K
Klockmalvan
Sv: Ni med småbarn, jobb hela dagarna och hästar hemma....
äh
tio tecken
ids inte diskutera.
äh
tio tecken
ids inte diskutera.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det viktigaste är väl att familjen mår bra och alla är nöjda?
Men om man vänder på det, ni som är hemma flera timmar varje vardag med barnen, hur får ni tiden att gå?
Ja, men det var väl inte det som diskuterades här? Utan hur man får ihop ekvationen jobb + barn + hästar. En lösning är: låt nån annan ta hand om barnen. En annan lösning är: sälj hästen. En tredje lösning är: Ha hästen på lösdrift och rid den sporadiskt. En fjärde lösning: sluta jobba heltid.
För barnens del så kan säkert alla lösningar fungera bra. Så länge där är någon som tar hand om dem, så tror jag inte det gör så mycket om det är mamma eller pappa eller farfar eller nån annan. Men trådens ämne var ju inte "Hur mår barn till mammor som ägnar kvällarna åt stallet istället för åt familjen?" utan "Hur får man ihop småbarn och jobb och hästar tidsmässigt?".
.
Men om man vänder på det, ni som är hemma flera timmar varje vardag med barnen, hur får ni tiden att gå?
Välplanerad lösdrift! runt-om-skötseln av hästarna tar en vanlig dag 10-15 minuter om jag är effektiv (3 hästar).
Fylla på vatten, slänga in hö/silage i foderbaljorna (fri tillgång), mocka ur eventuell skit, och se till att alla djur är hela och friska.
Får man en halvtimme över kan man ta en snabbtur, bara att knata ut, kratsa hovar och slänga på ett träns så är man igång.
Förlåt om jag varit lite otydlig, fler frågor någon ?
Då rider du barbacka på oklippta hästar, gissar jag? Eftersom du inte behöver lägga på täcken, borsta eller sadla? Och har så fina hagar att hästarna aldrig blir leriga eller smutsiga?
Är det värt att ha häst om man bara ägnar 10-15 minuter per dag åt dem? Jag kanske var överambitiös med mina hundar men vi promenerade ca 1 mil per dag och utöver det någon slags träning 30-60 minuter ett par dagar i veckan och kanske 1 heldag på klubben. Jag skulle ha svårt att ha hund om jag inte kunde ha det upplägget.
Ja, men det var väl inte det som diskuterades här? Utan hur man får ihop ekvationen jobb + barn + hästar. En lösning är: låt nån annan ta hand om barnen. En annan lösning är: sälj hästen. En tredje lösning är: Ha hästen på lösdrift och rid den sporadiskt. En fjärde lösning: sluta jobba heltid.