Gud va ni är gulliga, hör av er via PM. Självklart betalar jag!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Exakt!Välkommen till the outcasts
Tyvärr har man ju den där känslan, vågar jag säga något? För visst blir man alltid bemött annorluna efter man talat om för folk om AS.
Blir ju inte alls samma reaktion on man berättar om en deprission då är man en ledsen människa liksom men har man AS är man ett skal av en människa utan känslor typ
Det där med att tänka på vad folk tycker och tänker växer bort med åldern, jag lovar.Jag har också nära kontakt med djur, har haft en ilsken hund som skulle avlivas stor och ''farlig'' ras tog hem honom och blev världens mysigaste.
Hade mitt älskade sto som ingen annan kunde hantera, hon verkligen högg efter folk men var som ett lamm mot mig
Hade en valack som verkligen inte gillade mig dock Men han gillade ingen, hade tufft tidigare i livet och jag blev direkt rädd för honom.
Dock kan jag inte få en nära kontakt med andra människor nära mig, då tänker jag för mycket på hur dom ser mig ''Men gud vad gör hon ser ju inte klokt ut'' osv. Har dock blivit lite bättre på att skita i vad folk tycker men bara lite.
Hur man vet att man är aspie: Teoriprov imorrn. Nervös? You bet. Inför provet? Nä, kan jag inte påstå. Inför en ny plats och fotoautomater och inställningsbara stolar och risken att göra klart provet först och gud vet allt? Oh ja!
Exakt!
Vi aspies är inte mer olika det "vanliga" folket än dom är mot varann, vi funkar lite annorlunda bara och i mitt fall har jag ett helt annat tänk, jag är den som löser problem snabbt som andra skapat samt är självgående och tre steg före hela tiden, dessutom skiter jag i auktoriteter för har jag rätt är det mig dom lyssnar på och rättar sig efter, inte tvärt om och nu vet dom flesta det. Gör man på mitt sätt blir det billigt, enkelt, hållbart och funkis.
Hur man vet att man är aspie: Teoriprov imorrn. Nervös? You bet. Inför provet? Nä, kan jag inte påstå. Inför en ny plats och fotoautomater och inställningsbara stolar och risken att göra klart provet först och gud vet allt? Oh ja!
Ödmjukhet? Var kan man ladda ner det? Jag har inte haft fel sen -58Jösses, där beskrev du mig! Nästan läskigt väl. Precis sådan är jag också. På arbetet brukar jag på ett lite skämtsamt sätt hävda att jag alltid har rätt, att jag inte har haft fel sedan -81 (då jag föddes), men faktum är att det stämmer
Tur man är ödmjuk!
Tack!Grattis!
Har inga riktiga vänner alls tyvärr. Har ASJag vet att jag inte är ensam om att ha AS här
Jag är inte intresserad av andra former inom autismspektrumet utan nu är jag intresserad av att läsa från dom som har samma som mig - asperger för att få så liknande problematik som min som möjligt. Hoppas det kan respekteras.
Jag skulle vilja höra från er hur eran situation med vänner ser ut. Orkar ni umgås med folk, trivs ni med andra och framförallt, kommer ni överens med andra?
Jag känner på sista tiden att jag glider ifrån mina vänner. Varför vet jag inte. Det kan ju också bara vara en känsla jag har men det är så det är iaf.
Hur ofta träffar ni vänner, tar en fika på stan med någon m.m? Hur ser erat sociala liv ut?
Jag vill ha energi
Jag går just nu på antidepressiva sen två veckor. De tog även blodprov när jag var hos läkaren. Men antagligen beror min trötthet pga hjärntrötthet. Så just nu är jag sjukskriven på 25% så förra veckan hade jag mer ork än vanligt, men den här veckan är jag trött.Jag med Jag vill göra saker. Jag vill campa i skogen med pojkvännen, gå på dags långa promenader och rida 3 dagar och sova i tält i mellan och massa annat.
Men det går inte.
Vet inte om du går på något slags piller men kan bara rekomendera rosenrot, finns på apoteket. Gav rådet till en annan användare förut men det gäller egentligen alla AS eller ''bara'' orkeslös.
Är fortfarande orkeslös men har mer ork än förut, tar bort det värsta liksom. Göra saker är lättare.
Det är inte en pina att gå till toan och kissa utan bara något jag måste.
Dålig på att förklara men om du orkar prata med personal på apoteket eller någon doktor kan de nog se om det är något för dig.
Jag bara köpte och proppade i mig men det är nog ingen bra ide om man äter andra piller