Ni som förlorat Er vän

Sv: Ni som förlorat Er vän

Jag har alltid haft två hundar. Så när min ena blev gammal och fick tas bort så skaffade jag en till på en gång. Dels för att det kändes bra för min egen skull att ha en till att bry mig om och skingra tankarna på den förra med. Och för att den andra inte skulle bli ensam.
När jag sen fick ta bort den andra gamla skaffade jag ny ganska fort igen.

Jag tror det är helt individuellt hur vi vill sörja och när vi känner oss redo för att börja om. Vissa vill vänta, andra vill ha nytt på en gång eller redan innan den gamla måste tas bort.
Inget sätt är bättre eller sämre än det andra.

Jag tror inte heller att ens djur skulle tycka att man sviker dem för att man har en ny vän. De vill säkert att matte/husse ska vara lyckliga. Och är de det med ny hund så ska de ha det.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 775
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 782
Senast: geting
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 650
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 895

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp