Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
kl
Jag fick det förklarat som att kroppen (underlivet) är handen som ska hålla en boll i studs, följ med upp, och tryck till lite nedåt, flexibel i mage/bål/höft osv.. studsa bollen med handen
"studsa" hästen med rumpan
TYP!
*KL*
En liten parentes bara.
när jag började rida mitt stooora sto, var det som att sitta på en häst( i skritt) där "hela havet stormar".
en stor häst som tar långa kliv i alla gångarter måste tillåtas ett högre tempo. Jag lovar att det kändes som man red fort, när allt bara swischade förbi. I galoppen kändes det som om hon skulle gå omkull när vi galopperade så fort(arbetstempo) som tränaren ville.
Detta är ett viktigt inläggJag kan skriva under på det.
Min häst har långa ben, så när han dessutom var omusklad så måste han ju få springa på för att öht kunna galoppera (hej vad det gick och vi låg nästan i kurvorna men det var viktigt att han fick "springa på" tydligen). Nu känns även traven som ganska "fort" men jag måste tänka på att det är en STOR häst som kräver sitt utrymme, samt att han är LÅNG och det krävs också lite innan han jobbar "genom kroppen" och då blir det ett upplevt högre arbetstempo, men det är det inte egentligen. (Det jag vill är att han kliver på mer och använder sina långa ben, inte ökar takten)
Förra hästen hade ju nästan taxben, så det var en "liten" omställning till T´s stora trav, även om han inte är ngn gångartshäst så blir det lite extra när han slänger ut långbenen.
Vet inte vad jag vill med detta inlägg, det var mest ett medhåll
Detta är ett viktigt inlägg
Men om det är vardagsmat att rida i ett högt tempo(givetvis inte hela tiden) så behöver man heller inte vara rädd för att öka på max när man tävlar. Det är alltså inget som hästen tycker är så spännande o börjar att busa av.
Nja, att jag använde bollsätet.
Det var väl också en liten poäng att du slutade bromsa med sätet? Jag föreställer mig att det var lättare att avslappnat rida hästen nedsuttet i traven då..