Neeeeeeeeej!!!!!

Alltid lika klok, @Lovisaleonora :love:
Ja, livet tog onekligen en jobbig helomvändning men jag klarar det, vet att det löser sig och jag tänker med gott samvete ta emot/be om all hjälp jag behöver för att hålla mig ovanför ytan...
:love:
Och ja, det är en kamel ;)
Så fantastiskt att glida runt i skogen på honom med allt önskvärt stöd, och ovärderliga sällskap av Aska :love:

Eller ja, precis som @cili sa så har jag ju alla er omkring mig på ett eller annat sätt! :)

Idag har vi varit ute och gått i ett alldeles fantastiskt område där jag fick höra den mest fantastiska historien om området vi gick i!
Så fantastiskt häftigt!
Men mitt i allt ringde psykologen (jag skulle egentligen varit där men meddelade att jag i kris och panik åkt iväg på rekreation för att samla kraft) så halva vägen pratade jag bort...jag lär få faktura för uteblivet besök, men det får jag väl ta.

Ja, vi tar en födelsedags fika för din mamma. Har kurator den dagen, måste kolla tiden bara så vi kan ta det innan eller efter.
Åh, det vore så himla trevligt! Skulle vilja hitta ett ställe som serverar rabarberpaj, det var det bästa mamma visste. Rabarberpaj med vaniljsås :love:
Kan väl inte vara så svårt att hitta i dessa tider, eller?

Annars får vi baka och äta som picknick nånstans. Jag har rabarber i trädgården.

Har kurator kl 13 den dagen, så från 15 och framåt fungerar för mig.

Vi kanske kan ta en tugga för min pappa med ;) :love:

Annars får vi baka och äta som picknick nånstans. Jag har rabarber i trädgården.

Har kurator kl 13 den dagen, så från 15 och framåt fungerar för mig.

Vi kanske kan ta en tugga för min pappa med ;) :love:
15 är väl perfekt för picknick? Då är det ju inte jättevarmt heller...åh så fantastiskt det låter! :love:

Ååååh! Stärkt av allt det fantastiska som varit nu tog jag faktiskt kontakt med "P"...han flyttar, men känslorna finns kvar, så jag tror att vi har bättre förutsättningar för att få ett fint förhållande igen när vi faktiskt inte "nöter" på varandra konstant...det har tagit oerhört mycket på oss båda.
Men det finns absolut hopp! Vi måste bara hitta rätt i det nya som blir. ..och det får ta den tid det tar.
Jag vet att han har stöd omkring sig, jobbet fungerar och han tar hand om sig på bästa sätt....
Så nu känns det mesta faktiskt bra igen - och jag har tankat på med så mycket energi att jag nog kommer fixa detta. ..det värsta nu är ju denna pappas "vän".
Men det är väl bara att acceptera, bara jag slipper träffa henne, läsa en massa "gullegull" eller se bilder på henne i situationer som borde varit mamma.
I can do this. Speciellt när jag har er omkring mig! :love::love:

Men jag kommer ta alla chanser som bjuds för att komma ifrån och faktiskt kunna få en bra sommar ändå :)

Ja jag hoppas att du vill komma och hälsa på :) Kanske det blir någon mer som har vägarna hitåt som du kan åka med i sommar iallafall ena vägen när det passar dig bättre?

Ååååh! Stärkt av allt det fantastiska som varit nu tog jag faktiskt kontakt med "P"...han flyttar, men känslorna finns kvar, så jag tror att vi har bättre förutsättningar för att få ett fint förhållande igen när vi faktiskt inte "nöter" på varandra konstant...det har tagit oerhört mycket på oss båda.
Men det finns absolut hopp! Vi måste bara hitta rätt i det nya som blir. ..och det får ta den tid det tar.
Jag vet att han har stöd omkring sig, jobbet fungerar och han tar hand om sig på bästa sätt....
Så nu känns det mesta faktiskt bra igen - och jag har tankat på med så mycket energi att jag nog kommer fixa detta. ..det värsta nu är ju denna pappas "vän".
Men det är väl bara att acceptera, bara jag slipper träffa henne, läsa en massa "gullegull" eller se bilder på henne i situationer som borde varit mamma.
I can do this. Speciellt när jag har er omkring mig! :love::love:

Vad glad jag blir utav att läsa att du har pratat med P. Det var ju det jag hoppades på att du skulle kunna göra när all panik hade lagt sig och ni verkligen kunde få prata i lugn och ro.

Jag hoppas att din pappa förstår att oavsett vad han känner så måste han respektera vad ni barn känner också. Det är hans ansvar som förälder som han aldrig kommer ifrån. Visst att detta kan vara hans sätt att fly ifrån sorgen men det ska inte bli så att ni barn far illa av det utan då får han hålla det för sig själv. Då är det och måste få vara hans ensak.

Jag är så glad för att du har människor omkring dig som kan ställa upp för dig :love: Jag hade så gärna velat hämta dig då när allt bara föll men jag har ju tyvärr ingen möjlighet att rent praktiskt göra det utan kan bara finnas här och på fb och försöka stötta så gott jag kan med ord men ibland räcker inte alltid det. Men du ska veta att jag är oerhört stolt över dig att du tog dig igenom det här och kan se nyktert på hela situationen. Du är verkligen helt fantastisk :love: Och ja, du kan göra det här :love: Är det någon som kan det så är det du.

Älskade @TinyWiny ! :love:
Alltid så klok, rar, stärkande och bara såååå underbar! :love:
På något vis ska vi väl kunna ses i sommar tycker jag? Jag vill ha det som mål i alla fall, för det vore verkligen helt fantastiskt att äntligen få träffa en av de mest fantastiska bukefalister som finns!
Sömnkontot är på brutalt minus, men när "allt" annat ändå går plus så får sömnen reda sig själv...

Tack, tack, TACK för att vi finns!!

Det tycker jag låter jättebra att ha som mål :) Det vore verkligen jättekul att få träffa dig med :love:

Jag hoppas att du får sova ikapp lite så kommer du må ännu bättre sedan :up:

Ja tack för att vi finns! Vad skulle vi göra utan varandra?

Visst är det märkligt vilka vändningar livet kan ta? Bara man orkar rida ut de värsta stormarna och ha tilltro till framtiden och vad den bär med sig, så kommer solen igen. Och ofta på ett sätt man inte ens kunde drömma om - så bra blir det.

Ta hand om dig själv, du är din bästa resurs. Du verkar ha hittat lugn och stabilitet i dig själv, det är långt vandrat!

@ASKAPLASKA, @TinyWiny och @whwycd: Kan medge att jag också undrat över hur TinyWiny ska uttalas :o sorry TS för OT :D

När vi ändå är inne på uttal, whwycd?! Kan medge att jag i mitt huvud säger "whywhycd" på engelska :D

Är jätteglad att du haft det bra hos ASKAPLASKA och mitt erbjudande står kvar, vill du åka en bit norrut är det bara att hojta till :)

Visst är det märkligt vilka vändningar livet kan ta? Bara man orkar rida ut de värsta stormarna och ha tilltro till framtiden och vad den bär med sig, så kommer solen igen. Och ofta på ett sätt man inte ens kunde drömma om - så bra blir det.

Ta hand om dig själv, du är din bästa resurs. Du verkar ha hittat lugn och stabilitet i dig själv, det är långt vandrat!
Klok, som alltid! :love:

Det senare. Typ TinyWiiny. Det var sambons smeknamn på min förra häst
Fantastiskt! :D
@ASKAPLASKA, @TinyWiny och @whwycd: Kan medge att jag också undrat över hur TinyWiny ska uttalas :o sorry TS för OT

När vi ändå är inne på uttal, whwycd?! Kan medge att jag i mitt huvud säger "whywhycd" på engelska

Är jätteglad att du haft det bra hos ASKAPLASKA och mitt erbjudande står kvar, vill du åka en bit norrut är det bara att hojta till
Jag kom fram till att man inte kan uttala mitt nick...så det är typ skitsvårt om någon frågar vad jag heter på buke. Haha.

Jag säger vajkryd :D

@athena_arabians - jag vill, jag vill, jag viiiiill!!!
Har en del att styra upp här känner jag... :bump:

Och nu är jag hemma efter ett par helt suveränt fantastiskt underbara dagar hos älskade underbara @ASKAPLASKA :love:
Jag har fått ro och frid i själen, känner mig uppriktigt varm och glad igen...
Vi har beslutat att jag ska återta mitt hem - och göra det till MITT precis som JAG vill ha det!
Målet är att hitta min stil, planera, inspireras och jag tackar INTE nej till sällskap eller skjuts om jag behöver komma iväg till typ IKEA eller så...
Men en sak i taget nu.
Jag har börjat göra lite fint, med ovärderlig hjälp och "små" fina gåvor från ASKAPLASKA...ett fantastiskt gulligt olivträd i en kruka som verkligen gör sig så sjuk bra där den står nu!
En Orkidé som fick en tuff start i sitt nya liv, men om/när den repar sig kommer det bli sååå bra! En fin rosa Orkidé i en otroligt vacker rosa kruka.
Och så en ljuslykta som kan vara något av det vackraste jag sett i ljuslyktsväg! :love:

Imorgon ska jag träffa :love: igen och se vart vi hamnar, det känns lite sådär pirrigt som det var i början - en nystart liksom, så om det utvecklar sig så kommer definitivt detta vara det bästa för oss.

LYCKA, ren jäkla lycka, är precis vad jag känner nu. Lycka, styrka, harmoni och tacksamhet! :love::bump:

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 151
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 903
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 684
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 944
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka