Ni som är uppfödare

F

Fjunet

Säljer ni valpar till någon som när hunden blivit över sex månader, tänker ha hunden på hunddagis medans ägaren jobbar? Tycker ni att dagmatte är en bättre lösning?

Jag vet att det inte är så populärt att lämna bort sina hundar mer än 4 timmar om dagen, men alla är ju faktiskt inte långtidssjukskriva eller har möjlighet att jobba deltid...

Sv: Ni som är uppfödare

Jag skulle inte ha något problem med det. Viktigast är att hunden slipper ligga själv många timmar per dag och att den stimuleras fysiskt och mentalt varje dag. Hur ägaren löser det är upp till just ägaren.

Mvh,
Duvan

Sv: Ni som är uppfödare

Vi har inga problem alls med det. Dock så har vi inte så många som har sina hundar på hunddagis då det oftast är bönder som är hemma och arbetar hela dagarna. =)

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 373
Senast: Gunnar
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 077
Senast: TantAgda
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 482
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 111
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar