ge sig till känna och häst såg monster överallt. Från collecting ring
skulle man sen gå ytterligare en bit upp genom en skogsdunge för att komma till själva dressyrbanan. Om möjligt lyckades
hästen hypa upp sig ytterligare lite till på väg dit. Jag fick knappt hästen i galopp när jag cirklade runt banan i väntan
på startsignal, hästen var som en spänd som en stålvajer och stel som en planka och gick inte fram för fem öre. Att
det var lite djupare underlag gjorde inte saken direkt bättre.
Det var bara att försöka rida så gott det gick. Det blev taktfel och vingligt nästan hela vägen och jag var inte lite
besviken efter avslutad ritt och jag kom lindrigt undan med 58,34%, min egen gissning var 51%...

Fina hinder på terrängbanan men väldigt svängig och med i princip alla hinder på de första 1000 m, sen var det 1600 m
på berg-och-dalbana slinga i skogen. Optimaltiden skulle bli väldigt svår att klara. Inte så stora hinder på banan utom de
två första som låg på 115-125 i bakkant, sen blev det betydligt lägre.
Vi kom iväg bra och fick ett fint första språng över potatishindret men sen blev det en del tjafs för sen skulle det
bromsas och svängas en hel del. Det blev ändå en fin runda, jag tabbade mig på banken och litade idiotiskt nog inte
på hästen så blev det också ett dåligt upphopp men i övrigt kändes banan lätt. Vi red in 30 sek över tiden och det
var en ok tid på den banan. Det var först efter sista hindert och spurten upp mot mål som jag släppte lite tygel och hästen
fick sträcka ut en liten bit.

Banhoppningen var förhållandevis enkel med långa transportsträckor. Jag red i väg hästen till näst sista räcket och hon
blev lite flack och la en bakhov så bommen trillade men det var ändå en hygglig runda. Lite väl på hugget kanske men inte
helt hysteriskt som i Bunge.

Tyvärr ingen fullträff i Starum men jag är väldigt nöjd med hur hästen utvecklats i terrängen.

http://s82.photobucket.com/albums/j...view&current=NordicBalticCHStarumNoAug-08.flv

KL
Oj vilken helg. 11 timmar i lastbilen var en resa som hette duga. :crazy: Med smala vägar, tull, vägarbeten, bulgarer, polis och mot slutet en mopedist som trodde att jag skulle förlora om vi krockade. :crazy:

Hanna var helnöjd med dressyrpoängen men insåg snabbt, att utan den och den missen, kan det bli bättre. :D Hon red på kandar och då kommer han inte undan lika lätt. Lite andra nackdelar dock. Terrängen var Vincent den trogna vännen. Han och gamle Vindy var de 2 som nollade av YR. Resten av YR hade ett stopp eller vägrade ut sej. I hoppningen svek nerverna på ryttaren och de fick ett stop på andra hindret. Rev sen 4 men det var ryttaren ganska nöjd med, värre med sin egen miss.

Lillasyster red en rel jämn dressyr efter att knappat kommit in på banan. Man skulle över en stock-kant som han stegrade sej för. Terränghästen! :rofl: Han är fortfarande öppen i formen men hyfsat stadig nu. Nästa år så.. I terrängen blev ryttaren lite nervig vid vattnet och glömde rida, så de fick ett stop. Tydligen var det lite klurigt där. I hoppningen fick de 3 ner och det var hästen som fixade att det inte blev fler. (Lite synd om henne då hon inte ifck startsignal när hon kom in utan fick vänta länge... sen när hon väl fick den och red mot start så sa de att hon var finska. Hon felfokuserade en hel del kan man väl säga.) Ganska irriterad på sej själv men glad på hästen som redde ut en hel del. :D

Lady var stoig och gick och skrek på Dumle. Fick 56 i dressyren. terrängen nolla men de safade på ett ställe då hon blir lite stark mellan hindren ibland. Förmodar att det är för hon inte är tillräckligt stark i kroppen så när det är nerförsbacke väljer hon lättaste sättet. Sen ett pet i hoppningen när ryttaren fastnade i handen.
Hon hoppade dock alla oxrar och trippelbarr utan problem och de har varit ett ororsmoment ett tag. Men hon blir starkare och starkare. Skönt!

Roligt för juniorerna att det funkade för dem. Och såklart för de seniorer som lyckades! :bow: Dock var det bottennapp för YR både här och i Frankrike.

YR saknade GF jättemycket. Utan en riktig lagledare - inget lag. Mycket gnissel och lite ridå när lagryttaren som vägrade ut sej stack hem. Laganda - nada. :devil:

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
569
Senast: Mli
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 322
Senast: hamilton1
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 661
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 724
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridkjol