Neeeeeeeeej!!!!!

Många kramar!

Jag önskar att jag varit i Hälsingland nu för då hade jag inte tvekat en sekund på att åka ner och hämta dig och kört upp dig till Hudik om du hade velat.

Min far gick också bort alldeles för tidigt, hjärtproblem var en av många saker han hade problem med. Det är när sånt här händer som man påminns om att leva här och nu och inte skjuta upp det till sen. Så nu har jag anmält mig till en kurs jag funderade på att gå i sommar under semestern och lade bort alla tankar på att jag inte hade tid. Att leva nu och inte sen trodde jag hade lärt mig av livet och av att många i min släkt gått bort alldeles för tidigt.Men uppenbarligen behöver jag en påminnelse ibland.

Stor kram till dig och dina närmaste tänker på dig och den enorma sorg ni nu går igenom. Det är nog klokt att åka till henne innan det är försent. Själv tillbringade jag ganska mycket tid på sjukhuset hos min far det sista. Det kändes bra och känns bra för mig såhär efteråt. Sen är det indviduellt för alla människor, det behöver inte vara rätt för alla. Men om du vill ska du absolut göra det.

Happ...nu är jag världens elakaste flickvän och det är hemskt synd om pojkvännen för att jag "sårar" honom, fastän det är han som säger en massa saker och när jag säger vad han sagt får jag höra att jag hittar på, inbillar mig och hallucinerar.
Fan.
Jag orkar inte ta mer nu :cry:

Happ...nu är jag världens elakaste flickvän och det är hemskt synd om pojkvännen för att jag "sårar" honom, fastän det är han som säger en massa saker och när jag säger vad han sagt får jag höra att jag hittar på, inbillar mig och hallucinerar.
Jag borde ha förstått att han inte kan hjälpa mig i min kris utan att det blir synd om honom. Fan.

Nämen :( så ledsamt att du inte kan få stöd av honom i en så svår situation. Säg till om jag kan göra något. KRAM!

Tyvärr måste rådet bli att koppla bort det just nu. Det är tråkigt om han känner att det är problem nu när du har det svårt, men han får faktiskt ta hand om det där själv.

Du behöver fokusera på dig.

Beklagar det som
Fan.

Beklagar det som hänt :(
Kan du skicka PM till mig när du får ett tillfälle och ork?
Jag vill göra något för dig i din svåra stund.

Nämen :( så ledsamt att du inte kan få stöd av honom i en så svår situation. Sägnärll om jag kan göra något. KRAM!
Han tycker uppenbarligen att jag tycka synd om honom och "bete mig", "Du kan ju inte tänka klart" "du bryr dig iinte om vårt förhållande" tacka fan för det när jag är djupt nere i ofattbar kris...jag vill härifrån!! :cry:

Han tycker uppenbarligen att jag tycka synd om honom och "bete mig", "Du kan ju inte tänka klart" "du bryr dig iinte om vårt förhållande" tacka fan för det när jag är djupt nere i ofattbar kris...jag vill härifrån!! :cry:
Vad bottenlöst själviskt av honom.

Säger som Lovisaleonora; koppla bort honom. Han är inte det viktiga just nu, det handlar inte om honom.

Stor stor kram från mig!!

Fan.

Man kan omöjligt tänka klart i en sån här situation och det är helt okej! Att han inte förstår det och förstår att man inte kan bete sig som vanligt är tragiskt :(

Det är du och dina känslor som är det viktigaste nu, allt annat måste vänta!

Min morfar gick bort i cancer 68 år gammal den 18 december förra året och det var första nära som jag förlorat..

så massa styrkekramar till dig <3

Fan.

Koppla bort honom, den här handlar inte om honom och försök att inte lägga energi eller tid på honom. Jag tycker han agerar väldigt själviskt.

Jag är så ledsen för din skull, kan inte föreställa mig vad du går igenom. Stor kram från mig!

Har inte han lite diagnoser som kan tänkas spöka här?

Jag säger också: koppla bort honom just nu. Det är synd om du inte kan få stöd av honom, men sök dig till dem som kan ge dig det istället.

Jag är verkligen ledsen å dina vägnar att din pv inte är man nog att ta hand om dig när du behöver det. Tyvärr är det inte ovanligt utan vissa människor är sådana att de inte klarar att se sin partner fokusera på en annan människa oavsett orsak. Det är sådant som gör att föräldrar kan bli avundsjuka på sina barn för att den andra föräldern lägger i deras ögon för mycket tid, energi och kärlek på barnet istället för på dem själva.

Kan du ta dig till sjukhuset själv? Finns det någon bukefalist som kan hjälpa dig? Kanske behöver du vara ensam på sjukhuset nu hos din mamma utan din pv? Vad jag förstod så är din pappa hos henne nu eller har jag missuppfattat det?
Hade jag kunnat så hade jag hämtat dig genast.

Kom ihåg vad jag skrev förut. Du måste sörja på ditt sätt, på det sättet som du känner att du behöver. Om det innebär att sitta tyst och gråta timme efter timme eller om du vill skrika och gapa eller vad du nu än vill göra så är det hel okej.

Många varma kramar.

"Du kan ju inte tänka klart" "du bryr dig iinte om vårt förhållande"
Det är svår att vara partner till någon i sorg.
Om man inte är stark i sig själv så blir det mycket känslomässigt tungt att inte få plats i krisen.
Jag har den T-shirten.
Men det enda som man kan göra är att sköta sig själv och finnas till hands.
Några direkta krav för egen del finns det inte plats för och det måste man acceptera i det läget.

Hoppas att han kommer till sans och lugnar ner sig.
Det är ju mycket press på er just nu.
Ingen av er är ju er själva riktigt så du måste också kunna förlåta grodor som kan komma.

Ni har så rätt...nu kom hans pappa hem och då var alla problem som bortblåsta.
Jag tycker att det är fruktansvärt jobbigt när han låtsas som att han är ok. Med hans problematik och vad han berättat tidigare om tänkbara scenarier han inte skulle klara av så är det bara dumt av honom att försöka intala mig att han är ok, det slår bara fel :(
Jag har t.om. frågat honom rakt ut om han inte fattar att jag är djupt inne i mitt livs värsta kris, att min mamma håller på att dö! (Bara att säga det högt var genomvidrigt! Inte verkade det hjälpa heller... :cry:
Jag åker imorgon och de hämtar mig i Gävle, sedan åker vi till mamma...

Det är svår att vara partner till någon i sorg.
Om man inte är stark i sig själv så blir det mycket känslomässigt tungt att inte få plats i krisen.
Jag har den T-shirten.
Men det enda som man kan göra är att sköta sig själv och finnas till hands.
Några direkta krav för egen del finns det inte plats för och det måste man acceptera i det läget.

Hoppas att han kommer till sans och lugnar ner sig.
Det är ju mycket press på er just nu.
Ingen av er är ju er själva riktigt så du måste också kunna förlåta grodor som kan komma.
Du har helt rätt.
Kanske borde jag stanna hos pappa ett tag istället? Så kan vi sörja tillsammans?
Jag kan ju inte begära att pv ska förstå, men han kan å andra sidan inte begära att jag ska "bete mig" och tänka klart heller.

Du har helt rätt.
Kanske borde jag stanna hos pappa ett tag istället? Så kan vi sörja tillsammans?
Jag kan ju inte begära att pv ska förstå, men han kan å andra sidan inte begära att jag ska "bete mig" och tänka klart heller.
Gör det som känns lättast för dig!

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 150
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 895
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 675
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 939
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V