Ni som jobbar natt, hjälp mig.

Äh, det är i min värld inget konstigt. Att sitta ned och äta på morgonen är slöseri med tid. Hellre tar jag en tallrik fil och flingor samtidigt som jag stoppar fötterna i skorna än går upp 5 minuter tidigare. Det är också ganska vanligt förekommande att jag tar på mig strumpor och tröja medan jag sitter på toa. Mjukstart på dagen har jag aldrig förstått mig på. Det sker inte ens när jag är ledig eftersom hundarna dansar hambo av glädje när jag vaknar och då är det bara att hoppa upp och ge sig ut med dem i någon timme.

Ha ha jag kan också klä mig samtidigt som jag sitter på toa.

Aldrig varit något för långsamma morgnar.

Upp, toa, borsta tänder, kläder, mat i handen eventuellt. Ut genom dörren. Max 10-15 minuter.

Tack för allas tankar.
Ja min sambo måste träna för att inte ha ont i kroppen så det är ändå helt ok enligt mig. Att mocka och fixa stallet tar mig ca 15-20min inkl utsläpp, så det är inget jag känner att jag inte kan med att göra när jag kommer hem isåfall.

Jag har tagit natten så får vices hur det går....kanske passar mig perfekt....lite orkig dock dock då jag redan har lite sömnproblem och hade en stresskollaps i somras (min kropp slutade fungera som den skulle, dom i butiken misstänkte stroke = ambulans till lasarettet och läkarna vågade inte utesluta en tia attack då det syntes något på hjärnrönthen...
Då jag nu kan klara mig på 4-5h sömn i några dagar i rad nu så hoppas jag att jag kan fixa det på 7-8 på dagen. Sedan är ju tråkigt att de flesta aktiviteter jämt ligger på morgon/fm men men tiden lär väl utvisa hur det kommer att gå om jag nu inte lyckas hitta något innan.

Såg nu att det var väldigt mycket stavfel i mitt svar, hoppas det går att förstå trots allt. En tia vågade inte uteslutas pga symptomen och en stroke uteslöts då det inte syntes några förändringar på röntgen.

Tror det kan bli tufft att aldrig ha jobbat natt och börja med 5 i rad, det tar tid att komma in själva jobba natt svängen. Å andra sidan har du korta pass så kanske kommer det att funka bra ändå. Jag tycker inte att man behöver sova så mycket längre när man jobbar natt men optimalt är iallafall minst 7 timmar.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 811
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 993
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 418
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 216
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar