Jag äter ju min frukost när jag kommer hem på förmiddagen vid 10-10.30 tiden. Jag är inte särskilt hungrig vid 5-6 tiden så även med inplanerad tid skulle jag inte få i mig mer än en joghurt eller en banan. Tro mig om jag kunde planera och genomföra att kunna sova i vettig tid, hade jag gjort det. Lätt. Men jag har försökt och misslyckats. Alltså försöker jag göra det så gott jag kan. Vilket innebär jag jobbar så få mornar som det går och de gånger jag måste göra det ser jag till att få minst 2 timmars sömn på dagen för att kompensera de få timmarna under natten.
Jag mår bäst av att jobba natt och få sova ostört mellan ca 7-15. Men nu går det inte längre då det jobbet inte finns kvar som det gjorde då och jag inte hittar rena nattjobb här inom vården. Så jag gör det bästa jag kan av situationen. Vore det inte ett sånt kaos inom Polisen så hade jag nog gått tillbaka dit. Men även arbetstiderna där är bättre så är arbetsmiljön rena katastrofen och värre kommer det att bli. Så jag avvaktar. Kanske inser någon idiotin och skrotar omorganiseringen. Isåfall är jag direkt tillbaka. Tills dess får jag varannan vecka ha det jobbigt och varannan vecka har jag lugna och sköna mornar (eller mer förmiddagar)