Nerslagen i skolan

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nerslagen i skolan

Blir väldigt ledsen av att läsa det som hänt Mini, herregud hon är ju inte alls ful, tösen är skitsöt det jag har sett på bilder.

Jag håller tummarna ang mötet & att föräldrarna är resonliga, förmodligen så kommer dom skydda sina nära & kära. Kan ni inte bjuda in kompisen oxå & ev. andra som kan vara vittnen till händelsen som kan styrka att det faktiskt ha hänt så ni slipper tjabba om att dom har aaaaaldrig slagit på Mini??
 
Sv: Nerslagen i skolan

Allt ska polisanmälas och även fast skolan gör en anmälan borde ni göra en själva också! och se till att dokumentera allt som de här killarna gör och säger, tillsammans med tid och datum givetvis. Skulle någonting hända som gör att det blir rättegång och liknande kommer ni att vara hjälpta av att det finns dokumentation och inte bara minnen att falla tillbaka på. Lycka till, hoppas att detta löser sig på bästa sätt
 
Sv: Nerslagen i skolan

Varför? Tja för att de tycker att hon är äcklig och ful och ska dö som de uttryckte det.


Jag ska skriva mer men det känns jävligt alltihop. Måste nog ha lite kaffe först.
:eek: Men hjälp!
Vad är det för fel på folk?
Hoppas verkligen dem där killarna får ett ordentligt straff!
 
Sv: Nerslagen i skolan

Har inget att tillföra, men vill förstås också ge mitt stöd/deltagande! Usch, vad jobbigt. Jag förstår att ni båda är Arga!! Hoppas mötet ger något!
 
Sv: Nerslagen i skolan

Funderar lite på mötet. Vad hade ni krävt för åtgärder för att vara nöjda? Ersättning för mp3n så klart, men annars? En ursäkt från kilarna och sen är allt bra igen tycker jag inte räcker. Vad kan jag ställa för villkor? Att killarna deltar i nån sorts antimobbprogram? Räcker det?
 
Sv: Nerslagen i skolan

Prata med skolan så att de får möta Mini och Snuffsan en unge i taget först.
Dels för att de inte ska kunna utöva makt genom att vara flera i rummet men också för att de ska kunna prata fast sig, är de en och en kommer inte deras historier att följas åt.

Min dotter och ett antal tjejkompisar hade i mellanstadiet problem med en kille som slogs och drog i håret osv.
Jag frågade dottern varför de inte gaddade ihop sig och spöade honom?
Dagen efter åkte han på dyngsmörj! Tjejerna plockade ner honom på backen och killarna stod och skrattade åt tuffingen, det var nog det som tog mest. Han hade dock vettiga föräldrar som själva trodde att en sån åtgärd kunde vara av godo.
Det lugnade faktiskt ner sig men efter ett tag började det ta fart igen då valde föräldrarna att flytta honom till centralortens skola.
Två år senare började dottern också i samma skola och då blev skolbussen ett ställe där han satt och skrek längst bak i bussen om knulla och suga osv. Återigen klagade dottern och jag svarade att hon skulle trycka upp han i väggen och be honom hålla klaffen!
Det gjorde hon, han skrek och härjade i två mil och när han skulle kliva av klev min dotter upp och spärrade vägen för honom tog tag i jackbröstet och lyfte upp honom mot sätet med en hand och sa lugnt att "nu håller du käften"!
Hela bussen inklusive chauffören gapskrattade! Det tog!
Sensmoralen i denna berättelse är att:
Underskatta aldrig en tjej, speciellt inte en tjej som började mocka skit när hon var så liten att skaftet på mockskyffeln fick sågas av med hälften!
Nu var ju inte detta på samma nivå som erat problem men ibland måste man få säga ifrån. Polisanmäl i vlket fall som helst din dotter ska ha ersättning för sitt lidande och sina trasiga prylar, och killarna ska ha en näsbränna som känns och som sätter spår.
Troligen ska även deras föräldrar omfattas av denna näsbränna.
 
Sv: Nerslagen i skolan

Hon mår bra men är förbannad. Hon har inte varit i skolan idag heller. I morgon är det studiedag.

Idag fick jag reda på att då killarna kallades in på rummet där mentorn tagit dottern efter incidenten så var deras första kommentar ingen ursäkt. De skrattade och sa "Fan vad du ser ut" eftersom hennes mascara runnit ut i hela ansiktet och hon var röd och svullen och skitig. Detta gör de alltså då de förs in i rummet av sina mentorer för att dottern ska identifiera dem. Ingen ånger där inte.
 
Sv: Nerslagen i skolan

En anledning till att hon inte gett igen är denna: Det fanns en kille några år äldre än dottern som tyckte om att ge sig på de mindre. Han plågade dotterns homosexuella invandrarkompis (gissa om han får ta skit). En gång gick mobbaren för långt och min dotter tryckte in killen i väggen och talade om vad hon tycker om sådana fega kryp som ger sig på de som är mindre. Han har varit väldigt snäll sedan dess. MEN jag och dottern fick sitta på rektorsexpeditionen och ta skit för detta. Detta var för något år sen och en annan rektor.
 
Sv: Nerslagen i skolan

Fy farao vilka jäkla killar :mad:.

Jag hoppas verkligen att skolan tar i med hårdhandskarna mot det här och har en handlingsplan när det gäller mobbning (trots att det ju tydligen inte ska finnas någon mobbning på skolan enligt rektorn :angel:)

Hoppas också att killarna har vettiga föräldrar (fast det är ju iofs tvivelsamt med tanke på hur de fått uppföra sig under lång tid) och kan ta tag i killarna och se till att de bättrar sig.

Ge Mini en kram från mig.
 
Sv: Nerslagen i skolan

Polisanmäla är alltid bäst.
Skratta är dåligt.

Att allvarligt berätta att det som de gjort är olagligt och nu så skall Polisen få veta det fungerar bäst.
Även om det bara blir Polisförhör av pojkarna så hjälper det.

Jag vet tyvärr detta av egen erfarenhet.
Jag blev på en skolresa hotat med kniv av en av dotterns klasskamrater.
Denne "kamrat" var en riktig plågoande.
Han hade åkt fast och blivit dömd för inbrott och stöld blott 15 år gammal.
Han motiverade sitt knivhot med att det var ett skämt.
Och jag min anmälan med att jag inte tyckte att det var roligt.

Efter det så höll han sig i skinnet och slutade plåga andra.
Därför att han hade insett att det kunde få otrevliga följder för honom själv.
 
Sv: Nerslagen i skolan

Funderar lite på mötet. Vad hade ni krävt för åtgärder för att vara nöjda? Ersättning för mp3n så klart, men annars? En ursäkt från kilarna och sen är allt bra igen tycker jag inte räcker. Vad kan jag ställa för villkor? Att killarna deltar i nån sorts antimobbprogram? Räcker det?

Nej, det räcker icke! De borde stängas av från skolan, minst. Polisanmälan, ja. Anmäla skolan för att ha blundat för dessa bråkstakar, ja.

Jag har full förståelse för Pmm och känslan av att vilja anlita någon :angel: Min sambo var själv mobbad från femårsålder upp till högstadiet. Han är förstörd pga detta. Och det är det sista vi önskar Mini.
 
Sv: Nerslagen i skolan

Skolan har ansvar för eleverna på skolan. De ska kunna känna sig trygga och veta att de vuxna tar ansvar.

Jag har funderat en del och tycker nog att en anmälan vore på sin plats. De ska inte kunna komma undan enkelt.

Kikade runt lite på skolverkets hemsida för att kolla vad de hade för information och hittade numret till barn- och elevombudet. Han ska vad jag förstår kunna hjälpa till om elever utsätts för mobbning, trakasserier eller kränkande behandling av något slag. Länk till denne http://www.skolverket.se/sb/d/1894
 
Sv: Nerslagen i skolan

Minis skola ska ha en likabehandlingsplan, läs den noggrannt och utgå från vad som står där. Sedan är det ju upp till varje rektor hur de väljer att göra med dylika ärenden (misshandel). Den tidigare rektorn på mina barns skola polisanmälde alltid dylika händelser, den nuvarande gör det nog inte automatiskt.
 
Sv: Nerslagen i skolan

Kanske läge att kräva att en av killarna blir omplacerad till en annan skola. De är säkert värst tillsammans. Då har man iofs fritiden kvar, men kanske någon av dem skulle tänka om ifall de fick en ny chans på ett nytt ställe.
 
Sv: Nerslagen i skolan

Jag tycker att du ska ta med dig någon mera till mötet så du har mera stöd, en kompis, släkting vem som helst som du känner förtroende för.

Självklart så ligger det hos skolan att ha en konkret plan på vad som ska göras åt detta. Om de inte kan hantera detta själva så får de ta hjälp utifrån från stödteam, nån som kan handleda dem hur de ska göra eller liknande.

Så här får det inte gå till!

Lycka till!
 
Sv: Nerslagen i skolan

*KL*
Stackars dottern, jag förstår att ni blir förbannade!
Jag tänker på hennes kompis, pojkarna har ju varit på henne också. Kan inte kompisen + förälder/föräldrar också vara med?
Jag skulle inte ha nöjt mig med en ursäkt. Jag skulle ha polisanmält, ev. pratat med soc eftersom pojkarna är så unga, skällt ut den uppenbarligen halvblinda rektorn etc. Usch vad arg jag blir! :mad:
 
Sv: Nerslagen i skolan

*kl*

Jag blir också förbannad på att sådana grabbar får hållas "ostört". Och känner naturligtvis för Mini och för dej.
Tycker hon är jättestrong som inte ger tillbaka om hon nu känner att hon skulle klara av det.

För både ER och för grabbarnas skull så anser jag att de ska polisanmälas, annars kommer de förmodligen bara att bli värre och värre med tiden. Fångas de upp "redan" nu så tror jag att det finns gott hopp om att de kan ändra beteende.
De mår ju helt klart inte heller särskilt bra eftersom de har detta behov av att hävda sig.

Styrkekramar i massor till morgondagens möte!

Som någon sa, försök se till att ni får möta dem en och en, det brukar åtminstone ta udden av den minst kaxige.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 074
Senast: Bexzor
·
Småbarn Hur lärde du dig att simma? Fick du någon simundervisning i skolan, eller genom kommunen, privat? Hur har du gjort med dina barn, lärt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 614
Senast: Lingon
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 165
Senast: Modest
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 293

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bästa film
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp