Neeeeeeeeej!!!!!

Och om exakt 1,5 timme är det tre (!!!) månader sedan hon skrev till mig på Facebook för sista gången någonsin :cry:
Det måste ha varit absolut precis innan det hände. Vid 11.30 var de på väg in till akuten. Ca 11.15 skrev hon och frågade vad jag gjorde... när jag svarade, på väg hem från passet, så var det för sent!! :cry: :cry:

@Texaz skrev i sin tråd och funderade på om hon kunde kontakta ambulanspersonalen som tog hand om hennes son, då slog det mig att det hade jag också velat gjort.
Prata med personalen som tog hand om mamma på hennes sista färd från Hudik till Gävle...men det är nog för sent nu, och jag vet inte heller vad jag skulle fråga, vad jag skulle vilja veta....men ändå :(

Tycker att du ser väldigt klart på det hela, vilket är väldigt bra gjort!
Att du sen inte riktigt vet vad du ska tycka om det hela är fullt naturligt. Tror att det är bra att ni ses, när DU känner dig redo för det. Hon borde förstå hur du känner och respektera om du tycker det känns för tidigt.
Som du skriver så kan ju inte du påverka deras förhållande eller deras känslor, men däremot kan du bestäma när och om du ska träffa henne.
Ser ingen anledning till att hon ska vara med på bouppteckningen, den berör ju inte henne.
Stor kram!

Och om exakt 1,5 timme är det tre (!!!) månader sedan hon skrev till mig på Facebook för sista gången någonsin :cry:
Det måste ha varit absolut precis innan det hände. Vid 11.30 var de på väg in till akuten. Ca 11.15 skrev hon och frågade vad jag gjorde... när jag svarade, på väg hem från passet, så var det för sent!! :cry: :cry:

@Texaz skrev i sin tråd och funderade på om hon kunde kontakta ambulanspersonalen som tog hand om hennes son, då slog det mig att det hade jag också velat gjort.
Prata med personalen som tog hand om mamma på hennes sista färd från Hudik till Gävle...men det är nog för sent nu, och jag vet inte heller vad jag skulle fråga, vad jag skulle vilja veta....men ändå :(
Tror inte att det är försent, de har nog koll på vilka som tjänstgjorde och körde din mamma.
Nu bor ju jag på en mindre ort, med en mindre ambulansstation, men jag tror nog att även de kommer ihåg färden och kan ge svar på ev frågor.
Jag vill ju t ex veta vad som hände när de kom till honom (även om jag ju vet en del om upplivningsförsöken), men kanske även när de tror att han dog...

Då ska jag nog göra det faktiskt. ..för dem var hon säkert bara en hjärtpatient i mängden men...ändå.
Jag ska ringa advokaten på måndag och fråga lite mer specifikt hur det fungerar, psykologens briljanta idé :)

Jag skrev inlägget på Facebook nyss, började gråta (offentligt, det händer sällan, men jag har pojkvännen hos mig) och då öppnade sig himlen. ..nu åskar, blixtrar och spöregnar det :p
Bara tur (?) att vi inte hann gå ut för att gå hem, då hade vi haft allting på oss :eek: men det går nog över tills vi är klara här :D
(Varit på BodyJam och Bodybalance, ätit lunch och nu ska vi handla innan vi går hem..)

*trött*

Vet du vad, det händer mig titt som tätt att när jag bryter ihop så händer det saker som får mig att tänka på annat;)

Jag är helt säker på att det är Leo som vill att jag inte ska vara så ledsen:love: Det hände ju en massa saker under begravningen, alltid när stämningen var på väg att bli tung, och vi var många som log genom tårarna:)

Ja precis! Och jag tror verkligen att de finns där och tar hand om oss på bästa sätt ändå :love:

Skulle ju ha träffat pappa (och henne...) i fredags, men nu blev det inte så, igår träffade jag farbror (vettig) som berättade att pappa skulle komma ut till honom och äta middag igår kväll.
Nu på morgonen ringde han och sa att han skulle titta upp en snabbis och lämna en sak, men sedan åka hem "för hon jobbar idag" och mig kan man inte umgås med eller?? :eek:
Känns som att han faktiskt börjar dra sig undan...trist! :(

Det är klart att de finns där och tar hand om er :love:

Men så ledsamt att det känns som att din pappa drar sig undan :( Kan du inte be honom stanna en stund när han ändå är där? Säg att det vore trevligt att få prata en stund eller att du har fixat fika eller något sådant. Jag kanske är sent ute, han kanske redan har varit där nu kom jag på.

En hel massa kramar får du ifrån mig iallafall :love:

Jaha..så var det med det.
Pappa undvek mig i morse (ringde och skulle hit för att lämna en sak) och kunde inte ha kommit iväg fortare härifrån..."hon jobbar idag så jag åker hem direkt"...jaha...? Jag frågade om vi skulle fika eller något men nehej. Inte det.
Och nu då...ändrad relationsstatus till "i ett förhållande" så nu fick jag nog.
Pappa + farbröder, deras respektive och lillebror är borta från min facebook nu. Jag vill ingen något ont men jag pallar inte och jag tänker heller inte bli den som kastar första stenen, skapar intriger och får ta allt skit.
I had enough.
...och det är skit. Det gör ont, och jag mår pissdåligt. Fan.

Men på tisdag åker jag till moster och blir kvar tills på torsdag...kommer bli sååå mysigt! :love: Sedan till helgen får jag träffa bästa kusinen och hans underbara mamma (förhoppningsvis även hunden då :D :love: ) jag ska bara hålla ut...och hålla ihop...
Å andra sidan kan jag rasa en stund och sedan resa mig igen. Det kan jag, för det vet jag.

Det gör mig verkligen ont att din pappa inte kunde stanna och prata och umgås en stund. Jag förstår verkligen inte varför han gör såhär. Kanske är det lugnast att inte ha dem på fb så du slipper se inlägg som bara gör dig ont.

Vad härligt att du ska åka iväg en sväng :) Det låter som att du har en ganska trevlig vecka framför dig ändå.

Det är helt okej att falla och sedan resa sig igen för även jag vet att du kommer resa dig igen.

Kramar :love:

Pratat med lillhundens matte (snäll farbrors särbo) och hon är helt införstådd med tankar och känslor + att ingenting är personligt mot någon någon utan bara facebookrelaterat och att jag inte tänker döma någon för deras val eller blanda mig i de olika relationerna.
Det är ju ett val JAG gjort för MIN skull och det gör ju ingen skillnad "IRL" heller, eller att jag inte tycker om dem längre liksom.
En mycket bra konversation och det finns ingen risk att hon försvinner p.g.a detta valet jag gjorde och hon förstod mig också, det var skönt :)

Satt uppe till halv tre i natt och pratade med "E" om tankar, känslor, sorg, saknad och dessa relationer. Ingen förstår mig som hon och kusin! Vad skulle jag göra utan dem?
Sedan grät jag ut ordentligt en stund, det var behövligt. ..
Pappa har märkt att jag tagit bort honom, han ringde men jag orkade inte svara (vad ska jag säga liksom? Inte redo för det än) och så skrev han på fb men jag svarade inte där heller...så då ringde han pojkvännen (:crazy: ) som då fick säga att jag inte orkar prata med honom just nu. ..
Jag har inte velat sätta NÅGON i någon form av "medlarsits" och jag förstår inte varför han gör det...inte mot pojkvännen i alla fall. Han har ingenting med något av detta att göra. Ju.
Skrutt.

Satt uppe till halv tre i natt och pratade med "E" om tankar, känslor, sorg, saknad och dessa relationer. Ingen förstår mig som hon och kusin! Vad skulle jag göra utan dem?
Sedan grät jag ut ordentligt en stund, det var behövligt. ..
Pappa har märkt att jag tagit bort honom, han ringde men jag orkade inte svara (vad ska jag säga liksom? Inte redo för det än) och så skrev han på fb men jag svarade inte där heller...så då ringde han pojkvännen (:crazy: ) som då fick säga att jag inte orkar prata med honom just nu. ..
Jag har inte velat sätta NÅGON i någon form av "medlarsits" och jag förstår inte varför han gör det...inte mot pojkvännen i alla fall. Han har ingenting med något av detta att göra. Ju.
Skrutt.

Fast du, är det inte bättre att du förklarar läget för din pappa? Jag tror att det kommer att skapa en större problematik om du försöker tiga medans du försöker bli okej med läget. Var bara noga med att inte skuldbelägga din pappa utan säger saker som att du är glad för hans skull, men att han måste försöka förstå att du inte kan hantera det just nu. Och då kanske berätta att du planerar att dra dig tillbaka ett tag.

(Jag personligen tycker inte att din pappa hanterar det här bra alls, men det skulle nog inte tjäna dina syften att skuldbelägga.)

Hoppas att vinden vänder liiiite för dig snart. :)

Det har jag sagt till honom, så egentligen vet han ju...det blev bara "droppen" nu. Jag skuldbelägger honom inte för något...men...jag klarar det bara inte.
:(

Tack snälla! :love: Har svarat dig :)

Jag borde städa, diska, packa men jag har verkligen ingen ork alls. Helt slut :(

Ska du bort så är det enda du borde göra är att packa!
Åtminstone här står såväl disk som smuts kvar när jag kommer tillbaka (trots att vi är 2 i hushållet:pm)

Du MÅSTE ingenting mer än du orkar just nu!

KRAM!:love:

Nä, inget lär ju försvinna någonstans (eeeeller...?) men mögel, flugor och elände är ju inte jättelajbans! :p
Nu blir jag bara borta tis-tors, men ÄNDÅ.
Och detta med packa? Jag hatar det...verkligen.

Åh förresten!
Jag ställde en krukväxt på byrån "hos mamma" och den har börjat rycka upp sig! Efter flera år av...ja det har inte hänt ett dugg med den, den har varken dött eller levt så att säga...men nu kommer där grönt lite här och var och bladen har blivit jättefina! :bump:
Tack mamma...:love::D

...och KRAM till dig, fina @Texaz :love:
@athena_arabians jag har inte fått svar om bilderna än, men då jag har så OTROLIGT svårt att tro att de skulle ha något emot det så lånar jag dem så jag lägger in dem i bloggen, risken finns att jag bryter mot forumregler om jag lägger in dem i tråden då jag ju faktiskt inte fått godkänt från dem :o

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 147
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 887
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 656
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 936
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka