Ni får tycka vad ni villl, men travare...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare MissMandis
  • Startdatum Startdatum
M

MissMandis

Ni får tycka precis vad ni vill, men jag vill ba säga att travare INTE är hopplösa. Ni som säger att de är så himla och inte kan någonting, där har ni fel, fel fel, FEL!
Jag hyr en travare som kan galoppera, hoppa, skänkelvikning, framdelsvänding, rygga... MED TRÄNING SÅ GÅR DET!
//från en som vet att det går bara man vill :bump:

min travare kan också det..när jag köpte henne kunde hon typ skritta trava svänga och galoppera i vänster galopp..
men jag jobbar hårt med henne!!

Snääääla!
Det finns ganska så nya sådana här inlägg, kan du inte skriva där i stället!
Alla dessa "travar duger" börjar bli väldigt tjatiga!

Jag håller med fullständigt jag har en underbar liten travartös på 5 år som gör stora framsteg mest varje dag känns det som.. :D Dom är väldigt goa o tacksamma att hålla på med!!

Hur orkar ni? *suck*

Finns det inget vettigare att diskutera?

Av alla trådar att döma så tycker folk det de tycker om detta ämne och lär inte ändra sig.

Varför en till tråd om detta uttjatade ämne!!!

Ska jag börja skriva sura trådar om att mitt halvblodssto diskrimineras för att hon inte får starta i travlopp :confused:

Vad har det med denna diskution att göra att ditt halvblod inte får tävla i trav? Hon skulle ändå inte ha en chans... ;)

Håller med MissMandis!! Samt att dom är väldigt kloka, vetgiriga, lättlärda o s v

Vad spelar det för roll hon får inte ens starta NI ÄR RASISTER som är rädda för att bli slagna av ett halvblod.. Sluta se ner på halvblod det är lika mycket värda som era travare..

Håller med dig!
Det är skit orättvist att halvblod inte får tävla trav, travhästar får ju lov att tävla i hoppning, dressyr m.m.
Och min kompis halvblod travar jättesnabbt, den har till och med travat i från en travare.
Så varför skulle inte halvblod vara lika bra som travare på travbanan. Nej halvblod kan göra minst lika bra resultat som travarer på banan.

Obs ett ironsikt inlägg! :angel:

Jag ville bara ironisera lite över att travare framställs som den perfekta hästen och att alla som har travare som ridhästar tycker att vi som valt andra raser är rasister för att vi inte älskar travare.
Jag ville visa att det förstås fanns rasism inom travet, precis som inom galoppen och överallt annars i världen! :D

Det är inte rasen vi älskar utan individen... sen försöker man anpassa individen efter våra krav och intressen :idea:

Jag är ingen ras fantast eller trav fanatiker... jag har travare gör att jag jobbar med trav...
Skulle jag syssla med hoppning skulle jag förmodligen ha en annan ras.. :cool:

Det är inte rasen vi älskar utan individen... sen försöker man anpassa individen efter våra krav och intressen :idea:

Jag är ingen ras fantast eller trav fanatiker... jag har travare gör att jag jobbar med trav...
Skulle jag syssla med hoppning skulle jag förmodligen ha en annan ras.. :cool:

Nu tror ja det vart rätt? :confused:

sluta tjata om dom där jävla hästarna kan och inte kan.

allt är individuellt endå.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 359
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 398
Senast: ildiko
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 522
Senast: corzette
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?