Nerslagen i skolan

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nerslagen i skolan

Men herrejisses!!

Jag blir så upprörd så jag inte vet vad jag skall skriva!

Men en sak är säker, det är tur att din dotter har dig som mamma.
Om jag har förstått din personlighet och din kämparanda för ditt barn rätt så kommer du att gå till botten med detta.

Ni har så mycket att kämpa mot.

Ni har mitt mentala stöd, så mycket jag förmår.

Behöver du prata så PM:a, jag lämnar mitt nummer på stört.
 
Sv: Nerslagen i skolan

Herregud. Hoppas innerligen att skolan och pojkarnas föräldrar inser allvaret och tar tag i det här. :eek:

Jag hade inte väntat på skolans reaktion, jag hade polisanmält själv direkt. Plus krävt samma av skolan.

Jag kan inte inte riktigt förstå det här, det är ju oerhört. Varför har ingen stoppat killarna redan tidigare? :confused:
 
Sv: Nerslagen i skolan

Hon har faktiskt spottat på en av killarna en gång. Han hade sitt ansikte 5 cm från hennes och skrek att hon skulle akta sig eftersom han skulle döda henne. Då valde hon att spotta honom i ansiktet.


Hon har all rätt att försvara sig!
Om jag vore som du skulle jag ringa polisen direkt och prata med dem, förklara vad som hänt och när.
Du behöver inte göra en anmälan, men det är ändå öppet att göra en senare, om du då väljer det.Man kan liksom ha en tilltänkt anmälan liggande vilande.
 
Sv: Nerslagen i skolan

Vad i HELA HELVETET!!!! Fy fan vad vidirga vissa ungar kan vara. Jag tänker på er. :( Fy fan vad arg jag blir nu!
 
Sv: Nerslagen i skolan

Det ar faktiskt helt obegripligt att sant har far forekomma.

Det verkar ju som om de har killarna har all makt i skolan och inte drar sig for att forsoka ta den utan for heller. Att de inte lart sig battre satt att umgas med andra ar ju bara det vad jag skulle kalla barnmisshandel. Alternativt AR det detta de lar sig hemma och da ar det inget snack om saken!

Anmal ungarna for misshandeln och anmal foraldrarna till de samma ocksa, om de inte har styrka nog att ra pa pojkarna kanske det ar dags att inse det innan de blir stora nog att faktiskt gora verklighet av sina hot.
 
Sv: Nerslagen i skolan

Låter mkt som min skoltid och det forsatte även på internett när jag flyttade :(

Skolan gjorde ingenting, försökte prata med killarna men inte brydde de sig.
Slut tog det 5 år efter att jag slutat 9an och flyttat där ifrån, då skrev jag ut allt jag hade med ip adressen och gick till polisen.

Nu låter det här säkert j*vligt omoget och man "kan" inte tänka så här. Men jag önskar faktiskt att en av killarna blir illa misshandlad, inte dör. Då lider han inte. Jag skulle kunna betala pengar för att skicka dit några som spöar honom, möblerar om hans ansikte till oigenkänligt. Inte först efter det har hänt kommer jag känna mig trygg, jag lämnar inte mina föräldrars hus när jag är på besök där i rädsla för att möta honom på t.ex. affären.
 
Sv: Nerslagen i skolan

Men jag önskar faktiskt att en av killarna blir illa misshandlad, inte dör. Då lider han inte. Jag skulle kunna betala pengar för att skicka dit några som spöar honom, möblerar om hans ansikte till oigenkänligt.

Våld föder våld...
 
Sv: Nerslagen i skolan

Självklart och jag har inte påstått något annat.

Nu blir min räddning att han ska flytta till andra änden av jorden, hoppas han får benet avbitet av en haj.
 
Sv: Nerslagen i skolan

Anmälde du det?

Det är ju både olagligt att hota någon att deras barn skall dö och att sparka på bilar?

De där ungarna verkar ju galna och inte dra sig för något alls.

Nej jag anmälde aldrig det. Framförallt för att jag tror att killarna blivit ganska nöjda om jag anmält. "Jippi, vi lyckades skrämma dem" om du förtstår vad jag menar. Värsta straffet i just den situationen var nog att skratta högt åt dem. Vilket jag gjorde.:devil:
 
Sv: Nerslagen i skolan

Du som känner Mini kan ju förstå hur arg hon är.:angel:



Var håller du hus förresten? Jag har ringt dig.

Ja och jag kan precis tänka mig vad som händer med killarna om hon ilsknar till på riktigt. Hon är ju inte klen direkt.

Jag har haft så mycket att göra och att jag har varit helt off från omvärlden. Jag har tänkt ringa dig 100 gånger. Nu börjar allt bli liiiite lugnare i alla fall.
 
Sv: Nerslagen i skolan

Usch vad hemskt! Skickar en tröstkram till er och hoppas att det löser sig till slut..!
 
Sv: Nerslagen i skolan

Ja, hur är det med reglerna för sånt där?

Det absurda är att just denna rektorn har gått ut i pressen och skrutit om deras mantimobb och antivåldsprogram. Detta efter en anmälan från en fd elev. Vi får väl se vad det är värt i verkligheten nu.

Skolan bör absolut anmäla till polisen men du får nog trycka på om det ska bli gjort. Anmäl själv också! Var inte rädd för det.

MEN skolan är skyldiga att anmäla till Soc.
Tänk också: Många anmälningar ger oftare resultat.

Sen tycker jag att DU absolut ska anmäla dem för olaga hot. Annars tycker jag inte du kan sätta krav på att andra ska... (Även om deras angrepp mot Mini är mycket grova.)

PS! Du har ju ett trumfkort på hand med tanke på rektors tidigare reaktion med tidningen. Bara att säga att du går till tidningen om rektor är oregerlig.. :angel:
 
Sv: Nerslagen i skolan

Nej jag anmälde aldrig det. Framförallt för att jag tror att killarna blivit ganska nöjda om jag anmält. "Jippi, vi lyckades skrämma dem" om du förtstår vad jag menar. Värsta straffet i just den situationen var nog att skratta högt åt dem. Vilket jag gjorde.:devil:

Fast det hjälper inte.. att du skrattar högt... Då tror de att de kan säga vad som helst eftersom du bara skrattar.
Jag var med en förälder i en rättegång i ett liknande fall där föräldern fick mothugg från försvarsadvokaten pga att hon skrattat "och förlöjligat dem. Dvs det var inget allvar menade försvarsadvokaten och det måste mamman insett eftersom hon skrattade. :o Att de senare slog sönder deras fönster berodde på att de blev hånade av mamman. :eek:

Ligg lågt.. men anmäl..
(spela gärna in på mobilen vad de gör/säger)
 
Sv: Nerslagen i skolan

Jag beundrar dig och din dotter som inte har gett tillbaka med samma mynt, som du beskriver så skulle de inte ha en chans mot din dotter.

Sånt här är så djävla hemskt och jag hoppas att killarna stoppas nu innan de hunnit bli vuxna, deras föräldrar kan man ju undra var de håller hus:confused: har de rosa glasögon på eller är de nersupna/knarkade?

Ingen förälder borde ju kunna undgå att deras söner är ökända på byn!?

Jag hoppas att skolan och polisen gör att de inser allvaret i det här så att de inte händer ännu värre saker, de har ju gått över gränsen så långt redan att det kan vara svårt att få dem att fatta, ett par år på ungdomsvårds skola hade jag rekomenderat om det inte vore för att jag visste att där skulle de bli om möjligt ännu värre:(

Herregud vad är det för samhälle vi lever i när småungar kastar glåpord t.o.m efter vuxna?!

Visst vill de ha uppmärksamhet och jag hoppas att föräldrarna inser vad de har gjort/inte gjort och tar sig en funderare.

Ska man vara tvungen att ta saken i egna händer? Var hamnar vi då?

Hoppas att allt löser sig för er, mina tankar går till dej som har uppfostrat din dotter att inte ta till våld, du är en jättebra mamma, och till din dotter som har stått ut med den här skiten.

Kramar TinyWiny
 
Sv: Nerslagen i skolan

Blir det inget möte kommer jag att polisanmäla.

Jag undrar om inte jag hade polisanmält ändå. Det de här killarna gör låter väldigt allvarligt. En polisanmälan kan dessutom sätta eld i baken på skolan, finns inte en rektor som vill ha sina elever polisanmälda och den offentlighet som det oftast leder till.
 
Sv: Nerslagen i skolan

Jag har precis pratat med dotterns mentor. Det blir ett möte med föräldrar, barn och mentorer i morgon em. Det är alltså 2 barn och fyra föräldrar på pojkarnas sida också jag och Mini då.... Jippi.
Nåja, jag hoppas att föräldrarna är vettiga och det händer något nu. (Jag tror på tomten också...:angel:)


Killarnas mentorer sitter båda i skolans mobbingteam. Och ändå har kilarna fått hålla på att terra andra elever så här? Hemmablinda?:mad:
 
Sv: Nerslagen i skolan

Åh herrejävlar.... jag blir bara alldeles kall. Jag hoppas hoppas hoppas att de vidtar åtgärder som slår väl ut. Killarna behöver tydligen punktmarkeras dygnet runt så det är väl dags för föräldrarna att vakna upp och lära sina barn ta ansvar för sina handlingar.

Förresten, dokumenterade du hur illa det var? Var hon till skolsyster eller läkare? Ska du sitta mot andra föräldrar så är det alltid bra att ha konkreta bevis.

Alla mina tankar går till er.
 
Sv: Nerslagen i skolan

Polisanmäl. Prata med tidningarna. Blåslampa i arslet på rektorn. Acceptera inget annat än att grabbarna styrs upp stenhårt o det nu. :mad:

Peppkram till dig o dottern. :banana:
 
Sv: Nerslagen i skolan

Polisanmäl. Prata med tidningarna. Blåslampa i arslet på rektorn. Acceptera inget annat än att grabbarna styrs upp stenhårt o det nu. :mad:

Peppkram till dig o dottern. :banana:

Jag håller med. Att låta bli att anmäla innebär ju bara en mindre dokumentering av vad de gjort. Det gagnar bara pojkarna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 075
Senast: Bexzor
·
Småbarn Hur lärde du dig att simma? Fick du någon simundervisning i skolan, eller genom kommunen, privat? Hur har du gjort med dina barn, lärt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 614
Senast: Lingon
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 166
Senast: Modest
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 293

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bästa film
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp