Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har ju inte en "ren" diagnos, det står "Asberger relaterad problematik" som är lite "blanda och ge", mycket stämmer, lika mycket stämmer inte för att jag skulle vara "ren" aspie, däremot känner jag två äkta aspies och vi har skitkul tillsammans, kan diskutera vaf. som helst utan att nån blir kränkt eller förbannad. Alla människor är olika, aspies också för ingen är den andra lik som jag träffat.@Elementary Det kanske är en av @MacGyver s svårigheter. Att inte förstå hur andra fungerar. Och inte förstå varför vi inte kan göra X, för det kan ju han(?) så då borde vi också klara det.
Eller hur man ska uttrycka sig på ett bättre sätt, det finns ju så många saker man kan ha det svårt med.
Men jag ska inte sätta ord i munnen på dig mer MacGyver, men för min del är du välkommen även om du är lite klantig
Jag har ju inte en "ren" diagnos, det står "Asberger relaterad problematik" som är lite "blanda och ge", mycket stämmer, lika mycket stämmer inte för att jag skulle vara "ren" aspie, däremot känner jag två äkta aspies och vi har skitkul tillsammans, kan diskutera vaf. som helst utan att nån blir kränkt eller förbannad. Alla människor är olika, aspies också för ingen är den andra lik som jag träffat.
"Klantigheten" kommer av att jag slutat bry mig, går det åt fanders är inte det hela världen och vill folk bli förbannade på mig så varsågod, det bjuder jag så gärna på. Konstigt bara att ingen är förbannad på mig IRL för jag är likadan där som här.
Tack!Grattis @gul_zebra !
Kul för dig att du skiter i om folk blir förbannade. Skiter du i om du sårar folk när du går på som en ångvält utan att bry dig också?"Klantigheten" kommer av att jag slutat bry mig, går det åt fanders är inte det hela världen och vill folk bli förbannade på mig så varsågod, det bjuder jag så gärna på. Konstigt bara att ingen är förbannad på mig IRL för jag är likadan där som här.
Jag vill ha energi
Fick just sms av mamma att jag ska till läkare imorgon om aktivitetsersättning. Vad tiden gått fort, trodde det var nästa vecka
Undrar om jag också rusar ut, det har hänt förr
Jag har en läkare knuten till öppenvården så hon har varit väldigt trevlig, och kunning när det kommer till diagnosen.
Men.
Så många olika sorters läkemedel jag fått prova
Voxra var nog mest intressant. Så livliga drömmar att jag inte kunde skilja dem från verkligheten + att jag fick typ ADHD. Blev hyperaktiv och kunde inte koncentera mig på något i längre än 5 sekunder. Inte ens jag orkade med mig själv.
Min ordinarie läkare är skitbra. Men nu blev jag kallad till någon dryg rövhatt. Några citat från hen:
"Vad har du sökt för jobb? (Inget) Nähä?! (Jag har ju aktivitetsersättning för att jag ska gå på dbt..) Det finns ju helgjobb!"
"Jag tänkte skriva ut den här sömnmedicinen. (Jag kan inte ta sömnmedicin pga har barn) Det är jag som är läkaren."
Men, vad är DBT?
Så är det, jag var ju som jag skrev tidigare, också mobbad. Min tillflykt blev musiksalen eller vaktmästeriet där jag fick komma och gå som jag ville, musiksalen hade jag tom. egen nyckel till och musikläraren var en helskön typ som såg hur jag led alla helvetes kval och aldrig fick vara ifred för mina plågoandar. Min fröken ja, den kärringen var ett annat kapitel,,,,,,Jag är också klantig med hur jag uttrycker mig, men blir mycket bättre av att skriva på buke. Man blir ju nästan halshuggen om man skriver ett litet fel
Vi var 3 tjejer i skolan från årskurs 4 till 9 med AS, en var väldigt speciell högljudd ville allt på sitt sätt annars kunde hon kasta stolar runt sig, en annan som var mest normal men introvert hon var med i tjejgänget och sådär, sen jag som var ensam, mobbad och sökte mig till ensamheten och djuren.
Jag ogillar barn starkt, så jag brukade på vara med teknik läraren 65 år något när han inte gjorde något och vi borrade skit och spikade ihop saker bara för att, och som tack fick han min lagade matlåda från hemkunskapen. Win-Win
Jag vet inte riktigt din ålder men i mina ögon är du en skön gubbe() med glimten i ögat. Dock är det väldigt lätt att glimten försvinner i text och du förvandlas till en skitstövel istället.
Och man behöver inte ändra sig för att andra ska gilla en/inte hata en men då får man vara beredd på att bli påhoppad och kanske utfryst, tyvärr.
Jag ansvarar inte hur folk vill tolka mig, det problemet äger inte jag.Tack!
Kul för dig att du skiter i om folk blir förbannade. Skiter du i om du sårar folk när du går på som en ångvält utan att bry dig också?
Du ansvarar för hur du uttrycker dig, det kan du inte lägga på någon annan.Jag ansvarar inte hur folk vill tolka mig, det problemet äger inte jag.
Du har helt rätt, jag hoppas ni kan skita i det där. Så många har öppnat sig så självklart i den här tråden, det är fint att se hur ni tar hjälp av varandra. Låt inte någon som inte kan uppföra sig förstöra det.Du ansvarar för hur du uttrycker dig, det kan du inte lägga på någon annan.