Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Myrten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 395
  • Visningar Visningar 59 265
Ja, om vi säger att vittnet sett MM, så hade hon ju allt att vinna på att hamna i lottning med en god. Hade det handlat om en ond som kommit upp för lottning borde hon lagt rösten på någon annan, för att säkert åka själv. Hänger du med nu? Så OM hon blev vittnad, så borde det tyda på att du är god (om det var du som lottades mot henne?).

Fast det håller jag inte riktigt med om dock, när MM röstade så hade hon flest röster. På andra plats låg Cirkus, på tredje plats låg jag. Hade MM i det läget röstat på t.ex mig hade hon troligen definitivt lynchats (hon röstade 3 min innan DL, Niyama röstade sen på Drama och du och Kinder missade att rösta helt) och frågan skulle bli varför en ond inte försökte rädda sig genom att lägga upp sig i lottning mot cirkus? (med det troliga misstanken om att hon inte ville lottas mot en kollega) Även om Cirkus är ond (vilket jag inte alls är säker på) tror jag inte MM kunde ha gjort så mycket annat än röstat på henne i det läget oavsett, och sen antingen hoppas på slumpen eller att någon av de som inte röstat än skulle bestämma utgången... Såklart kunde hon ha röstat på mig, och låtit Puff ändra röst till mig också... Men då börjar det hela verkligen gå överstyr. :D

Sen skulle Cirkus såklart även kunna vara fåret antar jag...

Fast jag kanske överanalyserar det hela totalt? :p

Ja, om vi säger att vittnet sett MM, så hade hon ju allt att vinna på att hamna i lottning med en god. Hade det handlat om en ond som kommit upp för lottning borde hon lagt rösten på någon annan, för att säkert åka själv. Hänger du med nu? Så OM hon blev vittnad, så borde det tyda på att du är god (om det var du som lottades mot henne?).

Ja absolut, men i just det scenariot OM det var så att du satt i lyan med MM hade det troligen varit bättre om du röstat direkt på MM, därav "men det förklarar inte din röst på mig", det var så jag menade. Det kan ju varit så att ni inte bestämt er att offra MM än när du la din röst... jag vet inte, ju mer jag tänker på det desto mer långsökt känns det. Men det kändes som en möjlighet i början av tankebanan. :D

Tack då fattar jag :p

jag skrev ett långt teoriinlägg förut som jag lyckades schabbla bort

OT: Jag är rätt splittrad idag då mina vänner där jag har mina ston har varit med om alla uppfödares fasa (högdräktigt sto som de fått ta bort pga akut sjukdom och samtidigt snitta ut ett prematurt föl som de försöker få överleva...) , jag försöker leta information och hjälpa dem allt vad jag kan så om jag inte är så smart beror det på detta.

Fast det håller jag inte riktigt med om dock, när MM röstade så hade hon flest röster. På andra plats låg Cirkus, på tredje plats låg jag. Hade MM i det läget röstat på t.ex mig hade hon troligen definitivt lynchats (hon röstade 3 min innan DL, Niyama röstade sen på Drama och du och Kinder missade att rösta helt) och frågan skulle bli varför en ond inte försökte rädda sig genom att lägga upp sig i lottning mot cirkus? (med det troliga misstanken om att hon inte ville lottas mot en kollega) Även om Cirkus är ond (vilket jag inte alls är säker på) tror jag inte MM kunde ha gjort så mycket annat än röstat på henne i det läget oavsett, och sen antingen hoppas på slumpen eller att någon av de som inte röstat än skulle bestämma utgången... Såklart kunde hon ha röstat på mig, och låtit Puff ändra röst till mig också... Men då börjar det hela verkligen gå överstyr. :D

Sen skulle Cirkus såklart även kunna vara fåret antar jag...

Fast jag kanske överanalyserar det hela totalt? :p
Då är jag med! Låter logiskt, jag kollade inte röstlistan utan gick på det ni skrev, håller på att longera en häst. ;)

Jag tror att Capricciosa tänker att lyan liksom lägger ut ett bete för fåret att nappa på, typ "hurru fåret - rösta på Puff (den som pratar om dig) så vi vet vem du är" .

Cirkus har helt rätt i hur jag tänkte, sedan kan jag vara ute och cykla och det är bra att få er andras tankar också.

Tyvärr har jag inte riktigt tid för leken idag, så jag måste snart rösta men ska läsa igenom det som hänt först.

Tänker igen högt - Kan vittnet ha bevittnat MM och därför valdes det att offra MM när flera tyckte MM var skum?

ja så kan det ju vara.
Vad mer kan man få ut av den tanken då? I så fall borde MM har lagt sin röst på någon annan än mig så att hon garanterat åkte och inte hamnade i lottning eller tänker jag fel nu?

Om så är fallet så kan det ju vara en anledning till att lyan valt att offra Matmissbrukarn å samtidigt skaffa sig alibi

Tack då fattar jag :p

jag skrev ett långt teoriinlägg förut som jag lyckades schabbla bort

OT: Jag är rätt splittrad idag då mina vänner där jag har mina ston har varit med om alla uppfödares fasa (högdräktigt sto som de fått ta bort pga akut sjukdom och samtidigt snitta ut ett prematurt föl som de försöker få överleva...) , jag försöker leta information och hjälpa dem allt vad jag kan så om jag inte är så smart beror det på detta.

Åh fy vad hemskt! :( Håller tummarna för att den lill* klarar sig!

En fundering, vi var 6 dubbelnick från början, två är borta där Puff var ond och ankan god. De som är kvar är jag, kinder, Sookie och Peppar. Jag skulle tro att minst ett dubbelnick till är ont, vad tror ni?

Jag sätter Kinder åt det goda hållet och det lämnar Sookie och Peppar som jag inte riktigt vet var jag har.

Det teoriinlägget byggde på #787 och #808.
Konsensus är att jag tror Con, Kinder och (Vira) hålls åt den godare sidan (i #787 finns tankarna bakom det). Caisa kändes lite mer åt det goda hållet förut idag i allafall för hon är aktiv och vrider och vänder på tankarna runt MM/Puff, hoppas att det dyker upp tankar runt annat också för just nu är det lite väl fokuserat vid just den händelsen, jag tror inte att det går att dra ut så mycket mer ur den. Jag håller också Mumorsan åt det godare hållet ffa pga hennes röst på MM som jag inte tror är ett superstrategiskt drag av lyan. Capricciosa vill jag också hålla åt det goda hållet pga det var hen som först noterade Puffs miss med att inte nämna MM i sitt teoriande

dramatik hade hög profil i början och från igår lägre profil, det har hon ocks skrivit att det beror på IRL-saker, men det är skitsvårt att bedöma en spelare som är så på/av. Jag vill inte hålla drama åt det ondare hållet pga det.

Jeffery har gjort matnyttiga uppdateringar med statistik och roliga uppdateringar, men inte mycket teoriande som jag reagerar på. Fast massor av inlägg...konsigt.

Peppar har varit aktiv idag och jag tycker det varit bra inlägg som jag inte reagerar på så särskilt, känns i nuläget neutralt

Sen är det några som hamnat under min radar, glömmerallt, Niyama, bumpo och SookieS var är ni?
Skrämmande nog så ligger Niyama tvåa i inläggsstatistiken och ändå får jag inget grepp. Lika som med Jeffery massor av inlägg men jag fr inget grepp.

Min röst häromdagen som Caisa undrade över - då tänkte jag att OM Niyama är får och Caisa är ulv så kan det varit fåret Niyamas sätt att ta kontakt på, hon röstade direkt på första bästa ulv som röstat på henne. Långsökt kanske men så tänkte jag.

En fundering, vi var 6 dubbelnick från början, två är borta där Puff var ond och ankan god. De som är kvar är jag, kinder, Sookie och Peppar. Jag skulle tro att minst ett dubbelnick till är ont, vad tror ni?

Jag sätter Kinder åt det goda hållet och det lämnar Sookie och Peppar som jag inte riktigt vet var jag har.

jag tror också att minst ett dubbelnick till är ond.
Jag tror också att Kinder är åt det goda hållet (se teoriinlägg ovan) jag tror ju att du också kan vara god enligt samma inlägg. Så jag tror att nån av SookieS och Peppar är ond

en är det några som hamnat under min radar, glömmerallt, Niyama, bumpo och SookieS var är ni?
Skrämmande nog så ligger Niyama tvåa i inläggsstatistiken och ändå får jag inget grepp. Lika som med Jeffery massor av inlägg men jag fr inget grep
+1 på denna, jag skulle kunnat skriva det här stycket själv, håller med i varje ord

Åh fy vad hemskt! :( Håller tummarna för att den lill* klarar sig!
Sorry för OT, men ni får gärna tänka god karma till honom.
Ja det är så vidrigt-den värsta mardömmen. Jag har gråtit floder och har svårt att koncentrera mig på nånting annat
Det är en liten hingst och han lever än så länge och har faktiskt fått lite mer sugreflex och försöker tom resa sig, men det kan han inte alls, men de hjälper honom att stå korta stunder. Han är drygt 2 veckor tidig och får all vård som går att få på hemmaplan.

(och jag är i kontakt med bla Naffa här på forumet)

Svårt att säga tycker jag, jag utgår från att rollerna är lottade och då kan det ju bli såväl noll som många onda dubbelnick.

Men om man tänker en tredjedel onda så blir en tredjedel av dubbelnicken 2 st och då blir det ju ett ont dubbelnick till. Men det går ju inte att veta om lotten föll så.

Den jag har lite mer åt det goda hållet av dubbelnicken just nu är du, övriga är jag fortfarande väldigt osäker och velig kring ibland känns de onda och ibland goda. Det finns liksomsaker som talar både för och emot att de skulle vara onda men så känner jag om de flesta just nu faktiskt, det är ingen som riktigt sticker ut som mest misstänkt.

Läser ikapp... Vira var den enda som jag tyckte kändes helt god :arghh:

Och nu tänker jag såhär.
Om Vira har ett dubbelnick så är det ju fullt tänkbart att hon givit sitt dubbelnick gåvan "en sia" och på så vis så finns det möjlighet att "Vira" har siat någon. I så fall är det möjligt först efter första NattDL - och i DL2 s röstade Vira på Habina, så hon lär ju inte ha siat någon ond då i allafall för då borde rösten hamnat där. I DL2 så röstade hon på MM, kanske har MM blivit siad ond av Vira (eller hennes eventuella dubbelnick då'rå). Eller så har hon siat någon god. jag måste lusläsa hennes inlägg och se om jag ser något åt det hållet.

Visst kan Vira ha siat någon, men det känns högst osäkert. Om hon har siat en god bör hon rimligtvis ha delat ut ett paket till denne sen.

Jag måste rösta nu, hade velat läsa igenom mer men hinner inte. Jag håller med Glömmerallt att det är svårt att veta hur lottningen utfall, men samtidigt har jag lite svårt att se att 10 nick på goda sidan skulle bestå av fem personer. Jag tror att minst ett dubbelnick till förutom Puff är på onda sidan. Har läst igenom alla inlägg från Sookie resp Peppar och får en något bättre känsla från Peppar.

Capricciosa röstar på SookieS

+1 på denna, jag skulle kunnat skriva det här stycket själv, håller med i varje ord

Jag kunde också skrivit det där om man byter ut mig mot hedinn.

Det märkligaste är att jag inte alls får grepp om Niyama hon har ju trotts allt skrivit mycket. Övriga kan ju haft lite tidsbrist.

För egen del handlar det lite om brist på energi, jag har varit lite hängig.

Jag är inte säker på att jag riktigt håller med i detta Cirkus. Kollar man på dag1 så la Mumorsan en avvikande första röst på Puff, ingen annan hade visat något intresse för Puff innan hennes röst (sedan la Jeffrey röst2 på Puff).
Det jag tycker är intressant är att Puff diskuterar att fåret vill visa sig för ulvarna, och nu vet vi att Puff var ulv. Jag kan mycket väl tänka mig ett scenario där lyan via Puff visar sig för fåret genom det inlägget och att Mumorsan i ett scenario som får fångar upp och visar att hon uppfattat signalen genom att lägga udda röst på Puff.

Så bara för att hon la första rösten på Puff behöver hon inte vara god (hon behöver inte vara ond heller men jag vill visa på ett alternativ, jag har inte studerat Mumorsan tillräckligt för att veta var jag tror att jag har henne).

Sedan något vi inte får glömma när vi diskuterar vem som ev siat vem, fåret visar sig som god i sior så bara för att man siat någon som god innebär det inte att den personen behöver vara det.

Håller med om att det inte godförklarar Mu. Tvärtom verkar det ju vanligt att lägga "alibiröster" (som egentligen inte är mycket till alibi då) när en ulvkollega ändå sitter säkert. Minns dock inte hur just Mu brukar förhålla sig till det.

Men, jag tvivlar på att Mu som får skulle visa att hon "snappat upp" signalen genom att rösta på en ulv. Tror inte Mu är får, god eller ulv verkar troligare tycker jag.

Jag måste rösta nu, hade velat läsa igenom mer men hinner inte. Jag håller med Glömmerallt att det är svårt att veta hur lottningen utfall, men samtidigt har jag lite svårt att se att 10 nick på goda sidan skulle bestå av fem personer. Jag tror att minst ett dubbelnick till förutom Puff är på onda sidan. Har läst igenom alla inlägg från Sookie resp Peppar och får en något bättre känsla från Peppar.

Capricciosa röstar på SookieS

Du har helt klart en poäng där.

Röstar du enbart på känsla? Du får ursäckta men efterså här många dagar i leken känns det väldigt konstigt att enbart rösta på känsla. Finns det inget konkret du går på?

Jag kunde också skrivit det där om man byter ut mig mot hedinn.

Det märkligaste är att jag inte alls får grepp om Niyama hon har ju trotts allt skrivit mycket. Övriga kan ju haft lite tidsbrist.

För egen del handlar det lite om brist på energi, jag har varit lite hängig.

Jag hade gott om tid första och kanske andra dagen, sen har jag haft ont om tid och varit rätt trött när jag kommit hem. Det är svårt att komma med nåt vettigt när man läser och läser och sekunden efter glömt bort vem som skrivit vad.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 479
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 204
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 880
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 804
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka