Jag förstår hur du menar med att du vill ha någon vid din sida. Det är verkligen inte enkelt när man känner sig ensam. Att vi här på buke står vid din sida förstår jag att det inte är tillräckligt, man behöver på riktigt närvarande människor också. Det är därför jag undrade om du och dina bröder har någon vettig relation? Kan ni bygga upp och stärka relationen om den inte är tillräcklig som den är idag så att du känner dig mindre ensam? Kanske kan du skriva till dem med isåfall och förklara att du vill ha en bättre och närmare relation?
Jag hoppas ju verkligen att din pappa inser att han håller på att svika sina barn genom sitt handlande men jag känner ju honom inte så jag vet ju inte alls hur han tänker. Men jag tror att om du öppnar ditt hjärta så kommer han att ta emot dig med öppna armar. Kan man göra annat när man har en så underbar människa till dotter?
Om du skriver till honom så försök att inte låta anklagande så att han går i försvars position. Då kommer han inte se vad du faktiskt skriver, nämligen att du behöver honom. Försök verkligen att förklara först och främst att du behöver honom. Sedan, när du har förklarat hur oerhört viktigt det är för dig med en bra relation till honom så förklarar du att du inte klarar hans relation med den nya så snart efter din mammas död. Han får helt enkelt försöka sköta relationen med henne lite diskret. Man måste ju inte skriva allt på fb t ex. Jag tror ju att han förstår hur du menar om han får det serverat på ett eftertänksamt och icke anklagande sätt. Jag hoppas verkligen det iallafall. Jag tror ju inte att han dumpar henne men att han faktiskt tänker sig för lite mer.
Jag tänkte på det igår att det är din mammas födelsedag idag. Jag hoppas att dagen blir fin och att du får känna hennes närvaro lika starkt som på din egen födelsedag.
Ja vad är oddsen för att just den låten skulle spelas under just de få minuterna du var i affären? Den är verkligen otroligt vacker den låten så jag förstår att du förknippar den med din mamma.
Jag tycker att du är oerhört stark som trots att du bröt ihop tog dig iväg och tränade iallafall. Du är verkligen så otroligt stark! Så himla fantastisk! Jag är så stolt över dig
Du har kommit så otroligt långt!
Jag tror helt och fullt på att din pappa vill ha en nära relation med dig men han kanske inte vet hur han ska bära sig åt? Jag tänker på det du skrev en gång att det var du och din mamma och pappan och bröderna. Men ni är ju trots allt en familj och ni borde kunna bli sammansvetsade bara ni hittar ett sätt att kommunicera era känslor på. För självklart vill inte din pappa förlora sin dotter också. Det räcker mer än väl med att han har förlorat sin fru. Men det gäller att ni båda bjuder till och verkligen jobbar på den innan eran relation löper på av sig själv tror jag.
Det är klart att du ser din mamma lite varstans. Det gör man ju när man har förlorat någon man älskar. Jag har funderat mycket på det fenomenet. Varför det blir så? Om det är för att vi ska bearbeta förlusten eller om det är vår hjärna som bara spelar oss ett spratt. För det är ju som du skriver, det är jättejobbigt men på samma gång fint.
Ja att din mamma är med dig det behöver du verkligen inte tveka på
Kramar