Nerslagen i skolan

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nerslagen i skolan

Jag tycker att det låter konstigt att inte Minis kompis och hennes föräldrar ska vara med på mötet. De slog ju henne också! Har du ringt hennes föräldrar för att höra om de vet om att mötet ska äga rum? Finns det någon annan på skolan du har förtroende för, skolsyster, kurator el.dyl som skulle kunna vara ett stöd för er på mötet?

Ersättning för mp3:n, en offentlig ursäkt (de kan gott komma in i Minis klassrum och be om ursäkt) samt deltagande i antimobbinggrupp låter bra. Skulle det bli mer hot och dyl så bör de stängas av!

Jag tycker Mimmipiggs förslag om att ta dem en och en lät bra, då blir det inte samma sammangaddning och man kan lättare slå hål på deras historia.

Sätt dig ner och skriv upp alla tillfällen då de kränkt er för att deras föräldrar ska förstå hur det ligger till. Lycka till på mötet!
 
Sv: Nerslagen i skolan

Polisanmäl! Av vad du har beskrivit verkar de här killarna dessutom vara empatilösa svin som jag tvivlar på bättrar sig ändå = byt skola. Pojkarna alltså, inte din dotter. Det kan du kräva, det är både misshandel och olaga hot. Jag är i din dotters ålder och känner till den typen, de ger sig inte.
 
Sv: Nerslagen i skolan

Föräldrarna lär knappast kunna hjälpa till, antingen så bryr de sig inte eller så har de ingen kontroll.
 
Sv: Nerslagen i skolan

Skolbyte tror jag inte det kan bli. Vi har bara en skola här och att de skulle flyttas till en annan ort i kommunen är knappast troligt.
 
Sv: Nerslagen i skolan

Tänker på din dotter, hur stark hon ändå verkar vara, skickar styrkekramar till er!!

Går killarna i samma klass? Då kan de gott dela på dem!

Och sen tycker jag att de ska punktmarkeras på alla raster av lärarna eller mentorerna för att visa att de inte accepterar deras betende...

De ger sig ju på alla även de yngre flickoran som gungar, vilken ålder kan de vara i ,varför reagerar inte deras föräldrar?

Jag skulle bli jättearg om äldre killar puttar ikull yngre tjejer och puttar ut dem ur gungorna...och den ända som regarera på det är en 14 årig tjej som står upp emot dem...fy fan vilken engagerad skola som låter dessa hålla på!

Hoppas att ni får något vettigt ut av mötet imorgon och stå på er!
 
Sv: Nerslagen i skolan

Killarna går i olika klasser.

Om andra föräldrar reagerat på deras uppförande har jag naturligtvis ingen aning om.
 
Sv: Nerslagen i skolan

Nu har jag och dottern pratat igenom gamla incidenter med de här killarna och jag har blocket fullt med anteckningar om diverse övergrepp. Mötet är om några timmar. Får väl se om de kan ge mig en anledning att inte anmäla.

Tack för länkarna Pigleton m.fl.
 
Sv: Nerslagen i skolan

Lycka till på mötet.

Hoppas föräldrarna är vettiga & det kan bli ett slut på det hela.

*lyckospark till er båda*
 
Sv: Nerslagen i skolan

Jag har ringt skolverket och de tycker som jag att jag går på mötet för att få en anledning till att inte anmäla. Och den anledningen ska vara ett rejält åtgärdsprogram.
 
Sv: Nerslagen i skolan

Vilka jävla blöjligister!! :mad: Tragiskt nog så är dylika beteenden ofta inlärda hemifrån. Hoppashoppashoppas att detta inte är fallet utan att slynglen har vettiga föräldrar som verkligen tar tag i det här. Tur att Mini har en morsa med "lite" (:angel:) studs i, stå på dig! Och för h-e, polisanmäl! Det finns inga andra konsekvenser som räknas när fysiskt våld använts.

*värsta peppkramen till er båda*
 
Sv: Nerslagen i skolan

Jag är en pitbull när jag blir arg.:devil::devil:





*Och nu får jag halva hundforumet på mig dessutom*
 
Sv: Nerslagen i skolan

Låter bra.
Om inget annat så kan du framföra om bättring inte sker, så kommer det göras en anmälan hos polisen.

Då får grabbarna & föräldrarna en chans att tänka över & ta tag i problemet.
Misslyckas det så vet dom vad som händer helt enkelt. Dom fick sin chans att börja uppföra sig som folk.

Är lite förundrad fortfarande att Mini fick på öronen för hon satte den killen på plats. Vilken signal ger det till mobbarna??

Ser fram emot en rapport senare ikväll om hur det har gått.
 
Sv: Nerslagen i skolan

*funderar på vad som är värst - hundforumsgänget eller ett par finniga moppeslyngel* No contest... :angel:
 
Sv: Nerslagen i skolan

Rapport kommer. Troligtvis inte före 21:30 då dottern slutar chatta med sina kompisar. Har en känsla av att hon vill göra det i kväll.
 
Sv: Nerslagen i skolan

Vår dotter var också illa utsatt under högstadietiden. Hon fick i tre års tid höra elakheter om sitt etniska ursprung (K är född i Kina), samt ta emot en massa knuffar och tjuvnyp. Bakom detta var ett gäng killar i årskursen över.
Kulmen nåddes när ett par av dem knuffade in henne i ett skåp och sparkade henne i ryggen när hon passerade dem i en korridor. Jag kontaktade omedelbart kuratorn som i sin tur kallade in anti-mobbinggruppen på skolan. Föräldrarna kontaktades omgående och ombads infinna sig på skolan, grabbarna plockades in och placerades en och en i enskilda rum med sina respektive klasslärare i väntan på att mammor och pappor skulle komma.

Till all lycka reagerade killarnas föräldrar vuxet. En pappa tog bokstavligen sin grabb i nacken, tog honom med sig till K och sade åt honom att be henne om ursäkt vilket han också gjorde med tårar i ögonen.
En annan av killarna gjorde samma sak.
Kuratorn pratade med dem också för att få reda på varför de utsatt K för sådan behandling, kallat henne ful, äcklig o s v. Då kröp det fram att de egentligen tyckte hon var söt, men K hade pojkvän och var inte intresserad.
Grejer är att efter det fick hon vara ifred. Hela skolan visste om att föräldrarna kallats in, några hade sett den arga och bestämda pappan.
Ingen annan besvärade henne mer och när hon gick i åk 9 var det lugnt på alla plan.

Det lönar sig att som du gjort nu markera och säga ifrån med tydlighet. Vi var tydliga med att tala om att polisen skulle vidtalas om något sådant upprepades igen.
K var förstås ganska skärrad först, men kommenterade det hela efteråt med att det egentligen inte är elaka killar ”de har bara inte fått lära sig hur man uppför sig”.
 
Sv: Nerslagen i skolan

Detta var nog nåt av det värsta jag har läst på mycket länge! :eek:
Jag hade sett till att dokumentera Minis skador med foton, vart enda blåmärke, skador på kläder o mp3 mm. Hon ska även skriva ner hur hon kände sig rent psykiskt när de hoppade på henne.
Om inte skolan tar tag i detta på ett för dig nöjsamt sätt, så gå till tidningarna! De frossar i sånt här o jag tycker gott att skolan ska stå till svars offentligtom de slår bort det!

Polisanmäl pojkarna!!! Eftersom de upprepade gånger har uppfört sig som idioter så ska det polisanmälas så de finns i rullorna om de fortsätter sin "kriminella bana".
Jag hoppas att ung:devil: har vettiga föräldrar som tar tag i problemet omedelbart!
Ser fram mot din rapport från mötet!
Vilken tur att Mini har en pitbull till mamma! :bow::banana:
 
Sv: Nerslagen i skolan

Hoppas mötet gick bra och att Mini får ersättning för trasiga prylar och upprättelse (heter det så?) för skador och att hon mått dåligt.
Tycker också ni ska fota blåmärken osv. Bra att ha som bevis vid behov. Håller tummarna för er och hoppas killarna får ett redigt straff
 
Sv: Nerslagen i skolan

*kl*

Hoppas mötet gick bra och att de har vettiga föräldrar som inser allvaret.
Om föräldrarna inte går att prata med så är det svårt att komma tillrätta med skiten. De ger sina barn rätt och står bakom dem oavsett vad för helvete de ställt till för andras barn.

Det är därför skolorna många gånger går bet på mobbare - de får inte mobbarnas föräldrar med sig för att dessa föräldrar blir defensiva och inte kan svälja prestigen för sina barns bästa. Vet faktiskt inte ens om polisanmälan hjälper i sådana fall, men det bör ändå göras då - som en tydlig markering och som dokumentation utifall trakasserierna fortsätter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 075
Senast: Bexzor
·
Småbarn Hur lärde du dig att simma? Fick du någon simundervisning i skolan, eller genom kommunen, privat? Hur har du gjort med dina barn, lärt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 614
Senast: Lingon
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 168
Senast: Modest
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 293

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp