Dina kollegor ska väl inte känna sig tvungna att täcka upp för att du valt en förskola som har stängt helger och lov? Kommunen är skyldiga att ordna barnomsorg till dig om du så önskar.Jag vet inte, jag har mina barn i privat förskola och de har stängt. Exakt vilka förskoleformer mina vänner har sina barn i vet jag inte, kan bara konstatera att flera verkar ha stängt. Och jag gnäller inte, har inget emot att förskolan är stängd. Jag har själv alla möjligheter att vara ledig rätt veckor och hade jag inte haft lika lätt att få ut semester hade jag antagligen använt min lagliga rätt till föräldraledighet. Jag fattar inte vad det konstiga med det är. Föräldrar har enligt lag rätt att (under vissa förutsättningar..) vara föräldralediga. Gissar att det finns en anledning till att lagen finns på plats. Varför ska man som förälder inte få utnyttja det? Man är ju dessutom inte småbarnsförälder för evigt och har inte obegränsat antal dagar att ta ut.
Ja föräldrar har laglig rätt men det är bra egoistiskt att lägga beslag på flertalet attraktiva tillfällen.